Hunde-tortur i Bulgarien
Fra : Lene Vang

Dato : 09-03-05 11:06

klippet fra ekstra bladet:
"Rædselsslagne hunde dør af skræk, mens tilskuere jubler ved pervers
dyremishandling i Bulgarien"

Læs mere her: http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=286015

Det er noget noget af det sygeste jeg læge har læst om, og det er til at
tude over

Hilsen Lene

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-03-05 11:12

"Lene Vang" <lenevang@sletmig.webspeed.dk> wrote in message
> [...]
>
> Læs mere her: http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=286015
>
> Det er noget noget af det sygeste jeg læge har læst om, og det er til at

Det kan vi være helt enige om, deværre er Bulgarien ikke medlem af EU, det
ville have gjort det lettere at stoppe.

--
mvh/regards Christian........Min playlist i bilen for tiden bl.a.:
Gretchen Wilson-Redneck Woman ; Alan Jackson-Chattahoochee ; Brooks &

Fra : Kim Christensen

Dato : 09-03-05 13:52

Christian B. Andresen wrote:
> Det kan vi være helt enige om, deværre er Bulgarien ikke medlem af
EU, det
> ville have gjort det lettere at stoppe.

Ja, det er noget grusomt noget. Desværre tror jeg ikke at EU vill have
gjort nogen forskel. Hvor meget har det f.eks hjulpet dyrene i Spanien?
Bulgarien vil gerne med i EU, men jeg tviviler meget på at deres
holdning til EU adskiller sig væsentligt fra Spaniens, at EU =
Tilskuds-Europa. Og at alt andet er utidig indblanding i interne
affærer.
Jovist mødes jakkesættene da en gang imellem. De trykker hænder og
er så enige, så enige, for alt andet ville true den i forvejen ikke
så stabile union. Så skal de fotograferes og have noget godt at
spise. Og så når de ikke mere den dag. Hvis de virkelig når mere den
dag bliver det ikke dyrevelfærden der kommer i højsædet. Vi så jo
hvordan den danske fødevareminister strandede med sit tiltag om at
stoppe de meget lange hestetransporter. Her kan vi takke EU for at der
ikke skete mere i den sag.
Hvad der kan gøres for at stoppe dyreplageriet i Bulgarien, og andre
steder ved jeg ikke, men rent politisk er der vist ikke meget at gøre.
Det ville hjælpe hvis nogle rejsebureauer strøg disse destinationer
af listen, fordi turisterne ikkelængere ville tage derhen. men det er
nok for optimistisk at tro at ret mange vil undlade at bestille en
rejse til et bestemt sted af denne grund alene. Der skal faktisk ret
mange skarpt bevæbnede oprørere til at skræmme turister væk.

Hilsen Kim

Fra : Jim

Dato : 09-03-05 17:37

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Christian B. Andresen wrote:
> [...]

Ja, det er noget grusomt noget. Desværre tror jeg ikke at EU vill have
gjort nogen forskel. Hvor meget har det f.eks hjulpet dyrene i Spanien?

Hvordan hele billedet for dyr ser ud i Spanien, ved jeg ikke præcist,
men havde da en oplevelse sidst jeg var dernede.
I en dyrehandel i et storcenter lidt uden for Cartagena kunne man i
udstillingsvinduet se små hundehvalpe, som næppe var 12 uger gamle.
Og deres mor var ingen steder at se. Om jeg begriber, hvordan man kan
tillade sig dette i et EU-land. Jeg fatter det ikke.

Fra : Søren LH

Dato : 09-03-05 21:05

> Ja, det er noget grusomt noget. Desværre tror jeg ikke at EU vill have
> gjort nogen forskel. Hvor meget har det f.eks hjulpet dyrene i Spanien?
>
> Hvordan hele billedet for dyr ser ud i Spanien, ved jeg ikke præcist,

Det ser ikke godt ud, se her:
http://www.wspa.dk/showpage.asp?lPageID=164

Spanien har ifølge WSPA ingen dyrebeskyttelseslov - rystende.

Mvh
Søren

Fra : Søren LH

Dato : 09-03-05 21:16

> Ja, det er noget grusomt noget. Desværre tror jeg ikke at EU vill have
> gjort nogen forskel. Hvor meget har det f.eks hjulpet dyrene i Spanien?

