Udskriv tabel bagrunde
Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 10-03-05 01:09

Hej

Når man udskriver en hjemmeside med tabeller i, bliver cellernes bagrund
ikke skrevet med ud.
Jeg ved godt man kan sætte browseren op til at skrive dem ud. Men er det
muligt at sætte en eller anden kode eller lign. ind på siden som gør at
baggrunden altid bliver skrevet ud, for lige netop den side?

og er det ligeledes også muligt at sætte denne bestemte side op til altid at
blive udskrevet i 'landscape'?

--
-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Benny Nissen

Dato : 10-03-05 01:18

Johnny Jakobsen wrote:
> [...]
> muligt at sætte en eller anden kode eller lign. ind på siden som gør at
> baggrunden altid bliver skrevet ud, for lige netop den side?

Nej. Det er heldigvis noget brugeren selv bestemmer.

Benny Nissen
http://bennynissen.dk

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 10-03-05 09:51

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> wrote in message

> Nej. Det er heldigvis noget brugeren selv bestemmer.

> Nej. Det er heldigvis noget brugeren selv bestemmer.

Ja de svar kan jeg jo ikke bruge til ret meget!

--
-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Benny Nissen

Dato : 10-03-05 10:26

Johnny Jakobsen wrote:

> Ja de svar kan jeg jo ikke bruge til ret meget!

Jo da. Du kan se, at det du prøver på ikke er muligt på den måde du
havde tiltænkt.
Hvis du skal lave noget der skal printes og gerne se ens ud alle steder,
så lav det som .pdf filer.

--
Benny Nissen
http://bennynissen.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-03-05 11:04

Johnny Jakobsen skrev:

> Ja de svar kan jeg jo ikke bruge til ret meget!

Hvorfor ikke? De er da korte og præcise.

NB: Hvis du vil have større kontrol over udskriften, kan du generere en
PDF - her kan du bedre specificere hvad og hvordan der skal udskrives.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 10-03-05 13:29

> Hvorfor ikke? De er da korte og præcise.

Synes da det virker mærkelig at når man kan slå det til i browseren, at man
så ikke også bare kan skrive en aller anden kommando som automatisk slår den
til for den pågældende side.

> NB: Hvis du vil have større kontrol over udskriften, kan du generere en
> PDF - her kan du bedre specificere hvad og hvordan der skal udskrives.

Det virker en smule som overkill at lave det om til PDF, når man nu bare
gerne vil have det skrevet ud som det allerede står på skærmen.

Men hvordan konverterer man sit HTML til PDF, findes der et smart lille
komponent til det?

--
-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-03-05 13:59

Johnny Jakobsen skrev:

> Synes da det virker mærkelig at når man kan slå det til i browseren, at man
> så ikke også bare kan skrive en aller anden kommando som automatisk slår den
> til for den pågældende side.

Det er du velkommen til at synes - men det ændrer jo ikke ved at det er
sådan det fungerer.

> Det virker en smule som overkill at lave det om til PDF, når man nu bare
> gerne vil have det skrevet ud som det allerede står på skærmen.

Det kommer i mine øjne an på mængden af tekst - og til dels evt.
specialkrav til opsætningen. Hvis man skal skrive en manual eller en
længere artikel ud, er det praktisk at anvende PDF, fordi man så kan
bruge sidehenvisninger, top- og bundtekster o.l.
Hvis det bare er en kort tekst, kan man fint klare sig med normal
webudskrift.

> Men hvordan konverterer man sit HTML til PDF, findes der et smart lille
> komponent til det?

Det giver ikke helt mening, fordi html netop ikke er et præcist format.
Men hvis man har sit dokument i et andet grundformat, kan der laves
såvel PDF- som html-versioner af det.

Der findes dog komponenter til serversidesprog (i hvert fald til asp)
der kan generere PDF-filer. Der er sikkert også små utility-programmer
der kan oprette en PDF ud fra html.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 10-03-05 15:46

> Hvis det bare er en kort tekst, kan man fint klare sig med normal
> webudskrift.

Det ER meget kort tekst. Men problemet er at teksten står inde i en masse
celler i en tabel og disse har forskellige farver baggrund. Det er disse
baggrundsfarver jeg skal have skrevet med ud, da de er meget vigtige.

og så også have udskriftet vendt til landscape.

--
-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 10-03-05 16:52

Johnny Jakobsen skrev:

> [...]
> vigtige.
>
> og så også have udskriftet vendt til landscape.

du kan eventuelt kigge på www.pdf995.com eller her:
http://www.snapfiles.com/freeware/system/fwpdftools.html

Claus

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-03-05 16:47

Johnny Jakobsen wrote:

> Men hvordan konverterer man sit HTML til PDF, findes der et smart
> lille komponent til det?

Man kan få en lille gratis PDF-generator, der installeres som en
printerdriver. Med den installeret, kan du ved udskrift vælge
PDF-generatoren i stedet for printeren og der laves en PDF-fil. Jeg har
afprøvet det og det fungerer.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Benny Nissen

Dato : 10-03-05 21:39

Erik Ginnerskov wrote:

> [...]
> printerdriver. Med den installeret, kan du ved udskrift vælge
> PDF-generatoren i stedet for printeren og der laves en PDF-fil. Jeg har

Tager den baggrundsfarver med fra en tabel ?

--
Benny Nissen
http://bennynissen.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-03-05 23:27

Benny Nissen wrote:

> Tager den baggrundsfarver med fra en tabel ?

Hvis man genererer PDF'en fra browserens udskriftfunktion, gør den (som jeg
har hentet og installeret) ikke. Jeg har endnu ikke undersøgt, om det er
tilfældet, hvis man laver PDF'en via eks. Word.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov