Indryk, skift til nyt afsnit m.m.
Fra : Søren

Dato : 05-03-05 20:48

Hjælp ønskes til nedenstående:
"Barndommen" m.v..... teksten som den ses i browseren.
Nederst programmeringen i dreamweaver.

Problemet er at jeg både vil lave:

indryk ("Moderen...")
Minus linieskift fra overskrift ("Barndommen") til første afsnit
("Henrik..."
Minus linieskift fra 1. afsnit til 2. afsnit ("Faderen...")

Det er "margin-bottom" der konflikter med "margin-top". For at "Moderen..."
kan stå uden linieskift bliver jeg nødt til at vælge "margin-bottom" for
"Henrik er vokset....". Og når jeg har valgt det, kommer der linieskift
efter "Barndommen".

Hvordan kan jeg få det hele til at spille sammen? (Nederst som jeg gerne vil
have det). Da jeg ikke er nogen haj til dreamweaver-prog. (bruger normalt
kun den grafiske flade), så undgår jeg helst css-løsninger.

Søren

************************************
Barndommen

Henrik er vokset op i et Luthersk Missionsk hjem, hvor troen på Gud var det
faste holdepunkt i familien.
Moderen var hjemmegående og gav opvæksten stabilitet. Faderen,
familiens patriark og egnens værdsatte lægprædikant, opdragede sine børn
fast og bestemt. Han var ufaglært men samtidig en driftig og stolt mand.

Faderens mange aktiviteter betød, at han sjældent var hjemme, men på
trods af fraværet var faderens ord stadig lov, beskriver Henrik

<h4 style="margin-bottom:0">Barndommen</h4>
[...]
Han var ufaglært men samtidig en driftig og stolt mand.</p>
2em;text-align=justify";>Faderens
mange aktiviteter betød, at han sjældent var hjemme, men på trods
af
fraværet var faderens ord stadig lov, beskriver Henrik.</p>

Det jeg vil have:

Fra : Søren

Dato : 05-03-05 21:04

Prøver lige igen: (det så ellers rigtigt ud...) - altså ingen mellemrum i
teksten overhovedet men med indryk ved "Moderen" og "Faderens"

Fra : Søren

Dato : 05-03-05 22:01

Har selv løst problemet

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-03-05 23:14

Søren wrote:
> Har selv løst problemet

Javel. Er det en hemmelighed, hvordan du gjorde? Andre kunne drage nytte at,
hvad du fandt ud af.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Søren

Dato : 06-03-05 00:47

Erik Ginnerskov wrote:

> Javel. Er det en hemmelighed, hvordan du gjorde? Andre kunne drage nytte
at,
> hvad du fandt ud af.

Det er bestemt ingen hemmelighed.

Løste problemet ved at angive en faktor for margin-botton:

"margin-bottom:-20px" (dvs. minus foran) - eksempel:

<h4 style="margin-bottom:-20px">"Fremtiden"</h4>
han
traf det....