Stednavnet Storvadsbroe, formentlig Nordjy~
Fra : Lars O

Dato : 06-03-05 16:32

Kender nogen stednavnet 'Storvadsbroe'.

Jeg søger en person, som er i kirkebogen for Dronninglund sogn anno 1841er
anført som barnefader Otto Nielsen fra Storvadsbroe. Jeg kan ikke finde
yderligere om ham og kan ikke finde stednavnet. Jeg er ikke stensikker på
stavningen af navnet. Kan nogen hjælpe?

Lars Ole

Fra : Knud Olsen

Dato : 06-03-05 17:46

"Lars O" <p309@fjernDETTEoncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anført som barnefader Otto Nielsen fra Storvadsbroe. Jeg kan ikke finde
> yderligere om ham og kan ikke finde stednavnet. Jeg er ikke stensikker på

Hej Lars

Tror du ikke der er Storvorde ved Ålborg der er tale om

Knud Olsen

Fra : Niels Nybo Jakobsen

Dato : 06-03-05 20:20

Vorvadsbro er en mere nærliggende mulighed.

mvh
Niels Nybo Jakobsen

Fra : Lars O

Dato : 06-03-05 21:45

Er det Vorvadsbro ved Skanderbord du tænker på?

Lars Ole

Fra : Niels Nybo Jakobsen

Dato : 06-03-05 22:45

Det ved jeg ikke. Blot er der noget, der hedder sådan. Det står ikke i min
udgave af post-adressebogen.
Det er jo et spørgsmål om at tyde skriften i kirkebogen.

NNJ

Fra : Niels Nybo Jakobsen

Dato : 06-03-05 22:50

Efter at have gransket sagen lidt mere, ser jeg nu, at det staves
Voervadsbro, Sdr. Vissing sogn, og ganske rigtigt Skanderborg amt.

mvh
NNJ

Fra : "Hans Chr. Baagøe"

Dato : 06-03-05 22:58

Der findes et Storvad Bro ca. 2 km øst for Tisted, mellem Hadsund og
Terndrup.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe