Hvad gør en begynder?
Fra : michael bs

Dato : 08-03-05 15:49

Der skal lave en hjemmeside. Jeg har adgang til Dreamweaver MX 2004 og
troede egentlig at det var et intuitivt program, man lige kunne gå til. Så
let går det åbenbart ikke.
Findes der ikke nogle skabeloner, style sheets elle hvad sådan noget hedder,
fixe og færdige, hvor man blot går ind og sætter den text og billeder ind,
der passer til ens formål. Og så at man evt kan ændre baggrundsfarve, fonte
og den slags.
Jeg ønsker altså at lave en hjemmeside, men har ikke tid til at genopfinde
den dybe tallerken, men springe over hvor gærdet er lavest. Hvad gør jeg?

mvh Michael

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 08-03-05 16:46

michael bs skrev:

> [...]
> Jeg ønsker altså at lave en hjemmeside, men har ikke tid til at
> genopfinde den dybe tallerken, men springe over hvor gærdet er

hmm Google plejer at være vores ven! der findes masser af skabeloner
(man kunne eventuelt søge på dreamweaver og templates!) Nogle koster
penge, andre stiller dem frit til rådighed, men kvaliteten er som regel
heller ikke lige helt i top med dem jeg har set af de "gratis". (som
garanteret er de forkerte :) )

Claus

Fra : michael bs

Dato : 08-03-05 18:08

"Claus Jacobsen" <cj@ingenspamoverhovedettak.dk> skrev i en meddelelse

> hmm Google plejer at være vores ven! der findes masser af skabeloner
> (man kunne eventuelt søge på dreamweaver og templates!)

Ok, tak. Det kræver jo at man ved, at det er templates man er ude efter. Men
det lærte jeg så.. jeg troede egentlig det var stylesheets, jeg var ude
efter, men det var det så ikke. Jeg ved jo godt, at templates betyder
skabeloner. Problemet er nok opstået fordi det hæfte jeg har købt (Søren
Pedersen: Dreamweaver MX 2004) overhovedet ikke nævner templates eller
skabeloner.

Jeg betaler gerne for det rigtige.

mvh Michael

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 08-03-05 20:57

michael bs skrev:

> [...]
> det hæfte jeg har købt (Søren Pedersen: Dreamweaver MX 2004)
> overhovedet ikke nævner templates eller skabeloner.

Hm hvordan kan noget så elementært og i virkeligheden vigtigt være
udeladt, selv i så lille et hæfte?
Lige netop Dreamweaver er meget meget stærk på skabelonområdet, idet du
kan definere områder i dit dokument som er redigerbare og andre som
ikke kan redigeres i DW. Nogen burde skrive til ham Søren og bede ham
få det ind i hæftet i en fart! (but that's probably not gonna happen ;)
)

Claus

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-03-05 00:28

Claus Jacobsen <cj@ingenspamoverhovedettak.dk> skrev:

> Nogen burde skrive til ham Søren og bede ham få det ind i
> hæftet i en fart!

Det er jo problemet ved den slags hæfter. Dem folk allerede
har købt, kan ikke lige opdateres.

Ellers findes der masser af oplysninger på nettet - man skal bare
lede efter det rigtige - og det har begynderen jo svært ved, når
han ikke ved hvad han skal lede efter.

Hæfter bliver hurtigt for gamle, med den udvikling der hele
tiden sker, men på nettet kan den slags opdateres hele tiden, så
utidssvarende løsninger bliver pillet ud (ved godt at der ligger
meget af den slags) og tidssvarende løsninger kommer ind.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : michael bs

Dato : 09-03-05 10:36

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Ellers findes der masser af oplysninger på nettet - man skal bare
> lede efter det rigtige - og det har begynderen jo svært ved, når

Har du et link, der kunne være brugbart i den forbindelse?

For lige at rekapitulere, så har jeg adgang til en computer med Dreamweaver
MX 2004.
Jeg kunne godt tænke mig ikke at skulle starte forfra med en blank side og
så genopfinde den dybe tallerken, men derimod bruge nogle skabeloner, style

Fra : Allan Vebel

Dato : 10-03-05 00:24

michael bs skrev:

> Har du et link, der kunne være brugbart i den forbindelse?

Jeg kender slet ikke Dreamweaver, men du kunne prøve

http://www.google.dk/search?hl=da&q=skabelon+dreamweaver&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=lr%3Dlang_da

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk