Tips til Tippen ?
Fra : Jesper Hansen

Dato : 09-03-05 22:32

Hej Gruppe.
Inspireret af mit fagblad, Sportsfiskeren, vil jeg gerne høre, om der er
nogen, der vil dele viden om fiskeriet på Tippen.
Hvornår starter sæsonen, hvad kan man fange og hvornår på dagen er det
bedst
o.s.v.

Venligst

Jesper

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : michael

Dato : 10-03-05 18:09

Hej Jesper
Fisker du meget på tippen har for mange år siden fisket jeg også meget og
landet også nogle store fisk der men er flyttet væk kbh .
Hilsen
Michael
PS:Men kunne tænke mig at prøve igen ,vi kunne tage en tur en dag ??

Fra : Mads P. R. Jorgensen

Dato : 11-03-05 11:03

Jesper Hansen wrote:
> Inspireret af mit fagblad, Sportsfiskeren, vil jeg gerne høre, om
der
> er nogen, der vil dele viden om fiskeriet på Tippen.

Det kunne jeg da godt, men der er mange muligheder derude, så det er
lidt svært at være specifik. Måske hvis du kan indsnævre din interesse
kan du få mere præcise svar.

> Hvornår starter sæsonen, hvad kan man fange og hvornår på dagen er
det
> bedst
> o.s.v.

Jeg tror sådan set at fiskeriet starter lige så snart at isen er væk
fra de store bolværkssten og det bliver muligt at færdes sikker på
dem. Ellers er der en lille strand ved fiskerihavnenen på den vestlige
side der er farbar nu. Det meste fiskeri foregår ellers på stenene der
vender mod nord eller ud mod sejlrenden mod øst.

Fangstmulighederne er alsidige: Havørred, steelhead, torsk, fladfisk,
ål, multe, makrel, sild og hornfisk er hvad jeg har set blive fanget
derude.

For hver fisk gælder sæsonen og tidspunket på dagen som det gør alle
andre steder. Tag derud og spørg dem der er derude, de ved som regel
besked.

Og stil ellers gerne mere specifikke spørgsmål her i gruppen.

mvh
Mads