Asus Prope-programmet - Threshold forklari~
Fra : Karsten Jensen

Dato : 09-03-05 23:13

Jeg har lige fået installeret Asus P5AD2 Premium bundkort og har kørt
nyeste version af Asus Probe-programmet.

Men hvad betyder den Threshold indstilling man kan lave i forbindelse
med nedkøling af systemet?

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

Fra : Søren Nielsen

Dato : 10-03-05 17:13

Karsten Jensen wrote:
> Jeg har lige fået installeret Asus P5AD2 Premium bundkort og har kørt
> nyeste version af Asus Probe-programmet.
>
> Men hvad betyder den Threshold indstilling man kan lave i forbindelse
> med nedkøling af systemet?

Nu har jeg ikke lige pt. installeret programmet, men mon ikke det er en
foruddefineret grænseværdi? Altså når temperaturen når en vis værdi, så skal
der køles (mere).
Eller det kunne også være der, hvor brugeren får en advarsel og der kræves
en eller anden form for aktivitet, for ikke at beskadige systemet.

Søren

Fra : Karsten Jensen

Dato : 10-03-05 18:28

On Thu, 10 Mar 2005 17:13:22 +0100, "Søren Nielsen"
<kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Eller det kunne også være der, hvor brugeren får en advarsel og der kræves
>en eller anden form for aktivitet, for ikke at beskadige systemet.

Jeg kan bare ikke finde ud af det. Jeg troede at man måske med
programmet kunne definere, at blæseren skulle gå op i hastighed hvis
temperaturen eksempelvis når en hvis grænse.

CPU Fan kører med ca 3-3200 rpm - men i programmet er threshols sat
til 600.. Og sætter jeg threshold højere end øjeblikkets
omdrejningstal kommer der alarm.

Fra : JK

Dato : 10-03-05 19:37

On Thu, 10 Mar 2005 18:28:17 +0100, Karsten Jensen
<k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

> [...]
>
>CPU Fan kører med ca 3-3200 rpm - men i programmet er threshols sat
>til 600.. Og sætter jeg threshold højere end øjeblikkets

Ja, asus probe stiller kun alarmer. Ellers er det passivt.

John

Fra : Karsten Jensen

Dato : 10-03-05 23:24

On Thu, 10 Mar 2005 19:37:23 +0100, JK <johnknuhtsenSP@Mmail.dk>
wrote:

>Ja, asus probe stiller kun alarmer. Ellers er det passivt.

ok - det havde da ellers været smart om man kunne ændre settings fra
Windows istedet for at skulle ud i BIOS hele tiden.

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 12-03-05 04:17

Karsten Jensen wrote:

> ok - det havde da ellers været smart om man kunne ændre settings fra
> Windows istedet for at skulle ud i BIOS hele tiden.

er det ikke sådan, at BIOS selv indstiller kølerens hastighed alt efter
temperaturen? så burde det jo ikke være nødvendigt at justere noget selv