sammensat sider
Fra : thomas K

Dato : 07-03-05 10:20

Jeg vil høre hvad jeg skal lave siderne i når jeg gerne vil kunne gøre flg :

én hovedside, men alt efter hvad link man klikker på skal den inkludere
forskellige "undersider" i tabellerne

er det asp eller php

og vigtigst, hvor finder jeg tut til at lave det

/thomas K

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-03-05 10:41

thomas K skrev:

> én hovedside, men alt efter hvad link man klikker på skal den inkludere
> forskellige "undersider" i tabellerne

Det kan gøres med rammer (iframes) eller med SSI (serverside include).
Den sidste løsning er afgjort den bedste.

> er det asp eller php

Både og. Det er SSI der er den vigtigste forudsætning for at kunne lave
inkluderinger af sider. Det understøttes af flere serversidesprog -
bl.a. af såvel asp som php. Man kan også lave det med .shtml eller fx
med asp.net (i sidstnævnte vil man dog ofte bruge andre metoder).

> og vigtigst, hvor finder jeg tut til at lave det

HTML.dk har tutorials til både SSI og asp:
<http://html.dk/tutorials/ssi/>
<http://html.dk/tutorials/asp/>

Webcafe.dk har en del materiale om php (deres introduktionsartikler er
desværre gemt godt af vejen - men prøv at starte her:
<http://www.webcafe.dk/artikler/php/>)

Der er desuden nyhedsgrupper til både asp, php og asp.net (se oversigten
her: <http://usenet.dk/grupper.pl?seek=serverside>).

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : thomas K

Dato : 08-03-05 23:04

Jeg takker for venligheden.

Jeg har erhvervet mig et par bøger omkring php og MySQL, så nu er det bare
frem over isen

/thomas K

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-03-05 23:20

thomas K skrev:

> Jeg takker for venligheden.

Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du gerne læse min
signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen