Et spørgsmål...
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 07-03-05 20:07

Er lige kommet hjem med forfrysninger, fordi jeg blev nødt til at gå en
omvej for at slippe af med en hund som jager mig hver gang jeg er i nærheden
af dens skide hus. Og så faldt jeg selvfølgelig igennem isen og ned i en
bæk. Er en stor dyreelsker, men har hunde-fobi. Hvorfor helvede kan nogle
bare ikke lade deres hunde blive låst inde?
Det var ikke så meget fordi den angreb mig, men den gøede og gøede hele
tiden.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 07-03-05 20:39

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message
> [...]
> kan nogle bare ikke lade deres hunde blive låst inde?
> Det var ikke så meget fordi den angreb mig, men den gøede og gøede hele

Ring til politiet og fortæl dem om episoden. Her på egne tager de den slags
alvorligt.

Vi havde problemet når vi var ude at cykle med en hund der kom farende ud
foran os. efter 2 forgæves henvendelser til ejeren om at holde hans hund
inde kontaktede vi politiet.

Herefter satte ejeren hegn op, så mon ikke der er talt med store bogstaver??

Peter

Fra : Ralph

Dato : 07-03-05 23:16

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> Det var ikke så meget fordi den angreb mig, men den gøede og gøede hele
> tiden.

Træls, men det er ikke altid ond vilje - her på vejen har mine hunde en god
hundeven, de ses tit og når ejeren (de voksne) er hjemme er der ingen
problemer, men børnene i huset kommer hjem før forældrene og de lukker
hunden ud i lukket have så den står og gør af alt der kommer forbi. Når vi
er hjemme så lukker vi selvfølgelig hunden ind - drengene hører intet pga.
høj musik.
Men ellers har du da ret, mange er ligeglade med deres hunds opførsel.

På den treide side, så gøres der meget uden held - jeg havde engang en
terrier som gøede af ALT der kom forbi - vores nabo var en hundekennel, så
det havde vi ikke de helt store problemer med, desværre var hunden svær at
holde inde i haven, så på trods af 150 cm hegn godt forankret i jorden, så
fandt den jævnligt smutveje og blev kørt ned - den overlevede, men stak
alligevel af når den kunne, vores have var næsten 3.000 m2 og det er MANGE
meter i omkreds.

Tag lidt godbidder med næste gang du skal forbi - ikke fordi der er DIT
problem, men kastet med god spredehånd giver det dig et par minutter til at
slippe forbi "udyret".

--
venligst
Ralph

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 07-03-05 23:28

> Tag lidt godbidder med næste gang du skal forbi - ikke fordi der er DIT
> problem, men kastet med god spredehånd giver det dig et par minutter til
> at slippe forbi "udyret".

Jeg har også hørt andre sige, at man bare skal tale til hunden bestemt og
beordre den væk. Men eftersom dyr kan lugte frygt og jeg lider af hundefobi
gør det jo lidt svært for mig. Men hvor meget "modstand" kan hunde tåle før
det begynder at blive små farligt?

Fra : Ralph

Dato : 08-03-05 00:18

> [...]
> hundefobi gør det jo lidt svært for mig. Men hvor meget "modstand" kan
> hunde tåle før det begynder at blive små farligt?

"normale" hunde bider IKKE, men jeg er da personligt blevet bidt af en syg
Riesenschauzer, som jeg kendte. Den var MEGET agressiv og jeg besøgte den 3
uger i træk, efter 1½ uge var jeg accepteret og kunne gå ud og ind fra dens
hjem, men den dag den bed sad den i et hjørne og jeg skulle stille en stor
kasse tæt på hvor den sad, den blev bange og ville bakke væk, det kunne den
ikke fordi den sad i et hjørne, så gik den frem og bed, jeg blev sur og slog
den, så bed den igen i den hånd der slog, ANDEN gang var klart min egen
skyld, hunden blev aflivet (jeg var den fjerde der var blevet bidt af den)

ALLIGEVEL er jeg idag ejer af en sød Riesenschnauzer, og gode venner med 4
andre af racen - selv en MEGET stor hanhund som IKKE kan lide mænd - er
engang imellem i tvivl om han bedre kan lide MIG end hans ejer .

Apropos er Buller (som han hedder) en MEGET sød familehund, familiens tre
børn på 3-5 og 8 år bruger ham som hovedpude, han består alle prøver. På
trods af hans gode betingelser er han agressiv mod mænd - aldrig er nogen
blevet bidt, og det tror jeg heller ikke han nogensinde vil gøre.

--
venligst
Ralph

Fra : Mus

Dato : 08-03-05 09:17

> "normale" hunde bider IKKE,

Ja så håber man jo bare at den hund man møder uden ejer er normal
Jeg er faktisk blevet hapset en del gange netop fori jeg i et brøkdel af et
sekund bliver bange. Synes hunde enten reagerer ved at bliver indsmigrende
eller usikre og ja nogle få er upåvirkede. Er dog aldrig blevet bidt
alvorligt.

LN

Fra : Anette

Dato : 08-03-05 00:19

Søren Kjeldsen wrote:
> [...]
> lider af hundefobi gør det jo lidt svært for mig. Men hvor meget
> "modstand" kan hunde tåle før det begynder at blive små farligt?

Når du er bange for hunde er det ikke en god ide at tage en (om end lille)
konfrontation med hunden.
Gør i stedet for Ralph foreslår, godbidder af en slags med i lommen (
hundekiks smuldrer næsten ikke)
og kast dem til hunden de næste gange den gør ad dig. Hunden vil opfatte
dig som venlig, og ikke mindst vil den være beskæftiget mens du i
almindeligt tempo går væk fra den. Godbidder vil også distrahere den, hvis
den opfatter det som en leg at jage dig væk.

Vores næsten-nabo har et par hønsehunde, der hele dagen står i lænker
udenfor huset. De gør og skælder ud hver eneste gang nogen går forbi, men de
kan jo af gode grunde ikke komme videre. Et fast " hold din bøtte" virker af
og til, men langt fra hver gang. Så det kan ikke anbefales til en løs hund
der ikke er opdraget, slet ikke hvis den kan mærke at du er bange for den.

/ Anette

Fra : Hans B.

Dato : 08-03-05 09:00

Hvis den løber efter dig, så hav is i maven og vend ryggen ti. Så løber den
forbi. En udmærket trik der virker, men det skal ikke fratage ejeren at
hegne hunden inde. Hvad med at ringe til ham? JEg er selv irriteret over at
hunde drøner efter os når vi er ude at gå tur. Og hunde skal holdes i snor
eller bag hegn og må ikke være til gene.

Hans

Fra : x Vuf x

Dato : 12-03-05 09:33

On Mon, 7 Mar 2005 23:15:54 +0100, "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

>Tag lidt godbidder med næste gang du skal forbi -
>ikke fordi der er DIT problem, men kastet med
>god spredehånd giver det dig et par minutter til
>at slippe forbi "udyret".

Wavvv...Det er ABSOLUT den bedste idé,
jeg har hørt længe! Tak for det.

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Nye Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 13-03-05 14:33

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> Wavvv...Det er ABSOLUT den bedste idé,
> jeg har hørt længe! Tak for det.
>

> --
> Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk
>
> Nye Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Som jeg siger....Bob's kan løse mange ting, også problemer )
Det er meget lettere, når man er gode venner med hundene, det er så træls at
have dem hængende i den mest kødfulde del af kroppen.

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 14-03-05 10:52

On Sun, 13 Mar 2005 14:33:00 +0100, "Benny Mortensen 9380" wrote:
> [...]

>Det er meget lettere, når man er gode venner med hundene,
>det er så træls at have dem hængende i den mest kødfulde

Det har du fuldstændig ret i, men nu er det ikke alle hunde,
der ka' li' de dér hundekiks; næ en håndfuld tørrede
leverstykker, DET er lige sagen for alle vovser!

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 14-03-05 13:39

> Det har du fuldstændig ret i, men nu er det ikke alle hunde,
> der ka' li' de dér hundekiks; næ en håndfuld tørrede
> leverstykker, DET er lige sagen for alle vovser!

Er du tosset, så følger den jo med ham hjem ))

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 14-03-05 22:55

On Mon, 14 Mar 2005 13:38:46 +0100, "Benny Mortensen 9380" wrote:
>"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev...

>Er du tosset, så følger den jo med ham hjem ))

Nå ja for søren da... Det tænkte jeg ikke lige på...

Fra : Mus

Dato : 08-03-05 09:38

Søren Kjeldsen <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aD1Xd.1418$Rw1.641@news.get2net.dk...
> [...]
> bare ikke lade deres hunde blive låst inde?
> Det var ikke så meget fordi den angreb mig, men den gøede og gøede hele

sikke da en tur du har haft. Prøv at tage en snak med ejeren. Det er deres
ansvar ikke dit. Men indtil de har fattet dette, må du jo selv prøve at
komme bedst mulig forbi dette hus.

Vi kan alle være uheldige og vores hund løber ud et par gange i dens
levetid. Men det er vildt træls med dem der bare er ligeglade og lader ders
hunde løbe rundt på gader og stræder. Det er jo typisk de samme man ser igen
og igen rundt omkring.

Jeg ville nok ikke kaste godbidder, så bliver den måske endnu mere
interesseret, hver gang du går forbi.

Jeg ville prøve at tage en snak med ejerne - stille og roligt - uden at
blive sur. Fortæl dem, hvordan du har det.

Så længe du ikke rører hunden vil den sikkert ikke gøre dig fortræd, selv om
den mærker du er bange.

Når du skriver den jager dig - er det så fordi du løber? Prøv næste gang at
slå kold vand i blodet og bare gå forbi i roligt tempo og ignorer den. Du
bliver jo faktisk dobbelt så interessant, hvis du løber og hundens
selvtillid vokser.

