Ram
Fra : bos

Dato : 04-03-05 13:24

Hej
Hvad sker der hvis jeg sætter 100Mhz Ram på et133Mhz bundkort. Kan det kører
eller futter det hele af.??
Hyg Bo

Fra : Jacob E.

Dato : 04-03-05 13:26

bos wrote:
> Hej
> Hvad sker der hvis jeg sætter 100Mhz Ram på et133Mhz bundkort. Kan
> det kører eller futter det hele af.??
> Hyg Bo

Det kører formodentlig fint, bortset fra at de naturligvis ikke vil udnytte
bushastigheden på de 133, men kun 100.

Mvh Jacob

Fra : Steffen Denize

Dato : 04-03-05 13:28

Jacob E. wrote:

> Det kører formodentlig fint, bortset fra at de naturligvis ikke vil udnytte
> bushastigheden på de 133, men kun 100.

Jeg havde to forskellige i min gamle puter (amd athlon 500MHz), og det
kørte fint.

/Steffen

Fra : bos

Dato : 04-03-05 13:34

"Steffen Denize" <denize@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg havde to forskellige i min gamle puter (amd athlon 500MHz), og det
> kørte fint.

/Steffen
Ok Tak for det.!!!

Hyg Bo

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 04-03-05 15:50

> Jeg havde to forskellige i min gamle puter (amd athlon 500MHz), og det
> kørte fint.

Det er jo irrelevant når din athlon 500 kører 100 mhz på FSB og rammene
formentlig også kører 100mhz

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 04-03-05 15:53

bos wrote:
> Hej
> Hvad sker der hvis jeg sætter 100Mhz Ram på et133Mhz bundkort. Kan det kører
> eller futter det hele af.??
> Hyg Bo

hvis du nu skrev bare lidt mere om hvilke ram, hvilket motherboard og
hvilken CPU du havde, kunne det være vi kunne give et kvalificeret svar.

Umiddelbart vil jeg tro, at medmindre dine PC100 RAM kan køre 133 MHz,
så er du nødt til at justere FSB ned til 100 MHz (medmindre motherboard
har asynkron FSB og RAM hastighed). Ved at justere multiplier ned på 100
mhz kommer til CPU til at høre 25% langsommere, hvis den plejer at køre
133 MHz på FSB

Fra : bos

Dato : 04-03-05 18:21

"Esben von Buchwald" <use-net@_reM_Ove-amokk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> asynkron FSB og RAM hastighed). Ved at justere multiplier ned på 100 mhz
> kommer til CPU til at høre 25% langsommere, hvis den plejer at køre 133
Hej
Det duede vist ikke.!!
Satte 100Mhz ram i og startede op .!! Der kommer ingen billede på skærmen,
der kommer bare en hyletone efter fulgt ligeså lang pause,også hyle.igen
osv.
Så prøvede jeg med en 133Mhz blok.
Det Samme.!! Hulk.
Jeg kan ikke lige se hvad det er for et bundkort.!
Men det er en P4 1.4Ghz med VIA Chipset tror jeg nok.!!
Hyg og hjælp Bo

Fra : bos

Dato : 04-03-05 20:02

> [...]
> Hyg og hjælp Bo
>Så lykkedes det .!! Fjolset havde ikke fået blokken trykket helt ned..!!
Det var ikke mig det var en anden.!! )

Hyg Bo