Gamle spil på XP
Fra : BuFFerz

Dato : 08-03-05 14:10

Hej

Hvordan er det nu man får gamle spil til at kører under XP

Jeg får denne besked:
http://yoo.dk/a.jpg

Jeg har prøvet at lægge "AUTOEXEC.NT" fra mappen "I386" over i
C:\WINDOWS\system32 mappen
så kommer denne besked når jeg starter et gammelt spil:
http://yoo.dk/b.jpg

Så er det jeg ikke lige ved hvad jeg skal gøre.
Nogen bud ?

x-postet i spil og windows grupperne

--
Bufferz

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-03-05 14:22

"BuFFerz" <fiktiv@email.fiktiv> skrev i

> Hvordan er det nu man får gamle spil til at kører under XP

Et eller andet sted er det muligt at vælge, at de enkelte programmer skal
kører i "windows 95 mode", men jeg har ikke XP ved hånden, så jeg kan ikke
sige det præcist. Prøv evt at højreklikke på programmerne og kig under
egenskaber.

Claus

Fra : Kasper Aae

Dato : 08-03-05 14:42

On Tue, 8 Mar 2005 14:10:16 +0100, "BuFFerz" <fiktiv@email.fiktiv>
wrote:

> [...]
>så kommer denne besked når jeg starter et gammelt spil:
>http://yoo.dk/b.jpg
>
>Så er det jeg ikke lige ved hvad jeg skal gøre.

Hvis det er DOS spil, så prøv DosBox.

http://dosbox.sourceforge.net

--
Kasper Aae

Fra : Pittbull

Dato : 08-03-05 14:44

BuFFerz wrote:
> [...]
> så kommer denne besked når jeg starter et gammelt spil:
> http://yoo.dk/b.jpg
>
> Så er det jeg ikke lige ved hvad jeg skal gøre.

Højreklik på icon og vælg egenskaber - kompatibilitet - og prøv at sætte
kryds til windows95/windows98

Ken

Fra : O. Skjold

Dato : 08-03-05 20:12

"Pittbull" <pittbull@nospam.dk> skrev i en meddelelse

<klip>

> Højreklik på icon og vælg egenskaber - kompatibilitet - og prøv at
> sætte kryds til windows95/windows98

Nemlig, men det virker desværre sjældent og hvis det ikke virker, er
mit gæt at du aldrig får det til at virke.

--
Mvh.
O. Skjold / Odense

Fra : andropov

Dato : 08-03-05 15:17

On Tue, 08 Mar 2005 14:44:26 +0100, Pittbull <pittbull@nospam.dk>
wrote:

>Højreklik på icon og vælg egenskaber - kompatibilitet - og prøv at sætte
> kryds til windows95/windows98

Jeg har for længe siden lavet et mastermind spil som bruger nogle muse
interupt og på et tidspunkt skifter over til grafikskærm. Det er lavet
i Dos. Kan sådan noget køres under windows xp.
Jeg prøvede ovenstående. Men det virker ikke.

Fra : Sune Salminen

Dato : 08-03-05 18:02

BuFFerz wrote:
> Hej
>
> Hvordan er det nu man får gamle spil til at kører under XP

Hvilke spil?

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : BuFFerz

Dato : 08-03-05 23:27

> Hvilke spil?

"Bomberman 95"
"Worms 2"
"GTA 2"

og i den stil

--
Bufferz

Fra : LA

Dato : 09-03-05 09:44

"BuFFerz" <fiktiv@email.fiktiv> wrote in message

> "Bomberman 95"
> "Worms 2"
> "GTA 2"
>
> og i den stil
>
> --
> Bufferz

http://www.rockstargames.com/classics/wmc.html

her kan du gratis downloade en updateret version af GTA 2 m.m. som kører

XP !!!