firefox og webtv
Fra : zilly ink

Dato : 05-03-05 13:46

Når jeg klikker på links med live-billeder vil fox´en ikke
afspille.
Jeg mangler vel sagtens et plug-in, men hvilket, eller er der
noget i opsætningen jeg har overset?

--
Zillyink
slet: -get-lost-

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-03-05 16:31

Den 05-03-05 13.45 skrev zilly ink følgende:

> Når jeg klikker på links med live-billeder vil fox´en ikke
> afspille.
> Jeg mangler vel sagtens et plug-in, men hvilket, eller er der
> noget i opsætningen jeg har overset?

Der er flere muligheder, for eksempel Windows Media Player, Real Player,
Quicktime og Java. Det er svært at sige, hvilken du mangler et plugin
til, eller om der er en anden årsag til de manglende billeder, når du
ikke giver os en adresse til en af siderne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne?

Fra : zillyink

Dato : 05-03-05 18:07

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> du mangler et plugin til, eller om der er en anden årsag til
> de manglende billeder, når du ikke giver os en adresse til en

F.eks på EB.DK´s side er der en "webtv" link og når jeg trykker
kommer ruden pænt op, men der sker intet.

Jeg har alle de nævnte playere ! Den lille skærm der dukker op
siger at den er optimeret til Windows media player 7.0 eller
højere. (jeg har wmp 10)

--
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-03-05 19:36

Den 05-03-05 18.06 skrev zillyink følgende:

> F.eks på EB.DK´s side er der en "webtv" link og når jeg trykker kommer
> ruden pænt op, men der sker intet.

Det er nok plugin'et til Media Player, der ikke virker korrekt. Jeg
bruger det ikke selv, så jeg ved ikke, hvordan du får det til at virke.
Der er forhåbentlig andre, der kan svare, ellers kan du prøve
hjælpeforummet på Mozilladanmark:
http://forum.mozilladanmark.dk/viewforum.php?f=1

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-03-05 22:29

Kim Ludvigsen skrev:

> Det er nok plugin'et til Media Player, der ikke virker
> korrekt.

Nej - problemet er at eb.dk ikke inkluderer WMP via <embed> - der
er den måde det virker på i Firefox. I stedet for <embed>-koden har
man brugt et javascript til at inkludere en applet af en slags (den
slags der fejler med "General Exception").

Fejlen ligger m.a.o. hos EkstraBladet - og det er ikke kun FF der
kløjs i siden (Opera kan heller ikke vise eb's web-tv).
--
Jens Gyldenkærne Clausen