Bundkort til AMD64 winchester
Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 05-03-05 11:03

Hej

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal købe for et bundkort.

Jeg kan se at jeg kan få ASUS A8N-SLI Deluxe til 1150,-
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=116253

Er det noget der er bedre? (Evt. billigere)

Hvordan kan det være at de har 2GHz på FSB'en når andre kun har 1GHz? Kan
det mærkes?

Br,
Morten

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 05-03-05 12:35

"Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Jeg kan se at jeg kan få ASUS A8N-SLI Deluxe til 1150,-
> http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=116253
>
> Er det noget der er bedre? (Evt. billigere)

Fx. A8V ?

Br,
Morten

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 05-03-05 13:29

> Jeg ved ikke helt hvad jeg skal købe for et bundkort.

skal selv have en 3500+ og nyt mobo osv...

Hvis du vil køre AGP, så tag et MSI K8N Neo2 Platinum - det AGP board
der performer bedst, og har en masse features

skal du køre PCI Express så tag et MSI K8N SLI Platinum, det er rigtig
godt at overclocke, og har onboard Sound Blaster Live lyd, læst evt. den
store test på http://anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2358 - men hvis du
vælger en PCIe løsning skal du nok også have nyt gfx kort. Jeg vil ikke
anbefale Asus A8N-SLI, det har fået middelmådige anmeldelser og er
dårlig at overclocke, og har nogle dårligere komponenter end MSIen

Uanset hvad skal du nok gå efter et board med nForce 3 eller nForce 4
Ultra eller SLI chipset - det er dem der performer bedst og har flest
features på AMD platformen

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 05-03-05 14:34

"Esben von Buchwald" <use-net@_reM_Ove-amokk.dk> wrote in message

> skal selv have en 3500+ og nyt mobo osv...
>
> Hvis du vil køre AGP, så tag et MSI K8N Neo2 Platinum - det AGP board der
> performer bedst, og har en masse features

Hmm, den har også blæser på...

Det har ASUS A8V ikke, og den klare sig da rimeligt:
http://anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2128&p=19

SLI kommer jeg ALDRIG til at bruge alligevel.

Br,
Morten

Fra : heltfin

Dato : 06-03-05 08:50

"Morten Brokjær Klostergaard" skrev d. 05-03-05 11:03 dette indlæg :
> [...]
>
> Br,
> Morten
>
> ASUS A8N-SLI Deluxe er også fremtidssikret langt ud kan altid udbygges
og pci-express er meget ind det nuværende (mest for pengende)
hej

http://www.kandu.dk/