Har du ikke nogen, der kan prøve at gå med dig forbi det sted?
Hvad er det for en hund?

LN

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 08-03-05 12:52

> [...]
> bare ikke lade deres hunde blive låst inde?
> Det var ikke så meget fordi den angreb mig, men den gøede og gøede hele

Hej Søren

Nu må du altså tage en beslutning. Angreb den dig, eller gøede den af dig
????..... Hunden skal, under ingen omstændigheder, låses inde, fordi du
lider af en fobi for hunde. Du ved, hunden er der, du ved at du skal forbi,
der hvor den er, du ved, at har fobi for hunde .... Altså ligner du med
statsgaranti en hel sæk tyvekoster, når du prøver på at snige dig uden om
hunden..... Du kan ikke løse dit problem, med at få denne hund lukket inde,
for lige nu, er det den, som optager dig, løses det, flytter problemet bare
et andet sted hen, og du har intet opnået. Mennesket gør krav på at være
den overlegne race... Så vis det... Få behandling, så du kan møde hunden,
uden i behøver være bange for hinanden. Du kan ikke bebrejde hunden, at den
reagerer på din angst... Selv Politiet ville gøre det samme... Skulle vi så
også låse alle betjente inde . Okay betjente gør godt nok ikke af dig,
men når du opfører dig irrationelt, får du måske et gok med kniplen. Jeg
forstår det sådan, at det er din opførsel, som fremkalder denne reaktion fra
hunden, fordi du reagerer på, at du ved hunden er der, så din skræk er
allerede i aktion, længe før du ved, om hunden overhovedet er der. For mig
at se, er den eneste løsning, at du får behandling for din fobi. Det løser
problemer, ikke bare med den hund, men med alle hunde, og se, det er noget
der virker.

M.V.H.....Benny..

Fra : Mus

Dato : 08-03-05 12:25

> [...]

løser
> problemer, ikke bare med den hund, men med alle hunde, og se, det er noget

Selvfølgelig er det da klogt at få behandle en fobi, uanset hvilken fobi det
så end er. Fobier og angst er ulogisk og irrationelt - sådan er det jo nu
engang. Men derfor skal hunde da ikke rende løse rundt. Nej man kan hverken
bebrejde hunden at den er løs eller reagerer. Men man kan da bebrejde
ejerene at de lader den rende rundt.

LN

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 08-03-05 14:13

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hverken
> bebrejde hunden at den er løs eller reagerer. Men man kan da bebrejde

Sommetider, har mennesket svært ved at beslutte sig, det er også noget der
opstår, når man er udstyret med udvidet adgang til at tænke. Hunden har en
masse egenskaber, som vi sætter pris på, og ønsker at udnytte. Når hunden
udfører sit job, er det til stor glæde for nogen, medens andre er knap så
glade for det. Somme tider bliver man lidt forskrækket, det kan man ikke
undgå her i livet, nogle lærer så at styre sin angst, og andre tror man kan
løbe skrigende væk fra alt.
Jeg tror selv, mit jeg ved ikke, om det var det største, men så da i hvert
fald, det mest uventede chok.... Jeg var vist 17 år, og netop påbegyndt mit
arbejde på Esso i Nyhavnsgade i Aalborg... Ja tanken er revet ned for mange
år siden... Men jeg stod nederst i smørehallen, og rodede med noget, lige
hvad, det kan jeg ikke huske, men da jeg vender mig, så ser jeg lige ind i
øjnene, på en stor tyrekalv, jeg tror jeg fik en bule i hovedet, da det
stødte mod loftet , for kors hvor bliver man da godt nok chokket.... En
Folkevogn, det ville ikke volde forundring, men en tyrekalv... Den ved jeg
sgu ikke, hvor smøreniplerne sidder på. Skræk, jo selvfølgelig melder det
sig, men det vigtigste nu, var ikke at være bange, men prøve at forhindre,
at den faldt ned i smøregraven, for jeg kan altså love dig, at det er et
pokkers mas, at få sådan et kræ op igen.
Så dermed sagt... Det vigtigste må være, at få folk til at tænke sig om, og
se, hvordan får man det bedste ud af situationen.

M.V.H.....Benny..

Fra : Mus

Dato : 08-03-05 16:12

> [...]
> glade for det. Somme tider bliver man lidt forskrækket, det kan man ikke
> undgå her i livet, nogle lærer så at styre sin angst, og andre tror man

Det ved jo heller ikke om vedkommende gør - løber skrigende væk fra alt. Men
vedkommende er bange for hunde og sådan er det engang nogen der har det.

> Så dermed sagt... Det vigtigste må være, at få folk til at tænke sig om,
og
> se, hvordan får man det bedste ud af situationen.

Ja og her mener jeg så også hunde ejere bør tænke sig om.

LN

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 08-03-05 18:38

> Det ved jo heller ikke om vedkommende gør - løber skrigende væk fra alt.
Men
> vedkommende er bange for hunde og sådan er det engang nogen der har det.

Jamen ingen tvivl om det... Men det er stadig ikke, hverken hund eller ejers
skyld. Når vedkommende både går gennem isen og hvad ved jeg, så lyder det
altså til, at man har taget flugten. Hvis hunden var stor nok til at jage
en på porten, så er ens chancer for at løbe fra den, vist nærmest
mikroskopiske. Så helt ærligt, er det så ikke noget af det dummeste at
prøve på. Hvis hunden ville, havde den indhentet vedkommende på mindre end
3 sekunder. End ikke Wilson Kipketer ville have en lille våd hunds chance
..

> og
> >

> Ja og her mener jeg så også hunde ejere bør tænke sig om.

Kan hunde ejeren få ham til at lade være med at være bange.... Næppe.
Hvornår kan man så sige, at hunde ejeren ikke har tænkt sig om ??..
Hvad jeg ikke begriber, er at man vil gå rundt i en evig frygt, i stedet for
at få den behandlet, så man med ro i sjælen kan gå ned af et fortov, uden at
skulle skifte underbukser efter hvert 4 hus.

M.V.H.....Benny..

Fra : Mus

Dato : 08-03-05 17:44

> Men
>
> Jamen ingen tvivl om det... Men det er stadig ikke, hverken hund eller
ejers
> skyld.

Nej ikke at vedkommende er bange, men det er da ejerens skyld den render løs
rundt.

> [...]
> en på porten, så er ens chancer for at løbe fra den, vist nærmest
> mikroskopiske. Så helt ærligt, er det så ikke noget af det dummeste at

Jo men igen angst har ikke ret meget med fornuft at gøre. Jeg løber i en
alder af 35 stadig fra hvepse. Dem er jeg nemlig ikke særlig begejstret for

Men hunden skal jo ikke bare rende løs rundt. Nogen er bange for hunde andre
kan ikke lide hunde og skal da ikke belemres med ens hund, der kommer
rendende. Det er ejerens valg at få hund og også ejerens ansvar at den ikke
generer andre mennesker.

> Kan hunde ejeren få ham til at lade være med at være bange.... Næppe.

Nej det har jeg heller ingen steder skrevet.

> Hvornår kan man så sige, at hunde ejeren ikke har tænkt sig om ??..

Når man er ligeglad og lader hunden rende løs rundt bla.

> [...]
at
> skulle skifte underbukser efter hvert 4 hus.

Det vil jeg give dig ret i som jeg skrev tidligere, men det fritager ikke
hundeejeren for et ansvar.
Nu er det forhåbentlig heller ikke ansvarsløse hundeejere i hver 4. hus -
heldigvis ikke her hvor vi bor.

Vi har selv vores have hegnet ind.

Nogen gange har vi ham med ud foran og her er han kun når vi også er der,
selv om han er super dygtig til at blive på grunden.

LN

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 08-03-05 19:43

> Jamen ingen tvivl om det... Men det er stadig ikke, hverken hund eller
> ejers
> skyld. Når vedkommende både går gennem isen og hvad ved jeg, så lyder det
> altså til, at man har taget flugten.

Så har du misforstået mit indlæg. Jeg sagde jeg blev nødt til at gå en omvej
for at undgå at hunden skulle opdage mig. Men det trælse var at der var en
skjult bæk i den mark jeg ville krydse.
Og det er ikke specielt hunde i dem selv jeg er bange for. Jeg får et chok
hver gang de bare kommer løbende, mens de gøer som ind i helvede ISÆR når de
ikke er lukket inde. Når sådan noget sker fryser jeg og siger til mig selv
at jeg ikke skal være bange o.s.v. Så siger jeg til hunden med bestemt
tonefald: "Gå væk, hund!". Hvorefter de fleste ville gå væk. Men denne hund
hoppede lidt tilbage og stod afventende, hvorefter jeg fortsatte min
vandring, men så kom den med det samme igen og ville ikke skride. Så jeg
blev nødt til at gå til yderkanten af en mark, for at slippe af med den. Og
jeg tror ikke engang hunden boede der normalt.

Hvis hunden var stor nok til at jage
> en på porten, så er ens chancer for at løbe fra den, vist nærmest
> mikroskopiske. Så helt ærligt, er det så ikke noget af det dummeste at
> prøve på.

Jeg tilgiver din provokation, fordi du åbenbart har misforstået mit indlæg.

> [...]
> at
> skulle skifte underbukser efter hvert 4 hus.

Tjah... Nu er min fobi heller ikke så stor. Har intet problem med at være i
samme hus med en hund. Problemet opstår når de gjalder og kan rende efter
mig. Men jeg synes stadig det er åndssvagt ikke at låse sin hund inde. For
det er jo ikke en kat, som nok ikke kan skræmme nogen. Så jeg kan ikke
forstå din indstilling.

Fra : Mus

Dato : 08-03-05 18:47

> [...]
> mig. Men jeg synes stadig det er åndssvagt ikke at låse sin hund inde. For
> det er jo ikke en kat, som nok ikke kan skræmme nogen. Så jeg kan ikke

Hæ hæ man skal aldrig sige aldrig. Jeg er blevet overfaldet af katte et par
gange, så jeg er faktisk nogen gange mere utryg ved katte end ved hunde.
Heldigvis har vi ingen af dem i haven, da vi har hund

LN

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 08-03-05 21:51

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse

Hej Søren

Ja nu er jeg faktisk ked af, at jeg ikke sendte indlæg nummer et i stedet.
For det havde passet bedre til din situation
Det handlede netop om en meget støjende...... Kvinde... Som jeg i første
omgang, antog for at være byens største rabenskralde, og alle børns fjende
nummer et )..... Og intet kunne være mere forkert.

Så skulle du møde min den ene... Han gør så højt, at det næsten gør ondt i
ørerne. Så hvis han var lige så agressiv, som han kan være støjende, så var
han aflivet forlængst.

Provokation.... Næh nej... Det var bestemt ikke for at være provokerende.
Men igen, det handler om, at komme så godt som muligt ud af en situation.
Sådan som du nu udlægger sagen, var bestemt ikke sådan, som jeg i første
omgang forstod dit indlæg, derfor skrev jeg, at du måtte beslutte dig.
Angreb den, eller gøede den. Hunde må selvfølgelig ikke angribe folk, men
der er vist ingen lov, der forbyder dem at gø. Heldigvis er det som regel
også sådan, at jo mere de gø'r, jo mindre bider de .

M.V.H.....Benny..

Fra : Mus

Dato : 08-03-05 20:50

Benny Mortensen 9380 <wrapup1@kittymail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:422e11ce$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> der er vist ingen lov, der forbyder dem at gø. Heldigvis er det som regel
> også sådan, at jo mere de gø'r, jo mindre bider de .

Ok jeg har altså forstået det oprindelige indlæg som om den ikke bare gøede
men også var løs. Hmm...

LN

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 09-03-05 00:20

> Ok jeg har altså forstået det oprindelige indlæg som om den ikke bare
> gøede
> men også var løs. Hmm...
>
> LN

Den var bestemt løs... Men du var måske ironisk?

Fra : Mus

Dato : 09-03-05 07:00

Søren Kjeldsen <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en
nyhedsmeddelelse:HqqXd.332$NS6.44@news.get2net.dk...

> Den var bestemt løs... Men du var måske ironisk?

Nej nej var ikke ironisk

LN

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 09-03-05 12:44

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Ok jeg har altså forstået det oprindelige indlæg som om den ikke bare
> [...]
Der er vi så stik modsat.... Jeg er ikke bange for en løs hund, jeg er mere
bange for den i snor, eller den som er lukket inde. Ingen af de to hunde,
forstår måske at gebærde sig, hvis de slipper fri, og så er alle muligheder
åbne. Hvis den løse hund, nu virkeligt havde været sådan, som folk
forestiller sig den er.... Så havde den været aflivet for lang tid siden.
Hunden er ( og dermed også ejeren ) ansvarlig for sine handlinger, men ikke
for folks fantasier.

hunderemmen, den er bare en falsk sikkerhedsfornemmelse, for langt de
færreste, er i stand til at holde deres hund. Derfor advares der også om,
alle steder, ikke at gøre, som det var normalt førhen, at tage hånden gennem
håndtaget, så selve håndtaget låste på håndledet. Af den simple grund, at
folk blev alvorligt skadet, hvis hunden pludseligt trak til. Der var ingen
grund til, også at blive skadet, for hunden slap jo fri alligevel.

Man kan jo også være så heldig, at hvis man nu møder en af de hunde, som ved
et uheld er sluppet fri, og ikke forstår at gebærde sig.... At der så var en
af de løse hunde lige i nærheden... Så ville den undslupne hund, som regel
løbe til den løse hund, og ikke til en person, og se nu kan man ligefrem
blive jublende lykkelig for, at der var en løs hund i nærheden.

Så i grove træk, alt kan gøres op i fordele og ulemper.
Hvordan man end vender og drejer det, så taler alt til hundens fordel, også
selv om vi har regnet de værste eksempler med.
Intet jordisk væsen, har dræbt flere mennesker, end .....Mennesket.
Intet dyr, har reddet flere mennesker end.....Hunden ...
Dermed er det næsten sagt, du har større grund til at være bange for din
nabo, end for hans hund. Chancen er mange gange større for, at din nabo
skader dig, end at hans hund gør.

M.V.H.....Benny..

Fra : Mus

Dato : 09-03-05 13:49

Benny Mortensen 9380 <wrapup1@kittymail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:422ee305$0$154$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> forestiller sig den er.... Så havde den været aflivet for lang tid siden.
> Hunden er ( og dermed også ejeren ) ansvarlig for sine handlinger, men

Ja det er vi helt sikkert. Jeg er hverken specielt bange for den ene eller
anden type. Det er først når der er kontakt, dvs jeg rører hunden jeg nogen
gang i et brøkdel af et sekund tænker - hvad nu hvis - og så siger det ved
nogen hunde haps! Men det har intet med løse eller ikke løse hunde at gøre.
Men der er andre mennesker der er bange eller bare ikke bryder sig om hunde.
Det er lidt lige meget hvordan hunden er den, skal jo ikke rende og genere
nogen.

> [...]
ingen
> grund til, også at blive skadet, for hunden slap jo fri alligevel.

Ok det er godt nok første gang jeg hører den - advares der alle steder -
hvad er det for nogle alle steder? Troede det kun var noget man sagde til
børn.

> Man kan jo også være så heldig, at hvis man nu møder en af de hunde, som
ved
> et uheld er sluppet fri, og ikke forstår at gebærde sig....

Ja dem ser man nu også blandt dem der med vilje blive lukket ud.

> [...]
> løbe til den løse hund, og ikke til en person, og se nu kan man ligefrem
> blive jublende lykkelig for, at der var en løs hund i nærheden.

Ja så skal man jo være heldig hver gang eller hvad !

Det er almindeligt hensyn til andre mennesker at man ikke bare lader sin
hund rende løst og da slet ikke uden opsyn.

Faktum er at det heldigvis også er ulovligt.

LN

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 10-03-05 07:58

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

Nu ved jeg ikke, hvordan du forstod den. Jeg er ikke bange for nogen hund,
men skal jeg vælge, så er det den i snor, eller den indelukkede.
Denne pludselige hapsen, har jeg endnu også kun set, hos hunde som var
bundet, eller indelukket. Aldrig hos en løs hund.

> Ok det er godt nok første gang jeg hører den - advares der alle steder -
> hvad er det for nogle alle steder? Troede det kun var noget man sagde til
> børn.

Det er første gang du hører det, og alligevel troede du, at det kun var
noget man sagde til børn ?????.....

> ved
>
> Ja dem ser man nu også blandt dem der med vilje blive lukket ud.

Ja ja, undtagelser møder man alle steder .... Der er vist ved at være så
mange, så de ligefrem tegner normalen..... Eller hvordan ??

> Ja så skal man jo være heldig hver gang eller hvad !

UH... Forventer du at vinde 7 rigtige, hver gang du køber en Lotto kupon. Du
er måske ligefrem så krævende, så du forventer at have 7 rigtige, og så
score topgevinst på Jokeren også. Held er noget man kan have, det er ikke
noget, man har krav på.
Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke, hvor mange løse problem hunde du støder på.
Det er mange år siden jeg har mødt en.

> Det er almindeligt hensyn til andre mennesker at man ikke bare lader sin
> hund rende løst og da slet ikke uden opsyn.

Ja for mig lyder det som det rene sludder. Mine løber frit hver dag, og det
er ganske naturligt her. De har lige så frie tøjler som kattene. Den
eneste forskel er, at de skal komme når jeg kalder... Det behøver kattene
ikke, de skal så til gengæld fange de mus, og rotter som de får øje på.

Nu du nævner hensyn. Så er det da en god ting, men man skal jo huske, at
den skal fungere begge veje. Man kan kalde det hensyn, eller man kan kalde
det at respektere hinanden. Jeg har endnu ikke, og jeg har trods alt haft
hund, i noget der ligner 40 år.... Mødt bare en, som sagde " Kan jeg narre
dig til, lige at holde din hund, medens jeg går forbi " med en stemmeføring,
som lå i normalt samtale leje. Så vil man naturligvis holde sin hund,
medens vedkommende går forbi, og hvem ved, måske får vi os en snak, og næste
gang vi mødes, er han ikke i hvert fald ikke bange for mine hunde. Se nu
havde vi alle vundet ved mødet. Men nej, sådan spiller det ikke. Alle
starter med at brokke sig vredt.... Nu er hundene i " Defence mode "
fortsætter vedkommende sådan, ret længe, så skal han passe på med pludselige
bevægelser, for så er " Attack mode " ikke langt henne at hente. Alt det
farlige, er kommet, helt og holdent på, vedkommendes egne, helt totale
mangel på respekt, eller som du kalder det.... Hensyn.... Som åbenbart
troede, at hensyn var noget man udviste, med loven mellem tænderne. Den
eneste lov der fungerer mellem tænderne, er jungleloven. Men der er der så
til gengæld, altid kontant afregning.

> Faktum er at det heldigvis også er ulovligt.

Ja det skal sgu ikke undre mig .... Nå ja det er det måske. Hvem ved,
måske kan man endda få Politiet til at gøre noget ved det.... Nå, nej, det
tror jeg nu alligevel ikke. For helt ærligt, så tror jeg ikke, at de anser
det for et nævneværdigt problem.

