Måske det kan hjælpe de stakkels hunde og ~
Fra : Simonsen

Dato : 10-03-05 11:21

Fandt dette på dyrenes beskyttelse`s hjemmeside.
Det er til at blive syg af at tænke på hvordan dyr bliver behandlet
udelukkende for profit og underholdning.
Der er vel bare et lille håb om at mishandlingerne kan stoppes.
Kan du forestille dig hvordan det er, at blive flået levende for derefter
bare at
ligge og vente på, at døden befrier dig for de smerter du er blevet påført?
Venlig hilsen
Inge

Tirsdag aften den 8. marts 2005 blev vi igen mindet om den
bestialske dyremishandling, der foregår i Kina og Thailand, hvor hunde og
katte bliver pelset levende.
Da udsendelsen blev vist første gang for 3 år siden chokerede
den så voldsomt, at Justitsministeren efterfølgende fik lavet en lov om
forbud mod erhvervsmæssig indførsel og produktion samt handel med skind og
skindprodukter fra hunde og katte.

I dag er det altså forbudt at indføre disse varer til Danmark.
Et lignende forbud er indført i Belgien, Frankrig, Grækenland og Italien.

Men hvis den rædselsfulde dyremishandling skal stoppe, skal der
komme et generelt forbud i alle lande i EU.

Du kan være med til at få stoppet denne grufulde mishandling ved
at sende en e-mail til:

Mr. Markos Kyprianou
Commissioner for Health and Consumer Protection
European Commission
1049 Brussels
Belgium
Fax: +32 2 292.13.48
e-mail: sanco-mailbox@cec.eu.int

Dear Mr. Markos Kyprianou

I will request you urgently to work for an EU-ban on the import,
export and trade in cat and dog fur.

Best regards

Dyrenes Beskyttelse opfordrer iøvrigt stadig til, at du som
forbruger er meget opmærksom ved køb af tøj eller legetøj med pels. Spørg
hvilket dyr pelsen stammer fra. Kan du ikke få et entydigt svar, så lad være
med at købe.

Hvad gør Dyrenes Beskyttelse nu ?

Dyrenes Beskyttelse arbejder sammen med WSPA (World Society for
the Protection of Animals) om en bedre lovgivning i de lande, der bruger
hunde- og katteskind som eksportvarer.

Dyrenes Beskyttelse støtter WSPA's lokale kampagner, der skal få
befolkningens øjne op for, hvilke grusomheder, der foregår, således at
befolkningen kan være med til at sikre, at mishandlingen stoppes, og at
forholdene for hunde og katte generelt forbedres.

Det er et langt og sejt træk at få ændret holdninger og få
indført lovgivning. Siden udsendelsen "Flået levende" blev produceret, er
det heldigvis på Philippinerne blevet forbudt at behandle hunde og katte på
den måde, det blev vist i udsendelsen.

Dyrenes Beskyttelse har rettet henvendelse til den Kinesiske
Ambassade og bedt dem om at undersøge, hvilke initiativer der fra kinesisk
hold er taget og vil blive taget for at få standset mishandlingen af hunde
og katte i Kina.

Fra : fam. Ager

Dato : 10-03-05 11:32

Det var fin information!!

mail er afsendt herfra!.

mvh. marie

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 10-03-05 17:10

"Simonsen" <frankoginge@simonsen.mail.dk> wrote in message
> [...]

> hold er taget og vil blive taget for at få standset mishandlingen af hunde

Hej Inge, og alle I andre.

En mail er for nem at slette eller ignorere, man risikerer bare at den ryger
i et spamfilter - skriv teksten af eller print den ud, tilføj evt. selv
flere velovervejede og velformulerede seriøse begrundelser, og send et brev
i stedet.
Det gør jeg ihvertfald, for mage til sygeligt misbrug, mishandling og tortur
af levende væsener skal man da lede længe efter!
Og så koster det kun et frimærke og lidt tid til at sætte brevet sammen i.
Desværre kan jeg stadig se på diverse loppemarkeder at disse satans
pelsfigurer er til salg - jeg kan godt holde nallerne væk!
Beklager kraftudtrykket, men det er hvad det er.

Hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Løkke Lindkvist Niel~

Dato : 11-03-05 09:59

Hej
har sendt den vider andre steder på nettet
hilsen Løkke

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 10-03-05 13:21

> [...]
> e-mail: sanco-mailbox@cec.eu.int
>

> Dear Mr. Markos Kyprianou
>
> I will request you urgently to work for an EU-ban on the

Du kan tro jeg sender en e-mail af sted, når jeg kommer hjem fra
arbejde. Jeg udbygger nok lige ordlyden lidt, fordi den er lidt for tynd
til de følelser, jeg personligt oplever i forb. med denne mishandling
Men det vigtigste er nok, at så mange som muligt giver udtryk for
deres væmmelse ved denne uhumske praksis.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar