Problem med deling af internetforbindelse.
Fra : M. Thostrup

Dato : 25-05-01 16:57

Hej NG
Jeg har en W2K Advance Server stående, med fem-seks klienter i TCP/IP
netværk.
Men så fik jeg internet via kabel, og alle mine computere skulle
configureres så de fik tildelt en IP, og med en preffered DNS server
61.62.130.1 og Alternate DNS sever 62.61.131.1.
Disse indstillinger skal stå sådanne.
Mit spørgsmål gå så på, hvordan kan jeg få mine computere til at kunne "se"
hinanden?

Mvh
M. Thostrup

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 25-05-01 19:16

"M. Thostrup" <Thostrup@Mailme.dk> skrev i en meddelelse news:9elvdk$691$1@sunsite.dk...
> [...]
> Disse indstillinger skal stå sådanne.
> Mit spørgsmål gå så på, hvordan kan jeg få mine computere til at kunne "se"

Hvis det er Arrowhead, er det DNS 62.61.130.1 og 62 61.131.1 og
"Hent automatisk en IP-adresse".

Selvom det måske ikke skulle køre så effektivt på lokalnettet som med
en tildelt IP-adresse, kører det udmærket på mine maskiner.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : M. Thostrup

Dato : 25-05-01 19:38

Hvis jeg bare skriver de oplysninger kan mine computere ikke se hinanden...
Har du ikke angivet andre oplysninger?

Fra : tom

Dato : 27-05-01 09:20

Er det ikke noget med at ændre på de 3 sidste ciffre i IP adressen så hver
PC får sit egen
unikke IP. Det virker fint for mig med WIN ME og Dansk Kabel TV system via
antenneanlægget.
Så kan alle både se hinanden og gå på inet.

Mvh

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 27-05-01 16:04

"tom" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3b10b81e$0$2379$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> antenneanlægget.
> Så kan alle både se hinanden og gå på inet.

I princippet jo; men hvordan skelner man mellem den lokale IP-adresse (til
lokalnetværket) og den globale IP-adresse (til den delte internetforbindelse?

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : M. Thostrup

Dato : 27-05-01 16:15

Nej det går desværre ikke, da jeg skal have dynamisk IP fo at komme på
iternettet.
Men nu har jeg smidt en NetBUEI protokol i, og det virker så via den.
Men dette er udenom server og domæne.
Så mit næste problem bliver når jeg sætter det i domæne igen.