Eller Danmark for den sags skyld. Hver fjerde svin i vore stalde dør grundet
sygdom, det siger noget om hvordan svinene har det. Jeg glemmer aldrig et
klip i TV-avisen for ikke så længe siden, hvor man så en svinekrop hænge på
en krog i slagteriet, med et stort hul på skulderen. En mand bevægede den
ene forben op og ned, og man så direkte knoglen inde i hullet bevæge sig
tilsvarende. Svinet har ligget på betongulvet så der er gnavet sår helt ind
til det rene ben. Det må have været forfærdeligt smertefuldt. Så er det man
overvejer det en ekstra gang inden man køber svinekød næste gang.

Mvh
Søren

Fra : Kim Christensen

Dato : 10-03-05 12:53

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> wrote in message news:<422f598a$0$250$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> til det rene ben. Det må have været forfærdeligt smertefuldt. Så er det man
> overvejer det en ekstra gang inden man køber svinekød næste gang.

Det der virker er at forbrugerne afviser dyreplageri - undlader at
købe svinekød (og usker at fortælle købmanden og andre hvorfor!),
lader være med at rejse til lande hvor dyrevelfærden er problematisk
(og husker at fortælle rejsebureauet hvorfor!). Desværre kan den slags
kun stoppes ved at ramme folkene bag dyremishandlingen på økonomien.
Her kan vi alle yde vores lille bidrag.

Hilsen Kim

Fra : Jim

Dato : 10-03-05 13:08

> [...]
> (og husker at fortælle rejsebureauet hvorfor!). Desværre kan den slags
> kun stoppes ved at ramme folkene bag dyremishandlingen på økonomien.

Er der nogen, som ved noget om, hvilke dagligvarebutikker og
butikskæder, som forhandler varer fra Bulgarien?
Bulgarien har vist en større vinproduktion, som de meget hurtigt vil
kunne komme til at brænde inde med.
EU er jo storaftager af vin fra Øst-Europa.

Så en kollektiv handelsblokade plejer at virke.
Og så er det ikke så dyrt at hælde bulgarsk vin i håndvasken. ;0)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-03-05 13:16

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message
> [...]
> kunne komme til at brænde inde med.
> EU er jo storaftager af vin fra Øst-Europa.
>
> Så en kollektiv handelsblokade plejer at virke.

Desværre er forbrugere ikke gode til at opretholde sådanne aktioner ret
meget længere end 1 uge.

> Og så er det ikke så dyrt at hælde bulgarsk vin i håndvasken. ;0)

Det er korrekt.

Fra : Helle Jensen

Dato : 09-03-05 15:45

> "Rædselsslagne hunde dør af skræk, mens tilskuere jubler ved pervers
> dyremishandling i Bulgarien"

Jeg har det som Lene, det er så sygt.

På DKKs side kan man også læse om det, og her foreslås det, at man sender en
protestmail til den bulgarske ambassade i Danmark. Der er også en tekst, man
kan sætte ind i mailen.

Se her: http://www.dansk-kennel-klub.dk/337/1/1/1242

Med venlig hilsen

Helle

Fra : Karina

Dato : 09-03-05 16:58

"Helle Jensen" <hellejensen@removethis-newmail.dk> wrote in message

> [...]
en
> protestmail til den bulgarske ambassade i Danmark. Der er også en tekst,

Hej Helle

Tak for Linket. Det er hermed gjort. Lad os håbe, at det hjælper.

Mange hilsner

Karina

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-03-05 08:47

> [...]
en
> protestmail til den bulgarske ambassade i Danmark. Der er også en tekst,

Hermed gjort.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-03-05 09:23

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "Helle Jensen" <hellejensen@removethis-newmail.dk> wrote in message

> en
> man
>
> Hermed gjort.

Og de har læst den:

Your message

To: bg-embassy@mail.tdcadsl.dk
Subject: 10.3.2005 ?. 08:46

was read on 10.3.2005 ?. 08:49.

Fra : Kim Jensen

Dato : 10-03-05 17:01

Helle Jensen wrote:

> [...]
> sender en protestmail til den bulgarske ambassade i Danmark. Der er
> også en tekst, man kan sætte ind i mailen.

Det er gjort.
Og der kom et svar som lover godt. Men lad os nu se og håbe at om dette var
sidste gang. Mailen er copy/pastet herunder.