M.V.H.....Benny..

Fra : Mus

Dato : 10-03-05 10:20

> Det er første gang du hører det, og alligevel troede du, at det kun var
> noget man sagde til børn ?????.....

Så lad mig omformulere. Noget min mor sagde til mig som barn og noget jeg
selv siger til børn der gerne vil holde vores og altid med os lige på
sidelinien.

> Ja ja, undtagelser møder man alle steder .... Der er vist ved at være

> mange, så de ligefrem tegner normalen..... Eller hvordan ??

Løse hunde? Ja da.

> [...]
> er måske ligefrem så krævende, så du forventer at have 7 rigtige, og så
> score topgevinst på Jokeren også. Held er noget man kan have, det er ikke

Det var dig selv der kom ind på emnet med held. Men diskussionen er da vist
ved at miste sin saglighed her.

> Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke, hvor mange løse problem hunde du støder
på.
> Det er mange år siden jeg har mødt en.

Stort set flere hver dag. Både på landet og i byen. På landet kan jeg bedre
acceptere det personligt - men ikke i byerne. Mener endda lovgivningen er
anderedes på landet end i i bymæssig bebyggelse, men er ikke sikker lige her
på stående fod.

> [...]
> eneste forskel er, at de skal komme når jeg kalder... Det behøver kattene
> ikke, de skal så til gengæld fange de mus, og rotter som de får øje på.

Lyder som om du bor på landet og ikke har så mange naboer du lige kan
genere.

> [...]
> hund, i noget der ligner 40 år.... Mødt bare en, som sagde " Kan jeg narre
> dig til, lige at holde din hund, medens jeg går forbi " med en

siger jeg såmænd heller ikke selv når jeg møder en løs hund. Er meget
tålmodig. Men synes altså de løse hunde er ved at være for meget. Og jeg
bliver altså nogen gange irriteret nogen gange. Men synes det er synd for
dem, der er bange for hunde eller ikke bryder sig om dem.
Ok nu skal jeg lige forstå dig ret. Du skriver at der endnu aldrig er nogen
der har sagt "kan jeg narre...." i normalt stemmeleje. Har du da hørt nogen
råbe det til dig?

> [...]
> havde vi alle vundet ved mødet. Men nej, sådan spiller det ikke. Alle
> starter med at brokke sig vredt.... Nu er hundene i " Defence mode "

Nej synes ikke det er at brokke sig vredt at man har en anden holdning end
din. Indtil videre har det da været en stille og rolig debat. Det har aldrig
nogensinde været skrevet at det var hundenes skyld - næh det er skam
mennesket bag hunden der ikke tager ansvaret alvorligt.

> [...]
> måske kan man endda få Politiet til at gøre noget ved det.... Nå, nej, det
> tror jeg nu alligevel ikke. For helt ærligt, så tror jeg ikke, at de

Jo de reagerer vist prompte, hvis man henvender sig til dem. Men har aldrig
prøvet det selv.

LN

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 10-03-05 15:46

> [...]
>

> Så lad mig omformulere. Noget min mor sagde til mig som barn og noget jeg
> selv siger til børn der gerne vil holde vores og altid med os lige på

Og dog betvivler du, at der advares alle steder. Ja ja, det kan da godt
være, at det er mig, der er fatsvag, jeg ved det ikke.

> Løse hunde? Ja da.

Ja det gør jeg også.... Mine egne.

> Det var dig selv der kom ind på emnet med held. Men diskussionen er da
vist
> ved at miste sin saglighed her.

Ja jeg ved ikke, om du ikke forstod ordlyden, siden du sådan satte den over
styr.

> [...]
> anderedes på landet end i i bymæssig bebyggelse, men er ikke sikker lige

Nu ved jeg ikke, det lyder for mig, som at alle løse hunde, i dine øjne er
problem hunde. Hvis du møder flere hver dag, og der går år mellem jeg møder
en, så må din tærskel for problemer ligge noget lavt.

> Lyder som om du bor på landet og ikke har så mange naboer du lige kan
> genere.

Det bliver jeg jo heldigvis nødt til at erkende.

> [...]
> bliver altså nogen gange irriteret nogen gange. Men synes det er synd for
> dem, der er bange for hunde eller ikke bryder sig om dem.

Se det er igen det, hund og ejer er ansvarlig for dens handlinger, og ikke
for folks fantasi, og heller ikke om de kan lide hunde eller ej. Jeg syntes
da også, at det er synd for dem.... Men det giver dem på ingen måder lov til
at skabe sig, så må de tilpasse sig. Jeg har også gerne villet have kat
hele tiden, men der hvor jeg boede før, blev jeg træt af, altid at skulle
samle dem op, ude på vejen.

> [...]
nogen
> der har sagt "kan jeg narre...." i normalt stemmeleje. Har du da hørt

Næ.... Heller ikke det. Helt ærligt, så tror jeg faktisk det var lige
meget, hvordan hundene havde været der. De havde brokket sig under alle
omstændigheder. Somme tider skulle man tro, at det var en hobby de havde.

> [...]
> nogensinde været skrevet at det var hundenes skyld - næh det er skam
> mennesket bag hunden der ikke tager ansvaret alvorligt.

Når jeg skriver, at folk brokker sig vredt.... Så er det altså ikke, fordi
du har en anden mening end mig. Bortset fra Tinnitus, så fejler mine ører
ikke noget, og jeg kan godt høre, når folk brokker sig vredt. Det var
absolut ikke dig jeg skrev om.... De går heller ikke i " Defence mode
" selvom du skrev nogle knubbede ord til mig, for de læser ikke ret godt :).

Og jo, jeg tager mit ansvar meget alvorligt. Men hvis andre folk har et
problem... Så som at være bange for hunde, og de ikke selv tager det
alvorligt... Så er der da ærligt talt, ikke ret meget jeg kan gøre for dem.
Hvis de selv aktivt, vil bekæmpe deres problem, så skal jeg gerne være dem
behjælpelig. Men de skal ikke tørre deres problem af på mig, for så selv at
slippe for at gøre noget aktivt. Deres frygt kan behandles, og det gør ikke
ondt. Det kan det til gengæld komme til, hvis man lader være.

> Jo de reagerer vist prompte, hvis man henvender sig til dem. Men har
aldrig
> prøvet det selv.

Tja, de plejer nu ikke at være lette at trække op, hvilket vist også er godt
nok. Det er nu bedst, hvis folk selv kan finde ud af det. Det kommer alle
vist længst med.

M.V.H.....Benny..

Fra : Mus

Dato : 10-03-05 16:52

Benny Mortensen 9380 <wrapup1@kittymail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:42305f4b$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Og dog betvivler du, at der advares alle steder. Ja ja, det kan da godt
> være, at det er mig, der er fatsvag, jeg ved det ikke.

Ja da. Min egen familie er da ikke et særligt stort grundlag.
Men det her er da vist ved at blive diskussionen for diskussionens skyld.

> [...]
møder
> en, så må din tærskel for problemer ligge noget lavt.

Næ jeg tager slet ikke stilling til om de er problemhunde eller ej. Kun til
at de er løse. Og kan genere andre. Og her mener jeg ikke nødvendigvis
knurre eller være aggressive. For nogen mennesker kan det være nok at de går
hen til dem og snuser. Og her tænker jeg altså på andre end lige mig selv.

Synes du da flere løse hunde hver dag er lidt?

> [...]
syntes
> da også, at det er synd for dem.... Men det giver dem på ingen måder lov

Jeg ved ikke hvorfor du hele tiden blander folks fantasi ind i det og
hundens ansvar. Hunden har da ikke noget ansvar - kun ejeren. Og hvad har
menneskeres fantasi eller manglende fantasi med det at gøre. Altså alle
mennesker bryder sig nu engang ikke om hunde og skal da ikke belemres.
Hvorfor søren skal de tilpasse sig uansvarlige hundeejere der bare lader stå
til. Det er da os der vælger at have hund og vores asvar og ikke naboens
eller en tredje persons. At man er bange er jo ikke ensbetydende med at man
skaber sig - men det kan være ubehageligt for disse mennesker. Og det har da
intet med fornuft at gøre. Men derfor bør man da som hundeejer vise hensyn.

> [...]
> meget, hvordan hundene havde været der. De havde brokket sig under alle
> omstændigheder. Somme tider skulle man tro, at det var en hobby de havde.

Hvem de er det du mener?

> [...]
> du har en anden mening end mig. Bortset fra Tinnitus, så fejler mine ører
> ikke noget, og jeg kan godt høre, når folk brokker sig vredt. Det var

Næ det går jeg såmænd heller ikke ud fra. Men ved ikke lige hvem det er du
skriver om. er det nogen du bor i din omgagskreds eller nogen her i hunde
nyhedsgruppen.

> [...]
> problem... Så som at være bange for hunde, og de ikke selv tager det
> alvorligt... Så er der da ærligt talt, ikke ret meget jeg kan gøre for

Jo da, sørg for at have styr på dine hunde, så de ikke generer andre. så
selvfølgelig kan man da gøre noget - hvis man vil!

> [...]
> behjælpelig. Men de skal ikke tørre deres problem af på mig, for så selv

jeg synes nu også det er nemt sluppet udenom som hundeejer ikke at ville
tage ansvar.

>Deres frygt kan behandles, og det gør ikke
> ondt. Det kan det til gengæld komme til, hvis man lader være.

Men det er jo ikke kun frygt. Der er også nogen der bare ikke bryder sig om
hunde eller nogen der kommer med feks en gravhund og så kommer der lige stor
rotweiler forbi og skal sætte poten oven på ryggen. Det er da ikke særlig
spændende - især hvis ejeren bare ikke er at se nogle steder.

> [...]
godt
> nok. Det er nu bedst, hvis folk selv kan finde ud af det. Det kommer alle

Det er der jo bare ikke alle der kan desværre!

LN

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 11-03-05 00:01

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Ja da. Min egen familie er da ikke et særligt stort grundlag.
> Men det her er da vist ved at blive diskussionen for diskussionens skyld.

Men det var tæt på, til aldrig at have hørt om det .
Nå det er nok bare mig, der er lidt dum. Det må jeg så lære at leve med.

> [...]
går
> hen til dem og snuser. Og her tænker jeg altså på andre end lige mig selv.

Tja, når jeg spørger i øst, og du svarer i vest, er det da ikke noget
mirakel, hvis vi ikke forstår hinanden.

> Synes du da flere løse hunde hver dag er lidt?

JA, for jeg har da selv to, og på ejendommende lige her omkring, er der så,
lad mig se, mindst 5, så det er mindst 7 løse hunde. Der er sikkert flere,
for der er et par stykker jeg kan høre, efter mørkets frembrud, som jeg
aldrig har set, så mon ikke vi når op på omkring 10, inden for 1 km.

Der tager du nu lidt fejl. de har hvert deres job, men det er selvfølgelig
et ansvar jeg har givet dem. Men jeg står nu også fast ved det andet. Jeg
retter ikke på min hund, fordi en eller anden har en alt for livlig fantasi,
eller frygt for en fare, der reelt ikke eksisterer.

> Næ det går jeg såmænd heller ikke ud fra. Men ved ikke lige hvem det er du
> skriver om. er det nogen du bor i din omgagskreds eller nogen her i hunde
> nyhedsgruppen.

Du må altså have mig undskyldt, men den er forstår jeg altså ikke, og jeg
har fundet ud af, at jeg ikke skal svare, ud fra, hvad jeg tror du mener. Så
det undlader jeg at svare på.

> Jo da, sørg for at have styr på dine hunde, så de ikke generer andre. så
> selvfølgelig kan man da gøre noget - hvis man vil!

Du kan jo komme med dine, så tager vi en lille rap konkurrence, så ser vi,
hvem der har styr på hvad, og hvorfor, hvordan og hvor meget.
Jeg lover dig, at mine hunde skal nok lade være med at æde dine.

> jeg synes nu også det er nemt sluppet udenom som hundeejer ikke at ville
> tage ansvar.

Ja, men det var jeg klar over, at du ville syntes. Så håber jeg da bare, at
du ved hvad du snakker om )

> [...]
> rotweiler forbi og skal sætte poten oven på ryggen. Det er da ikke særlig
> spændende - især hvis ejeren bare ikke er at se nogle steder.

Nu ved jeg ikke, hvad de stakkels Rottweilere har gjort, siden folk elsker
at bruge dem, i deres eksempler. Jeg håber da, at du er klar over, at
chancen for at Gravhunden springer på Rottweileren, faktisk er større, end
det omvendte. Der findes intet større EGO, end det der bor i en Gravhund.
Hvis ejeren havde lige så stor tiltro til deres Gravhund, som Gravhunden har
til sig selv.... Så fandtes der ikke en Gravhund i Danmark, som ikke gik i
PH klub )...

> Det er der jo bare ikke alle der kan desværre!

Nej det er ikke let at stille alle tilfreds.

M.V.H.....Benny..

Fra : Mus

Dato : 10-03-05 22:56

> Men det var tæt på, til aldrig at have hørt om det .

Men heller ikke nok til at sige alle steder

> til
> går
>
> Tja, når jeg spørger i øst, og du svarer i vest, er det da ikke noget
> mirakel, hvis vi ikke forstår hinanden.

Ja ja så siger vi det!

> [...]
> for der er et par stykker jeg kan høre, efter mørkets frembrud, som jeg
> aldrig har set, så mon ikke vi når op på omkring 10, inden for 1 km.

Hvis du aldrig har set dem ved du jo ikke om de er frie eller er på grunden.

> [...]
fantasi,
> eller frygt for en fare, der reelt ikke eksisterer.

Nej det er jeg klar over men synes nu heller ikke det er så voldom en
rettelse at holde øje med sine hunde eller kalde dem til sig.

> Du må altså have mig undskyldt, men den er forstår jeg altså ikke, og jeg
> har fundet ud af, at jeg ikke skal svare, ud fra, hvad jeg tror du mener.

> det undlader jeg at svare på.

ditto

> Du kan jo komme med dine, så tager vi en lille rap konkurrence, så ser vi,
> hvem der har styr på hvad, og hvorfor, hvordan og hvor meget.
> Jeg lover dig, at mine hunde skal nok lade være med at æde dine.

Det handler jo ikke om at æde, men at genere. Men nu bor du på landet og
kender nok ikke til problemerne i byerne, hvor der ligesom er lidt flere
mennesker der kan blive generet.

> Ja, men det var jeg klar over, at du ville syntes. Så håber jeg da bare,
at
> du ved hvad du snakker om )

Ja da!

> om
> stor
>
> Nu ved jeg ikke, hvad de stakkels Rottweilere har gjort, siden folk elsker
> at bruge dem, i deres eksempler.

Det var simpelthen for at bruge vægtkontrasten. Gravhunde har en svag ryg.

> Jeg håber da, at du er klar over, at
> chancen for at Gravhunden springer på Rottweileren, faktisk er større, end
> det omvendte.

da ikke hvis den enten er i snor eller er velopdraget. Ja gravhunde kan
faktisk godt være velopdragne og gå pænt uden line, hvis man gider tage sig
den tid det tager. Har selv haft en af slagsen for mange år tilbage - han
var da super dygtig. Han løb ikke bare sådan hen til fremmede hunde.

tror bare vi to skal blive enige om at vi er uenige

LN

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 11-03-05 04:03

> Men heller ikke nok til at sige alle steder

Det vil jeg da mene er helt OK at sige... Ellers skulle det at ramme dig med
det jo være et rent lykketræf.

> Hvis du aldrig har set dem ved du jo ikke om de er frie eller er på
grunden.

Jamen de er på grunden, ingen tvivl om det. De er hvor de skal være, og de
er helt sikkert frie. Hvis de ikke var det, var der ingen grund til de var
der. De passer deres arbejde, så hvis der er nogen der har problemer med
dem, så er det Mikkel Ræv, for han bliver helt sikkert jaget væk.

> Nej det er jeg klar over men synes nu heller ikke det er så voldom en
> rettelse at holde øje med sine hunde eller kalde dem til sig.

Her var planen nu, at det var hunden, der skulle kalde på mig, og ikke
omvendt ... For hvis jeg står inde i en af staldene, og der kommer
nogen, det kan jeg jo ikke høre, og da slet ikke, hvis man har gang i noget
maskineri, og endnu mindre, hvis man også har høreværn på. Så er det da
rart med en hund, med et ordentligt organ, der kan gø, så man kan høre det.
Det ville da være pokkers ærgerligt, hvis fiskemanden holdt ude i gården, og
man ikke opdagede det, så vil krampen blive ked af det.

> Det handler jo ikke om at æde, men at genere. Men nu bor du på landet og
> kender nok ikke til problemerne i byerne, hvor der ligesom er lidt flere
> mennesker der kan blive generet.

Jeg er født og opvokset i og omkring Aalborg, og i rigtigt mange år, været
beskæftiget, indenfor godstransport i Aalborg midtby, og yder områderne,
samt SnørreRundby.... Så jeg tror, at jeg har et lidt mere end overfladisk
kendskab til Aalborg og omegn. Selvom jeg ikke er begejstret for, hvad de
har lavet i min midtby, så er Aalborg min by. Også selvom jeg nu er flyttet
uden for kommunen.

> Det var simpelthen for at bruge vægtkontrasten. Gravhunde har en svag ryg.

Både ja og nej. Gravhunde får tit problemer med ryggen, Spondylose, som den
enten er født med, eller har arbejdet sig til. Eller en svag ryg, som
oftest skyldes, at hunden er for fed, og i alt for dårlig fysisk form.

> [...]
> den tid det tager. Har selv haft en af slagsen for mange år tilbage - han
> var da super dygtig. Han løb ikke bare sådan hen til fremmede hunde.

Nu er velopdragne Gravhunde, som er så velopdragne, at den glemmer sit
enorme ego.... Ikke bare sjældne.... De grænser op til, ikke eksisterende.
Spørger du en Gravhund, så er den 12 meter høj, og 9 meter mellem øjnene, og
i besiddelse af et mod, som på normalt Dansk, kaldes for dumdristighed.
Gravhunde er ikke dårligere til at lære, end andre hunde. Ikke et ondt ord
om dem.

> tror bare vi to skal blive enige om at vi er uenige

Det er jeg nu slet ikke så sikker på, at vi er.

M.V.H.....Benny..

Fra : Mus

Dato : 11-03-05 10:08

> [...]
> der. De passer deres arbejde, så hvis der er nogen der har problemer med
> dem, så er det Mikkel Ræv, for han bliver helt sikkert jaget væk.

Jamen så er der jo heller ikke noget problem med dem. Vores er da også løs
på vores grund.

> [...]
og
> man ikke opdagede det, så vil krampen blive ked af det.

Ja når man bor på landet er det såmænd også noget andet. Men der bor vi jo
ikke alle
Vores gør da også når der kommer nogen. Men i byer kommer der jo mange forbi
og det er altså ikke meningen han skal rende og gø hele dagen og genere alle
naboer. Heldigvis har jeg en meget lidt gøende race. Så han gøer altså kun
hvis nogen kommer direkte her og han bliver ikke ved.

> [...]
> enten er født med, eller har arbejdet sig til. Eller en svag ryg, som
> oftest skyldes, at hunden er for fed, og i alt for dårlig fysisk form.

Det var nu ikke problemet hos vores. Det var hverken spondylose, dårlig form
eller overvægt. Men diskusprolaps.

> sig
>
> Nu er velopdragne Gravhunde, som er så velopdragne, at den glemmer sit
> enorme ego.... Ikke bare sjældne.... De grænser op til, ikke eksisterende.

Nej det er ikke korrekt. Det eksisterer.
Jamen de kan jo godt have et enormt ego og være velopdragne. Min nuværende
Boxer har også et enormt ego og er velopdragen.

> Spørger du en Gravhund, så er den 12 meter høj, og 9 meter mellem øjnene,
og
> i besiddelse af et mod, som på normalt Dansk, kaldes for dumdristighed.

Ja det er en dobbermann på kommodeben.

> Gravhunde er ikke dårligere til at lære, end andre hunde. Ikke et ondt
ord
> om dem.

Nej det er de ikke. Men det kræver noget arbejde. Vores kunne gå løs ved fod
i byen uden at stikke af en eneste gang(ja efter han blev ca 1 år). Løb ikke
hen til andre hunde eller katte. Da han var hvalp gik han ikke løs, kun til
træning.

> Det er jeg nu slet ikke så sikker på, at vi er.

Det er der ingen tvivl om at vi er, medmindre du pludselig bliver radikal

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 13-03-05 14:03

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen så er der jo heller ikke noget problem med dem. Vores er da også løs
> på vores grund.

Hvis du er bange for hunde, så er du bange for hunde, uanset om du befinder
dig på min jord eller ej, så problemet er da ikke blevet spor mindre. Det
hjælper altså ikke, at prøve at afrette ting og sager på en hund, fordi du
er bange.... Det hjælper, at få behandlet sin frygt, og det ikke bare på en
hund, men på dem alle.. Resten er at stoppe sig selv, blår i øjnene.

> [...]
> naboer. Heldigvis har jeg en meget lidt gøende race. Så han gøer altså kun
> hvis nogen kommer direkte her og han bliver ikke ved.

Hunden vil tilpasse sig, lige som vi andre vil. Hvis en går forbi mit
stuevindue, så vil jeg helt sikkert forundres, for hvad pokker laver
vedkommende der... hundene vil helt sikkert, tage grundigt på vej, for det
vil være højst usædvanligt. Byhunden, vil næppe, efter tilvænningen, lægge
nogen betydning i forbipasserende, skærpe opmærksomheden, hvis nogen gør
ophold udenfor, og havde dens fulde opmærksomhed, hvis de betræder dens
enemærker.
Hvor meget de vil gø, afhænger jo så en del af racens tilbøjeligheder.
Ingen af mine er støjfrie, og kan godt lide at høre dem selv snakke, og når
der er to, snakker den ene, altid højere end den anden, så de er dygtige til
at hjælpe hinanden op, så de alene, kan være en udmærket grund, til brug af
høreværn ..

> Det var nu ikke problemet hos vores. Det var hverken spondylose, dårlig
form
> eller overvægt. Men diskusprolaps.

Tja det er jo racetypisk, specielt, hvis de får lov at være i møblerne.

> Nej det er ikke korrekt. Det eksisterer.
> Jamen de kan jo godt have et enormt ego og være velopdragne. Min nuværende
> Boxer har også et enormt ego og er velopdragen.

Så er det pludseligt min tur, til at gøre dig opmærksom på, at læse hvad der
står. Der står ikke, at de ikke kan være velopdragne.... Det kan de
sagtens. Men ikke så velopdragne, at de glemmer deres ego. Dette gælder
sikkert også din Boxer.

> [...]
ikke
> hen til andre hunde eller katte. Da han var hvalp gik han ikke løs, kun

Det kræver ikke mere arbejde, end med alle andre hunde. Men små hunde er
alt for ofte plaget, af en meget turbulent opvækst, hvor de alt for ofte,
bliver drillet, til at gå helt ud af sit gode skind. Derfor bliver små
hunde ofte, et lille arrigt kræ. Det er ikke hundens skyld, men dens
omgivelser.

> Det er der ingen tvivl om at vi er, medmindre du pludselig bliver radikal

Det var her, det ville være en fordel, hvis du lige læste lidt baglæns.
Jeg tror jeg flere gange har antydet, at nu var jeg forvirret. Det var når
du enten havde udtrykt dig uforståeligt, eller bare radikalt ..

M.V.H.....Benny..

Fra : Mus

Dato : 13-03-05 17:10

> Hvis du er bange for hunde, så er du bange for hunde, uanset om du
befinder
> dig på min jord eller ej, så problemet er da ikke blevet spor mindre.

Jeg er ikke specielt bange for hunde som jeg skrev tidligere!

Og der er da forskel på om en hund kommer rendende uden ejer et eller andet
tilfældigt sted eller den er i et inhegnet have eller under opsyn i det
mindste.

> [...]
en
> hund, men på dem alle.. Resten er at stoppe sig selv, blår i øjnene.

Ved ikke hvorfor du bliver ved at skrive om min frygt for hunde!

> [...]
> nogen betydning i forbipasserende, skærpe opmærksomheden, hvis nogen gør
> ophold udenfor, og havde dens fulde opmærksomhed, hvis de betræder dens

Jo de gør da det er meget afhængig af ejer og race. Få du en gravhund til at
lade være med at gø. Schæfere er generelt også ret larmende. Og det hjælper
altså ikke den er vant til at der kommer forbipasserende.

> Hvor meget de vil gø, afhænger jo så en del af racens tilbøjeligheder.

Netop!

> [...]
> høreværn ..

> form
>
> Tja det er jo racetypisk, specielt, hvis de får lov at være i møblerne.

Ja det gjorde den så heller ikke. Men ja det er racetypisk. Gravhunde har en
svag ryg.

> [...]
> står. Der står ikke, at de ikke kan være velopdragne.... Det kan de
> sagtens. Men ikke så velopdragne, at de glemmer deres ego. Dette gælder

Jo men ser bare ikke sammenhængen. Bare hunden er velopdragen. HVorfor
skulle de glemme deres ego.
Havd skulle formålet være.

> Det kræver ikke mere arbejde, end med alle andre hunde.

Selvfølgelig er der da generelt forskel på, hvor lette og svære visse racer
er at opdrage.
Schæferen er da oftest meget lettere at opdrage end feks en Beagle. Også
indenfor store racer er der forskel og indenfor små racer. Mine forældre
havde en puddel - den var let at opdrage - faktisk lynhurtig.

> [...]
når
> du enten havde udtrykt dig uforståeligt, eller bare radikalt ..

vi er såmænd bare uenige - det er nok det du ikke forstår!

Diskutterer du bare for at diskuttere? Synes du ikke bare vi skal stoppe
her?

LN

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 14-03-05 13:38

> befinder
>
> Jeg er ikke specielt bange for hunde som jeg skrev tidligere!

Det skrev jeg vist ikke, jeg skrev " Hvis du er bange for hunde ".

> Og der er da forskel på om en hund kommer rendende uden ejer et eller
andet
> tilfældigt sted eller den er i et inhegnet have eller under opsyn i det
> mindste.

Den har jeg sgu aldrig hørt, hos en der var bange for hunde. For mine
erfaringer er faktisk lige modsat. En der er bange for hunde, reagerer
aldeles irrationelt, og på en måde, der vil forekomme, aldeles gak i låget,
på alle normalt tænkende mennesker. Hvad endnu værre er, om så der står 10
ejere af samme hund, så får du stadig, den samme pløk åndssvage reaktion, om
så hunden er langt inde i drømmeland, det betyder intet. Vedkommendes
skrig, skal nok vække hunden.

> en
>
> Ved ikke hvorfor du bliver ved at skrive om min frygt for hunde!

Fordi dette, stadig ikke er en tråd, der omhandler dig. Så " du " kunne
være hvem som helst.

> [...]
hjælper
> altså ikke den er vant til at der kommer forbipasserende.

Jamen hvorfor skriver du sådan noget, for du ved jo godt selv, at det er
noget sludder. Hvis du ønsker en rolig Gravhund, så får du en rolig
Gravhund, hvis altså bare du ved, hvordan. Ønsker du en rolig Schæfer, så
får du en rolig Schæfer, men igen, du skal vide hvordan. Jeg er helt sikker
på, at jeg ikke er den eneste her i gruppen, som vil protestere, når du
kalder Schæferen for generelt larmende. Generelt klynkende, ja, men
larmende...... Absolut nej. Men at Gravhunde er generelt larmende, er
stadig kun fordi, at de får den forkerte opvækst.

> Netop!

Ja men alligevel, tror jeg slet ikke, at vi er enige her. Her tror
jeg, for en gangs skyld, at vi er meget uenige, og vores forståelse af at
gø, er vidt forskellig.

> Ja det gjorde den så heller ikke. Men ja det er racetypisk. Gravhunde har
en
> svag ryg.

Diskosprolaps er noget der opstår, og ikke på grund af en svag ryg. Det
opstår som regel ved et hurtigt svip i ryggen. Derfor oftest, når
Gravhunden hopper ned fra sofaen, eller spæner ned af trapper. Det er dog
vist ikke så usædvanligt at nogle bliver født med den. Men generelt, er det
fordi Gravhunden får alt for meget aktivitet, før den er gammel nok til det,
og dermed ikke stærk nok. Den skal faktisk have en meget rolig barndom.
Lige til din orientering, så har jeg altså haft en Ruhåret Gravhund, og det
var ikke mange bjæf den sagde.

> Jo men ser bare ikke sammenhængen. Bare hunden er velopdragen. HVorfor
> skulle de glemme deres ego.
> Havd skulle formålet være.

Det kunne få Gravhunden til at lade være, med at kaste sig i flæsket på en
modstander, hvor den ikke havde en våd hunds chance.
Den eneste som Gravhundens enorme EGO skader, er sig selv, så derfor ville
det have været dejligt, hvis man kunne pille lidt af det af dem.

> [...]
> indenfor store racer er der forskel og indenfor små racer. Mine forældre
> havde en puddel - den var let at opdrage - faktisk lynhurtig.

Tja... Beagle har en personlighed, og den værdsætter den meget højt. Den har
helt sikkert også, helt sin egen mening om, i hvilken rækkefølge, tingene
skal ske. Så den har sikkert stået fadder til begrebet, " Min hund lystrer
altid...... - ..... Når den vil " Den er nem nok at lære det, men det er
svært at få den til at bruge det, på den måde som ejeren havde tiltænkt sig
det ...

> Diskutterer du bare for at diskuttere? Synes du ikke bare vi skal stoppe
> her?

Jeg afventer lige lidt endnu.

M.V.H.....Benny..

Fra : Mus

Dato : 14-03-05 14:49

> [...]
om
> så hunden er langt inde i drømmeland, det betyder intet. Vedkommendes

Det er vist for langt ude at diskuttere videre.
Vi er dybt uenige og så er den ikke længere.

Som jeg skrev drejer det sig ikke kun om at blive bange, men også at det kan
være generende at hunde render rundt som de har lyst til.
Og hvorfor tror du at man nødvendigvis skriger når man bliver bange. Så
længe hunden ikke kommer hen til dem der er bange og ejeren er der ja så går
der da sjældent panik i folk.

> du

> Fordi dette, stadig ikke er en tråd, der omhandler dig. Så " du " kunne
> være hvem som helst.

Ok normalt bruger jeg nu betegnelsen man i sådanne situationer, men fint du
forklarer, hvad du mener så er det lettere at følge dig. Og så er den
misforståelse da udryddet.

> [...]
> på, at jeg ikke er den eneste her i gruppen, som vil protestere, når du
> kalder Schæferen for generelt larmende. Generelt klynkende, ja, men

Det kommer an på hvor meget man lægger i udtrykket "generelt ret larmende".
Har da før hørt schæferejere i denne gruppe udtaler sig sådan om deres egen
race. Det gør jo ikke racen ringe, medmindre man lægger noget forfærdeligt i
det. Klynkende/ ret larmende går for mig lidt ud på det samme. Og det
betyder altså ikke jeg har noget imod schæfere. Har selv haft en gravhund og
de er altså også generelt ret larmende.

> [...]
>
> Ja men alligevel, tror jeg slet ikke, at vi er enige her. Her tror
> jeg, for en gangs skyld, at vi er meget uenige, og vores forståelse af at

Ja ja og så kan vi vel få den diskussion ude af verden

> [...]
> og dermed ikke stærk nok. Den skal faktisk have en meget rolig barndom.
> Lige til din orientering, så har jeg altså haft en Ruhåret Gravhund, og

Jeg skrev jo også generelt.
Ligesom jeg skrev at boxere generelt ikke er så larmende så findes der med
garanti nogen boxere der er.

> Det kunne få Gravhunden til at lade være, med at kaste sig i flæsket på en
> modstander, hvor den ikke havde en våd hunds chance.

Det kan de godt opdrages til ikke at gøre. Egoet hos ham kom til udtryk i
hans gøen. Han troede altid han var en fanden gut. Men han var udmærket klar
over han skulle blive på plads, hvis vi havde bedt ham om det.

> [...]
> altid...... - ..... Når den vil " Den er nem nok at lære det, men det er
> svært at få den til at bruge det, på den måde som ejeren havde tiltænkt

Men jeg har hørt det faktisk er muligt at opdrage dem ret godt. Mener
faktisk det var en herinde der fortalte om det. Havde vist fundet en del.
Hmm men har ikke personligt mødt en sådan endnu Det kræver vist noget
arbejde.

> Jeg afventer lige lidt endnu.

Hæ hæ

LN

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 14-03-05 15:06

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vist for langt ude at diskuttere videre.
> Vi er dybt uenige og så er den ikke længere.

Jamen du behøver skam ikke tage mit ord til troende. Kig på det postnummer,
der står, så kan du ringe og spørge posten....
Jeg boede der i 20 år, og kigger da stadig inden omkring, så der er ingen
fare, de kan godt huske mig, og ikke mindst postbudet.
Det var da ikke fordi jeg ikke følte med det stakkels postbud, men helt
ærligt, jeg kunne virkeligt intet gøre for at hjælpe hende. Når ikke hun
ville hjælpe sig selv, var jeg magtesløs.

> [...]
> Og hvorfor tror du at man nødvendigvis skriger når man bliver bange. Så
> længe hunden ikke kommer hen til dem der er bange og ejeren er der ja så

Vil du ikke godt forklare mit gamle postbud det.... ????
For der er åbenbart noget, som hun ikke var klar over.

> Klynkende/ ret larmende går for mig lidt ud på det samme.

Okay, på den måde får du jo altid ret.... Det er anden gang du bruger den.

> Ja ja og så kan vi vel få den diskussion ude af verden

Gerne for mig

> Jeg skrev jo også generelt.

Der kan jeg jo så blive svar skyldig, for jeg har kun haft 1 gravhund, og
den var rolig.

> Ligesom jeg skrev at boxere generelt ikke er så larmende så findes der med
> garanti nogen boxere der er.

Tja måske, jeg ser den ikke som larmende, jeg har ikke selv haft Boxer, men
min bror har haft nogle stykker af dem, de har været livlige, men ikke
støjende. Så der er vi da i det mindste enige.

> [...]
klar
> over han skulle blive på plads, hvis vi havde bedt ham om det.

Jeg tror helt ærligt ikke rigtigt vi forstår hinanden her. Så lad det ligge.

> [...]
> faktisk det var en herinde der fortalte om det. Havde vist fundet en del.
> Hmm men har ikke personligt mødt en sådan endnu Det kræver vist noget

Jeg har også hørt det, men aldrig fået syn for sagen... Det kan være, den
blev lige så lydig som Columbo's Basset....

> Hæ hæ

Så du den, og mere vigtigt, forstod jeg dig ret ???

M.V.H.....Benny..

Fra : Mus

Dato : 14-03-05 15:48

Benny Mortensen 9380 <wrapup1@kittymail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:42359bbb$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> ærligt, jeg kunne virkeligt intet gøre for at hjælpe hende. Når ikke hun
> ville hjælpe sig selv, var jeg magtesløs.

Hvilket postbud taler vi om her. er det en historie du har fortalt om
tidligere?
synes du springer noget rund.

> kan
> går
>
> Vil du ikke godt forklare mit gamle postbud det.... ????

Ok fordi én skriger så skriger alle eller hvad?

> For der er åbenbart noget, som hun ikke var klar over.

> Okay, på den måde får du jo altid ret.... Det er anden gang du bruger den.

ja ja

> [...]
> min bror har haft nogle stykker af dem, de har været livlige, men ikke
> støjende. Så der er vi da i det mindste enige.

Ja meget. De er oftest ret livlige. Vi har en rolig en af slagsen

synes jeg er en glimrende idé.

LN

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 14-03-05 17:11

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilket postbud taler vi om her. er det en historie du har fortalt om
> tidligere?
> synes du springer noget rund.

Bare rolig, det ved de godt, hvilket postbud. Ja den har været oppe og
vende nogle gange. Den har været brugt som eksempel før ja.

> Ok fordi én skriger så skriger alle eller hvad?

Det skal jeg ikke kunne sige, men hun gjorde. Men det var ikke det primære.
Det primære var, at er man bange for hunde, så er man det, uanset hvor man
møder dem, også selvom det er på hundens hjemmebane. Derfor er der ingen
plan i at prøve at rette på en hund, som ingen fejl begår.... Der er kun en
ting der hjælper her, og det er at reparere postbudet. Her kunne man jo så
bare sige, at jeg var heldig, ved at få dette uvildige vidne, på at det var
postbudet, som reagerede aldeles irrationelt, og ikke hunden.

M.V.H.....Benny..

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 14-03-05 17:23

Her kunne man jo så
> bare sige, at jeg var heldig, ved at få dette uvildige vidne, på at det
> var
> postbudet, som reagerede aldeles irrationelt, og ikke hunden.

Kom hunden løbende og gøede helt vildt? Var det en stor hund?
Jeg vil give dig ret i at det sjældent er hundens skyld, den følger bare
sine instinkter... Det er derimod ejeren som negligerer sit ansvar overfor
sine medmennesker, hvis han ikke kan sørge for at hans "farlige" eller
"larmende" eller "kontaktsøgende" hund ikke irriterer mennesker som ikke
bryder sig om dem (og mennesker der generelt bare ikke kan lide hunde/dyr
har ikke et problem der skal "repareres")

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 14-03-05 17:40

> [...]
> bryder sig om dem (og mennesker der generelt bare ikke kan lide hunde/dyr
> har ikke et problem der skal "repareres")

He... Hej igen Søren

Nej du har vist været lidt fraværende .... Ingen af delene... Den lå
såmænd og snorksov, og var helt sikkert nede og besøge Alice i eventyrland.
Den vågnede ved at hun skreg... Så den var sådan set, så uskyldig, som den
overhovedet kunne være.
Men ja, det var en stor hund....En Meget Stor Hund.... 110 Kg.
Men stod det til ham, så skulle alt foregå i ganske almindeligt normalt
behageligt Sct. Bernhard tempo. For der var jo ikke ligefrem nogen grund
til at overanstrenge sig.

M.V.H.....Benny..

Fra : Mus

Dato : 14-03-05 20:08

Benny Mortensen 9380 <wrapup1@kittymail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4235b936$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Bare rolig, det ved de godt, hvilket postbud. Ja den har været oppe og
> vende nogle gange. Den har været brugt som eksempel før ja.

ok men jeg gør altså ikke!

> [...]
> møder dem, også selvom det er på hundens hjemmebane. Derfor er der ingen
> plan i at prøve at rette på en hund, som ingen fejl begår....

Ganske korrekt hunden begår ingen fejl. Men ejeren kan jo sørge for at holde
styr på hunden efter bedste evne.

> [...]

var
> postbudet, som reagerede aldeles irrationelt, og ikke hunden.

Bed den da postbudet, siden du havde brug for vidner?
Og i så fald hvorfor bed den postbudet?
JEg tror rigtig mange postbude er nervøse overfor hunde.
Det er i hvert fald hvad jeg oplever.

LN

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 15-03-05 10:26

> [...]
> nyhedsmeddelelse:4235b936$0$187$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Ganske korrekt hunden begår ingen fejl. Men ejeren kan jo sørge for at

Hvordan holder man så lige styr på en hund, som ligger og snorksover op ad
husmuren, og jeg selv står mindre end 2 meter fra hunden. Der tillige står
så arbejderen fra byggemarkedet, som lige har lagt mine fliser på plads
igen, også mindre end 2 meter fra hunden, og endda mellem hund og
postbud.... Så vil jeg sige.... Den kunne ikke være under mere opsyn, end
den var, og da den som sagt snorksov, så var det i sandhed, en meget
overskuelig opgave, at holde styr på den.

> Bed den da postbudet, siden du havde brug for vidner?
> Og i så fald hvorfor bed den postbudet?
> JEg tror rigtig mange postbude er nervøse overfor hunde.
> Det er i hvert fald hvad jeg oplever.

Nej den bed ikke postbudet... Nej den har aldrig bidt et postbud.... Nej jeg
har aldrig haft en hund, som har bidt et postbud.
Men du har fået beskrevet en 100 % irrationel adfærd af et postbud.
Du har indtil nu, betvivlet, hvert et ord... Du mangler sådan set kun at
sige " Fuld af Løgn " og alligevel spørger du, hvorfor jeg bliver glad for
at have et vidne.... Helt ærligt... Du er sgu for viderekomne ))))

M.V.H.....Benny..

Fra : Mus

Dato : 15-03-05 12:01

> [...]
> den var, og da den som sagt snorksov, så var det i sandhed, en meget
> overskuelig opgave, at holde styr på den.

Ja men det kalder jeg da også under opsyn og ja der er da styr på den når
den ligger der.

> [...]
> sige " Fuld af Løgn " og alligevel spørger du, hvorfor jeg bliver glad for
> at have et vidne.... Helt ærligt... Du er sgu for viderekomne ))))

søde søde ven jeg har da ikke betvivlet noget. Kender jo ikke historien -
hvorfor skulle jeg så betvivle.
Jeg ved simpelthen ikke hvor du får det fra. Tror altså du læse en helt
masse mellem linierne som ikke er der og det er derfor du misforstår.

LN

LN

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 16-03-05 10:42

> [...]
> Jeg ved simpelthen ikke hvor du får det fra. Tror altså du læse en helt
> masse mellem linierne som ikke er der og det er derfor du misforstår.

Glem jeg eksisterer... Jeg glemmer i hvert fald din eksistens.

Benny..

Fra : Mus

Dato : 16-03-05 11:48

> Glem jeg eksisterer... Jeg glemmer i hvert fald din eksistens.
>
> Benny..

Sikke da noget pjat. Det synes jeg da er en barnlig opførsel.
Men du må have det godt så

LN

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 10-03-05 20:34

En anden ting ved hunde som der ikke er ved f.eks katte: de er fandens
kontaktsøgende. Så hvis jeg er ude og jogge en tur gider jeg ikke, at der
stormer en legesyg eller gal hund ud af en busk og begynder at puffe, snuse,
nappe, bide mig (og så er det ligemeget hvor rolig man er). Dette var vist
også noget af det Mus har sagt.
En helt anden forskel blandt hunde og katte er, at nogle hunde er meget
beskyttende overfor deres såkaldte territorium. Det er da også i orden, bare
så længe deres territorium er afspærret så uskyldige ikke kommer forbi og
vækker deres vrede for at sige det groft.
Og hvis det er små hunde, så gør det mig nu ikke så meget for i sidste ende
er det mig, der kan give dem et spark hvis det bliver for meget. Men hvis
det er Satans egen slædehund der stormer ud, så er det sgu ligemøj hvor
legesyg den er, så får man fandeme et chok (hundefobi eller ej) og det
reagerer mange hunde på.
JEg har mere tolerance overfor folk som dig selv Benny, som åbenbart bor på
landet og ikke tit får besøg (selvom det dog er irriterende, at man skal
jagtes hvis man cykler en tur om sommeren)

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 11-03-05 00:52

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse

Hej Søren...

Det er netop en af de ting som jeg var inde på tidligere. Hvis man har et
problem, så er man to deltagere i problemet. Hvad er din interesse. Det er
vel at få løst problemet. Den krigeriske måde, den ved både du og jeg, den
dutter ikke til en skid. Så det første man skal, er at glemme alle disse
voldsomme udbrud, for de gør kun problemet større. Løbe fra dem, kan man
heller ikke, så det glemmer vi også. Så langt er vi formodentligt enige.
Når bare vi er enige så langt, så vil bare en lille smule diplomati og måske
en Bob's hundekiks, hurtigt bringe problemet til ophør. Det er måske svært,
når man har en smule fobi, men det må trods alt være bedre, at sluge kamelen
en gang for alle, fremfor at skulle sluge 365 kameler om året.

M.V.H....Benny..

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 11-03-05 19:08

"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kamelen
> en gang for alle, fremfor at skulle sluge 365 kameler om året.

ELLER: at man kan holde sin hund inde. Hvis jeg har en gæst på besøg som
ikke er glad for katte, så lukker jeg den sgu inde, indtil vedkommende er
væk og så'n er det. Det med hunde er bare at det ikke kun gælde personer som
er inde i éns hjem, men åbenbart også folk som passerer udenfor...

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 13-03-05 14:31

> [...]
som
> er inde i éns hjem, men åbenbart også folk som passerer udenfor...

Selvfølgelig kan man det... Problemet er bare, at det er ikke sket. Var
hunden ikke uden for dens enemærker, hvilket du stadig ikke har fortalt, så
har du heller ingen chancer, for at få det pålagt hundens ejer.
Men det er for mig, heller ikke spor interessant, for det har jeg ingen
indflydelse på. Så uanset hvor meget en af os så end har ret... Så hjælper
det ikke. Jeg kan klappe dig på ryggen, og sige, det var søreme synd for
dig, at du blev bange, for den bestialske køter. Hvad vil du så have ud af
det ??... Nul og en skid. Hvis du ikke vil arbejde med dig selv, så er du
præcist lige så bange for hunden næste gang, og vil bande lige så højlydt.
Hvem ved, måske falde, og måske endda brække en arm, eller et ben... Så har
du sådan ca 6 uger, til at fundere over, om det måske var værd, at ofre dig
selv, lidt af al den opmærksomhed, som du indtil videre har givet hunden.
Det som vil gøre den helt store forskel er, at arbejder du med dig selv, så
kommer det til at gælde alle hunde. Foretrækker du stadig, at hunde ejeren
skal gøre arbejdet for dig, så gælder det kun, denne ene hund. Altså er du
helt klart disponeret for, at problemet genopstår. Bare et andet sted, en
anden hund, og sikkert også en anden ejer. Som hunde ejer, så ved jeg, at
der findes ikke noget, som er mere interessant for en hund, end en
kondikokser.... Jeg går ud fra, at som kondikokser, så har du formodentligt
konstateret det samme, så ved du også, at HELT NATURLIGT vil du påkalde dig
hundenes opmærksomhed. Hvad du så vil stille op med det... Er helt og
holdent dit valg.

M.V.H.....Benny..

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 13-03-05 14:42

<SNIP>
Det er noget vrøvl. Min gamle fatter f.eks er ikke bange for hunde, han kan
simpelthen bare ikke lide dem. Så hvis HAN er ude at gå en tur, så bør han
heller ikke blive antastet af en irriterende køter.
Og jeg tror du overvurderer min angst, for jeg kunne sagtens forholde mig
roligt, jeg gik stille og langsomt væk fra hundens lokation, men den fulgte
efter mig op til 500 meter.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 13-03-05 15:16

> [...]
> Og jeg tror du overvurderer min angst, for jeg kunne sagtens forholde mig
> roligt, jeg gik stille og langsomt væk fra hundens lokation, men den

Jamen selvfølgelig er det noget vrøvl. Det vil det jo altid være. Specielt
da når alt for mange forhold bliver blandet sammen. Dig, din fatter, dine
katte o.s.v.... Hvorfor er køteren irriterende. Kunne det være din far, som
var irriteret. Eller bare generelt har en indbygget lyst og evne, til at
finde noget at brokke sig over. Jeg behøver ikke, tage stilling til, om du
er bange, eller meget bange, eller bare føler dig utryg.
Men skal jeg være ærlig, så efter at have hørt radio avisen her de sidste
par dage, så ville jeg være glad for en hunds følgeskab, også selvom det
ikke var min egen.

M.V.H.....Benny..