Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af foto udstyr i Beijing, Kina?
Fra : M@ds

Dato : 25-05-01 19:12

Hej

Jeg skal et par måneder til Beijing i Kina. Og vil gerne hører om erfaringer
med køb af foto udstyr der og prisen i forhold til DK.
Det jeg overvejer at købe er:
Canon IXUS V
En stak CF mem kort.

Jeg har også overvejet at købe kameraet i DK (pga. garanti), og så kun købe
CF mem kort i Kina. Er der meget at sparer på CF mem kort i Kina?

Hilsen
M@ds

mads@iname.com

Fra : Henning

Dato : 03-06-01 17:08

On Fri, 25 May 2001 20:12:20 +0200, "M@ds" <mads@iname.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg skal et par måneder til Beijing i Kina. Og vil gerne hører om erfaringer
>med køb af foto udstyr der og prisen i forhold til DK.

Jeg købte mine Olympusser i Hong Kong - men kun fordi min søster boede
derovre, og var bekendt med "handelskulturen"!

For det første - vil butikken ikke lade dig pille/rode/rage ved
kameraet, så find en anden butik!

Fremgangsmåden er den, at du ytrer ønske om et kamera - jo, jo
selvfølgelig har de det, men det ligger liiiiige på lageret på den
anden side af gaden. Mens en af ekspedienterne er væk, får du at vide,
at det forøvrigt ikke er særligt godt, det du har valgt, men at de
lige har et der er meget bedre (og dyrere, naturligvis!).
Selvfølgelig har de ikke den vare på lager, du startede med at spørge
om, men de vil jo ikke miste kunder

En anden "metode" er, at du køber det givne kamera. Mens de er ude
bagved for at hente et nyt, betaler du med Visa eller what ever. Når
du har betalt, viser det sig, at du kun får kameraet - etui, batteri,
oplader, film, brugsanvisning og alt det andet "altså koster
ekstra"... Og mange gange gider de ikke hente tilbehøret, fordi det er
besværligt, hvis du alligevel ikke vil købe.

Derfor - køb intet, før du står med ALT i hånden! Sørg for, at det
hele er pakket i æsken igen, så de ikke kan "trække" ting ud igen!
Køb hellere lidt dyrere, og vær vis på at du ikke bliver røvrendt!

(Beejing og Hong Kong er ikke samme sted, ved jeg. Men kulturen er ens
- kan de narre en turist, har de tjent til aftensmaden...)

P.S: Jeg fik begge mine digitale kameraer til under prisen for det ene
herhjemme - men ekstra ram-kort kostede det samme.

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk