Søværnet???
Fra : Jens Langkniv

Dato : 04-03-05 22:32

Hey Hey NG.......

Jeg er så "heldig" at have fået brev, om session. Jeg har gået meget og
tænkt over, om jeg skal vælge at blive militærnægter eller om jeg skal søge
ind til søværnet. Jeg har siddet og søgt lidt på google og snakket med mange
af vennerne om at komme derind. Men der er INGEN i min omgangskreds som har
været derinde, så jeg tænkte at jeg ville høre her i gruppen, om der er
nogen af jer der har erfaring med dette, og i såfald om de er gode eller
dårlige???

Mvh
Henrik - Der vil blive MEGET glad for svar

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-03-05 13:07

"Jens Langkniv" <htb@nospam.dk> skrev

> [...]
søge
> ind til søværnet. Jeg har siddet og søgt lidt på google og snakket med

Prøv en gruppe, der omhandler forsvaret eller soldaterhistorier, denne er
til fritidssejlads og fritidsbåde, ikke til debat af forsvaret eller
værnepligt. Dit spørgsmål er således off-topic her i gruppen

Prøv evt. news:dk.snak Du kan se alle grupperne på www.usenet.dk.

FUT dk.admin.netikette (betyder at svar havner der)

Claus

Fra : Søren

Dato : 05-03-05 22:21

> tænkt over, om jeg skal vælge at blive militærnægter eller om jeg skal
søge
> ind til søværnet.

Det med militærnægter, er det dine idealistiske grunde som byder dig sådant.
Mht. søværnet, så start med at lære at svømme, f.x. bliv pigesøspejder.

--
Venlig hilsen Søren

Fra : Peter Bjoern

Dato : 05-03-05 21:26

On Fri, 4 Mar 2005 22:31:54 +0100, "Jens Langkniv" <htb@nospam.dk> wrote in
dk.fritid.sejlads:

> [...]
>været derinde, så jeg tænkte at jeg ville høre her i gruppen, om der er
>nogen af jer der har erfaring med dette, og i såfald om de er gode eller

Hej Henrik

Du kunne eventuelt prøve at spørge i gruppen alt.dk.forsvar.

Mon ikke der skulle være nogle i den gruppe der har aftjent værnepligt i
Søværnet og som kan fortælle dig lidt om hvordan det er.

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Torben Bach

Dato : 06-03-05 02:52

Peter Bjoern wrote:

> [...]
>
> Mon ikke der skulle være nogle i den gruppe der har aftjent
> værnepligt i Søværnet og som kan fortælle dig lidt om hvordan det er.

Hej Peter
Dit svar her er lige min kop te. Det er til UG med kryds og slange. Din måde
er en god måde at sige *velkommen* til dem, der endnu ikke til fulde har
overblik over de mange forskellige grupper og dertil hørende fundatser.
Ikke noget med FUT til dk.admin.netikette, men blot på en meget venlig og
hjælpsom måde at gøre vedkommende opmærksom på, at der rent faktisk findes
en gruppe, hvor spørgsmålet muligvis vil kunne besvares.
Hvor ville det dog være herligt, hvis bare halvdelen af revserne kunne
indse, at det er en langt mere farbar vej end ustandseligt at revse div.
usenetdeltagere.
Håbet er lysegrønt - man har vel lov til at være naiv.
De pgl. såkaldte netbetjente forudsætter, at alle deltagere til enhver tid
har gennemlæst samtlige vejledninger og retningslinier samt sat sig ind i
fundatsen for samtlige nyhedsgrupper, inden den ene eller andet overhovedet
formaster sig til at deltage i den ene eller anden debat.
Ak og ve for den, der overtræder selv den mindste "regel".

Til kamp mod flueknepperne også kaldet *netbetjente* (mennesker, som efter
min mening skal hævde sig, fordi de ikke kan gøre sig gældende i det rigtige
liv og derfor skal hævde sig i forbindelse med regler/retningslinier i den
ene og anden gruppe - enkelte i mange grupper!!!), hvoraf nogle af dem ikke
afstår for at benævne andre menneskers debatindlæg som noget *fordrukkent
sludder* eller at kalde dem for IGNORANTER, KLOVN, NAR og det, der er værre.
Nogle af dem formaster sig endog med trusler om at at anmelde andre til
deres netudbydere, såfremt deres mailprogram ikke lige fungerer efter
hensigtet i forbindelse med feks. signaturadskilleren mv., hvilket ikke er
befordrende for den positive debat i grupperne eller for klimaet blandt
debatdeltagerne i øvrigt.
Specielt en af dem føler sig garanteret truffet af mit indlæg.

Hurra for din positive udmelding - Godt gået Peter - bare der var flere af
din slags!!!

--
Husk at hver morgen er den første dag
i resten af dit liv.

Fra : Klaus P

Dato : 06-03-05 11:41

Jeg har brugt et par år i Søværnet, og det var en fantastisk tid, som jeg
jævnligt tænker tilbage på. Du får det ud af det, som du putter ind.
Rekrutskolen handler stadig om at gå i takt og lære basale ting om
sømandsskab, men du møder også en masse nye mennesker, som du skal lære at
arbejde sammen med. Og glæd dig til at komme ud på en af de sejlende
enheder. Jeg var specielt glad for min tid på fregatten Herluf Trolle. Jeg
kan kun anbefale det, men igen: det du gi'r, er det du får tilbage.

Hilsen Klaus P