Mac og Cisco
Fra : LC

Dato : 25-05-01 17:10

Hej
Er der ikke en venlig sjæl der kan fortælle mig hvordan man sætter en Mac op
med Cybercity Internet og en Cisci router gennem en hub ??
er HELT på bar bund
Takker
LC

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-05-01 17:40

"LC" <info@dtpnord.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sætter en Mac op
> med Cybercity Internet og en Cisci router gennem en hub ??

Så vidt jeg husker har CC en hjemmeside, hvor det hele beskrives.
Alternativt kan du få belyst det hele ved at anskaffe hæftet:
hurtig i gang med ADSL - det rummer også beskrivelse af
CC-opsætningen og hæftet koster vist omkring 89 kr og dækker
forskellige udbydere som CC og WorldOnline.
--
ahw

Fra : Jakob Færch

Dato : 25-05-01 21:16

In article <9em02c$2213$1@news.cybercity.dk>, "LC" <info@dtpnord.dk>
wrote:

> Hej
> Er der ikke en venlig sjæl der kan fortælle mig hvordan man sætter en Mac op
> med Cybercity Internet og en Cisci router gennem en hub ??
> er HELT på bar bund

Hvis du snakker om CyberCity ADSL og en Cisco 677 router, er det såre
nemt[1]. Jeg beskriver valgene med engelsk MacOS, fordi det er det jeg
bruger (9.1, helt præcist); jeg håber selv, du kan oversætte til dansk,
hvis det er nødvendigt.

1) Åbn kontrolpanelet TCP/IP og vælg "Using DHCP Server" i "Configure"
dropdown-boksen
2) Jeg tror ikke, der er flere punkter. Måske skal computeren genstartes
(eller sættes til at sove og vækkes igen, det plejer at du for mig).

Så let var det i hvert fald for mig, hvis jeg husker rigtigt.

Mvh,
Jakob

[1] Med forbehold for, at standardopsætningen af routeren, specielt dens
dhcp-server ikke er, som jeg husker den

Fra : Lars

Dato : 25-05-01 23:36

> [...]
> (eller sættes til at sove og vækkes igen, det plejer at du for mig).
>
> Så let var det i hvert fald for mig, hvis jeg husker rigtigt.

Nu har jeg fået det til at virke efter at have lavet den samme opsætning
8-10 gange.
Livet er for kort til Mac'er....
Lars