Kim

SVAR PÅ MAIL:
Tak for din protest.
Vi er lige så bestyrtet og forfærdet over billederne og dette ritual,
der dyrkes i den lille bjerglandsby, som dig . Det er ikke et ritual,
der er
kendt i Bulgarien. At det findes var lige så meget nyhed for os som for
dig.

Vedlagt pressemeddelelsen fra borgmesteren i landsbyen.

Med venlig hilsen,

Bulgariens Ambassade

PRESSEMEDDELSE:
Pressemeddelelse fra Dimiter Dimitrov, borgmester i landsbyen Brodilovo,
Bulgarien, i anledning af artiklerne om hundeplageri i de svenske og danske
medier

På vegne af mine landsby medborgere og på mine egne vegne vil jeg undskylde
overfor den bulgarske og udenlandske presse for de ubahagelige reaktioner
dette hedenske ritual har vakt.

Jeg vil først og fremmest sige det vigtigste. Vi vil
gøre alt for, at 2005 er det sidste år med ”Trichane na kucheta”. Vi har
indbudt til en fælles landsby forsamling, hvor vi diskuterer dette emne.

Jeg ved godt, at det ikke vil berolige sindene meget,
men jeg vil forklare, at hundeneejerne kommer frivilligt med deres dyr, som
ikke dør eller blever lemlæstet ved at dreje rundt. Bevarelsen af overtroen
om, at vi kan tyde næste års frugtbarhed igennem dette gamle hedenske ritual
skyldes formentlig vores svære liv heroppe, med høj arbejdsløshed og besvær
at skaffe nok til føden.

Ellers har de 350 beboere fra Brodilovo ikke
anderledes holdning til dyr end andre bulgarske landsby mennesker. Vi er
sammen fra oldtiden, vi deler det gode og det onde, vi overlever sammen.
Derfor sørger vi godt for vores dyr og elsker dem højt.

En gang til vil jeg beklage på mine medborgeres vegne.

Jeg kan forsikre jer, at de ikke er grusomme mennesker, der forlyster sig
ved synet af smerte. I er velkommen, at se det med jeres øjne i vores
gæstfrie landsby.

Håber, at vores smukke landsby snart bliver nævnt i
anden positiv anlededning.

Dimitar Dimitrov

Borgmester i Brodilovo

Brodilovo

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-03-05 08:25

"Kim Jensen" <no@mail.com> wrote in message

> Det er gjort.
> Og der kom et svar som lover godt. Men lad os nu se og håbe at om dette
var
> sidste gang. Mailen er copy/pastet herunder.

Det samme har jeg fået, så det virker virkelig som om at denne protest er
blevet taget alvorligt og at der lyttes.

Fra : Jim

Dato : 09-03-05 17:30

"Lene Vang" <lenevang@sletmig.webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Læs mere her: http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=286015
>
> Det er noget noget af det sygeste jeg læge har læst om, og det er til

Så i går et klip på TV, og billederne plager mig stadig.
Hunde, som var bundet for senere at blive slagtet på den mest bestialske
måde.
Afbrænding af levende hunde, hvalpe, som skrækslagne og bundet stod og
rystede af angst, mens allerede parterede hunde hang på væggen.
Ikke bare noget af det mest modbydelige, jeg har set i mit liv, men det
modbydeligste, jeg har oplevet i hele mit liv.
Det var ikke til at holde tårene tilbage, og jeg måtte slukke for mit
TV.

Disse dyremishandlere burde ikke kunne rende frit rundt blandt alm.
mennesker.
Og hvis bare man havde været der og kunne redde hundene fra dette
helvede, de var udsat for.

Jeg går ud fra, at det er den beretning, du hentyder til.

Mvh.

Fra : Karina

Dato : 09-03-05 22:27

> [...]
> helvede, de var udsat for.
>
> Jeg går ud fra, at det er den beretning, du hentyder til.

Det er ikke det fra TV2 der menes i denne tråd. Det er ang. artiklen i BT.
Men det fra TV2 var også GRUSOMT. Disse mennesker som gør den slags burde
udsættes for det samme selv.
Jeg forstår ikke at mennesker kan være så onde. Ind imellem er jeg flov over
at være et menneske.
Hvis bare man kunne stoppe det.

Mange hilsner

Karina