mobil med MSN - mb/md
Fra : Peter Holm

Dato : 09-03-05 18:36

hejsa
jeg overvejer at droppe mit princip om at mobiltelefoner er af det onde. Det
er ca 8 år siden jeg havde en sidst.
Men når det nu skal være, så skal det være ordentligt. Jeg kommer ikke til
at snakke meget i den, men er derimod interesseret i internet og specielt
MSN.
Jeg søger derfor info hvilken telefon og hvilket abbonnement jeg skal have
til det.
Hvad koster det at være på MSN flatrate / måned? Kan man overhovedet det ?

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Zulu

Dato : 10-03-05 21:18

Peter Holm wrote:
> [...]
> have til det.
> Hvad koster det at være på MSN flatrate / måned? Kan man overhovedet

Bedste bud er en Nokia med Symbian OS. Til dem kan Agile Messenger bruges
til både MSN, ICQ osv.

Der findes også telefoner med Windows Mobile, fx Motorola MPx220. Disse har
indbygget messenger klient som du kender fra PC'en.

Forbindelsen til messenger og internet er nemmeste med GPRS.
Hos Telmore koster det 10,-/MB. Det lyder voldsomt, men man kan altså chatte
meget for en MB. 1KB (~ 1000 tegn ~ 6 SMS'er) koster 1 øre. Så kan du selv
regne videre... :)

Zulu

Fra : Peter Holm

Dato : 11-03-05 07:37

Zulu wrote:

> [...]
> Hos Telmore koster det 10,-/MB. Det lyder voldsomt, men man kan altså
> chatte meget for en MB. 1KB (~ 1000 tegn ~ 6 SMS'er) koster 1 øre. Så

takker - det kigger jeg på.

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Peter Holm

Dato : 11-03-05 17:10

> [...]
> Hos Telmore koster det 10,-/MB. Det lyder voldsomt, men man kan altså
> chatte meget for en MB. 1KB (~ 1000 tegn ~ 6 SMS'er) koster 1 øre. Så

jeg har nu været i et par butikker for at så lidt info, men det står
åbenbart skidt til med viden på området.
Den eneste telefon der foreslåes er Motorola MPx220 til kr 2500,- + 199/md +
20kr/mb.

Jeg er derfor interesseret i at vide mere om Sybian telefoner, men det ved
de INTET om i butikkerne.
Jeg har fundet denne liste over Sybian telefoner, men er totalt på bar bund
med hvad jeg skal købe.
http://www.symbian.com/phones/
Jeg vil udover Messenger mulighed gerne ha' en inet-browser til lidt
beskedent internetbrug.
Den skal vel også ha kalender og bluetooth.

Hvad skal jeg købe?
Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Zulu

Dato : 11-03-05 21:04

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> beskedent internetbrug.
> Den skal vel også ha kalender og bluetooth.

www.gsmarena.com og www.mobilvalg.dk er gode steder at starte. Her kan du
søge efter telefoner, som har de funktioner du ønsker.

Personligt ville jeg vælge en nyere Nokia Symbian telefon, fx 7610, 6670
eller 6260 (klaptelefon).

Som abonnement: enten Unitel, Telmore eller CBB. Så vidt jeg ved har alle
tre GPRS til 10,-/ MB.

Messenger programmet til Symbian-telefonerne kan hentes gratis her:
www.agilemobile.com og kan overføres til telefonen via infrarød, Bluetooth
eller kabel.

Bare spørg løs hvis der er andet... :)

Zulu

Fra : Peter Holm

Dato : 12-03-05 08:35

> Messenger programmet til Symbian-telefonerne kan hentes gratis her:
> www.agilemobile.com og kan overføres til telefonen via infrarød,
> Bluetooth eller kabel.
>
> Bare spørg løs hvis der er andet... :)

takker.
jeg tænker på - kan det hele klares bedre (større skørm) og billigere med en
PDA?
Jeg er mindst liså grøn på PDA-fronten, hvilket vil sige totalt på bar bund.
Kan en PDA bruges som mobiltelefon, til MSN eller lignende, netsurf?
Kan man bruge feks et Telmore abb. på en PDA ?

