Kan Asus A8N-SLI køre med en 20-pins ATX p~
Fra : Ukendt

Dato : 04-03-05 16:29

Jeg står foran et køb af Asus' A8N-SLI (non-deluxe) bundkort, men har læst
følgende angående ATX power connectoren:

"The A8N-SLI is one of the first Athlon64 motherboards we've seen which
requires a new 24-pin ATX power connector along with a 4-pin +12V ATX
connector. While most new Pentium 4 motherboards have moved to this new
power connector standard, this does mean that the A8N-SLI breaks
compatibility with many older 20-pin ATX power supplies which are common
with Athlon64 / Athlon XP systems of the past three to four years."
(GamePC.com)

Så vidt jeg ved har min PSU (Antec SL350S -
http://www.antec-inc.com/specs/sl350_spe.html) en af de ældre 20-pins
connectors, men betyder det så jeg ikke vil kunne benytte dette bundkort
uden en ny PSU samtidig?

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 04-03-05 16:46

> [...]
> http://www.antec-inc.com/specs/sl350_spe.html) en af de ældre 20-pins
> connectors, men betyder det så jeg ikke vil kunne benytte dette bundkort

så vidt jeg har læst mig til kan du sagtens bruge en 20 pins PSU i et
24pins stik, så længe du ikke har fx 2x6800ultra i SLI...

Fra : Claus Albæk

Dato : 04-03-05 19:21

<-= KG =-> wrote:
> [...]
> http://www.antec-inc.com/specs/sl350_spe.html) en af de ældre 20-pins
> connectors, men betyder det så jeg ikke vil kunne benytte dette bundkort

Det kan du sagtens... std. ATX stik kan godt gå i Extended ATX
strømstikket. (bemærk at hvis du bruger en konverter fra ATX til EATX
stik fra PSU at der kan være stabilitetsproblemer, det er mine
erfaringer med Aopen PSU)

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-05 21:44

> [...]
> strømstikket. (bemærk at hvis du bruger en konverter fra ATX til EATX
> stik fra PSU at der kan være stabilitetsproblemer, det er mine

Hvordan skal 20-pins ATX stikket i så fald sidde? Der må jo være nogle pins
tilovers et sted :)

Fra : Claus Albæk

Dato : 06-03-05 14:26

<-= KG =-> wrote:

> Hvordan skal 20-pins ATX stikket i så fald sidde? Der må jo være nogle pins
> tilovers et sted :)

øverst på stikket.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : heltfin

Dato : 06-03-05 08:54

"" skrev d. 04-03-05 16:29 dette indlæg :
> [...]
> http://www.antec-inc.com/specs/sl350_spe.html) en af de ældre 20-pins
> connectors, men betyder det så jeg ikke vil kunne benytte dette

du bruger en konverter der er ingen problemer med det jeg bruger selv en
My Pc:

WaterChill
Chill Innivation CP350P LowNoise PSU
ASUS A8N-SLI DELUXE ACPI 939
AMD Athlon 64, 3500+
1Gb DDR Samsung (512*2 Dual Channel)
NVIDIA GeForce 6600 GT (128 MB)PCI-E
1 Seagate Barracuda 7200.7 Plus 160 GB
1 Seagate Barracuda ATA IV 40GB
1 Maxtor 6Y120M0 DiamondMax Plus 9 Serial-ATA/150
ASUS DVD-ROM E616
BTC .DVDRW IDE1008
Cooler Water
Logitech Mouse