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Zulu

Dato : 12-03-05 10:09

Peter Holm wrote:

> [...]
> bar bund. Kan en PDA bruges som mobiltelefon, til MSN eller lignende,
> netsurf? Kan man bruge feks et Telmore abb. på en PDA ?

Der findes PDA'er med indbygget telefonen.
Dem kan du også finde på www.gsmarena.com og www.expansys.dk.

De er dog forholdsvis store, men alt er jo relativt... :)

Zulu

Fra : Peter Holm

Dato : 12-03-05 11:05

Zulu wrote:

> Der findes PDA'er med indbygget telefonen.
> Dem kan du også finde på www.gsmarena.com og www.expansys.dk.
>
> De er dog forholdsvis store, men alt er jo relativt... :)
>
> Zulu

er det mon sådan en her jeg skal ha?:
http://www.expansys.dk/product.asp?code=TUNGSTENW
Det ser dog ikke ud til den har WLAN.

Det har dens storebror,
http://www.expansys.dk/product.asp?code=114424
men det ser så ikke ud til, at den har telefon....

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Zulu

Dato : 12-03-05 11:35

Peter Holm wrote:

> [...]
>
> Det har dens storebror,
> http://www.expansys.dk/product.asp?code=114424
> men det ser så ikke ud til, at den har telefon....

Prisen er godt nok ikke afskrækkende - jeg troede at de var noget dyrere.

Den lille model har SD-Card slot hvori du kan sætte et SD-WLAN kort, så kan
du også komme hurtigt på nettet med den.

Eftersom Agile Messenger også findes til PalmOS, skulle der ikke være noget
problem i at få messenger på den.

Husk lige at tjekke med Expansys at der er dansk ordbog (T9) i telefonen.
Expansys er et engelsk firma, selvom de også har en dansk hjemmeside.

Zulu

Fra : Peter Holm

Dato : 14-03-05 17:55

> Husk lige at tjekke med Expansys at der er dansk ordbog (T9) i
> telefonen. Expansys er et engelsk firma, selvom de også har en dansk
> hjemmeside.
> Zulu

ender vist med en Qtek9090 :)

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Zulu

Dato : 14-03-05 18:05

Peter Holm wrote:

> ender vist med en Qtek9090 :)

Det er en pæn pris... +7K...

Zulu

Fra : BJ

Dato : 14-03-05 18:11

"Zulu" <zulu@@@toughguy.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er en pæn pris... +7K...

Hvis ingen er villig til at betale prisen, bliver den ikke meget billigere
og der kommer heller ingen anden endnu bedre/hurtigere/større på markedet.

PS: Jeg gav ca. 27.000,- kr. for min første (slæbbare) Siemens NMT
biltelefon...(som har Qtek 9090 på programmet i USA. De kalder den blot
Siemens SX66).

--
Bjørn J.

Fra : Peter Holm

Dato : 15-03-05 19:43

BJ wrote:
> [...]
> PS: Jeg gav ca. 27.000,- kr. for min første (slæbbare) Siemens NMT
> biltelefon...(som har Qtek 9090 på programmet i USA. De kalder den

det blir desværre ikke lige nu jeg får råd til en qtek9090. Så jeg er selv
en 'venter'.
Hvad koster mon Siemensudgaven i USA? Kan den bruges direkte i DK?

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto

Fra : Peter Holm

Dato : 24-03-05 11:55

> det blir desværre ikke lige nu jeg får råd til en qtek9090. Så jeg er
> selv en 'venter'.
> Hvad koster mon Siemensudgaven i USA? Kan den bruges direkte i DK?

penge tilbage i skat kan betyde snarligt indkøb af Qtek9090. Men kan se at
den jo næsten har et år på bagen allerede. Er der mon en ny model på vej?

Peter Holm
www.pinknippon.dk/holmfoto