Diablo II LoD - mercenaryvalg
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-03-05 11:21

Greetings!

Min barbarian når snart til Act V på Nightmare. Hans merc. er fra Act
II; skal jeg udskifte ham med en barbarian fra Act V?
Min nuværende merc. giver godt med skade og er defensive. Han klarer
sig fint i Act V på Normal.

Skal jeg eller skal jeg ikke...? :-/

Fra : Devast8or

Dato : 04-03-05 12:14

Jesper G. Poulsen wrote:
> [...]
> II; skal jeg udskifte ham med en barbarian fra Act V?
> Min nuværende merc. giver godt med skade og er defensive. Han klarer

Tja, det kommer jo an på :)

IIRC har act5 barbs mere life, og regenerer hurtigere end de andre. De er
også stærkere, så de må jo potentielt kunne give mere skade end en act2
merc. Til gengæld kan de så ikke andet end det.

Men en act2 merc har en aura der kan hjælpe dig. Du siger han er defensive,
så hans aura er enten Defiance (hvis han er hyret i normal diff.) eller Holy
Freeze (hvis han er hyret i NM diff.).

Nu har jeg ikke spillet barb, men umiddelbart ville jeg gætte på at en NM
offensive act2 merc, så du kan få Might, ikke ville være et dårligt valg.
Hvis din defense er for lav skal du nok tage en Defiance merc.

Men det kommer selvfølgelig også an på hvad du har våben til din merc. Der
er jo ingen pointe i at snuppe en act5 barb, hvis du kun har et almindeligt
long sword at give ham ;)

En tredje mulighed kunne jo også vær en act1 rogue, men det er lang tid
siden jeg har brugt dem, så jeg kan ikke huske hvordan de er mht.
overlevelse. Men på et tidspunkt kunne de få et ret cool lightning attack
hvis du gav dem +3 all skills (jeg ved ikke om det er ændret i 1.10, men jeg
spørger lige i AGD og vender tilbage hvis der er nogen der svarer). Og så
har de jo Inner Sight så du får lettere ved at ramme monstrene.

Iøvrigt siger du at du skal til act5 NM, men at din merc klarer sig godt i
act5 Normal. Det lyder som han er rimelig lav level i forhold til dig, det
kan godt være du skulle overveje at få ham op din egen level. Det kan godt
betale sig, ellers dør han vel konstant.

Devast8or

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-03-05 13:34

Devast8or skrev:

> Tja, det kommer jo an på :)

Ja, nemlig

> IIRC har act5 barbs mere life, og regenerer hurtigere end de andre.
> De er også stærkere, så de må jo potentielt kunne give mere skade end
> en act2 merc. Til gengæld kan de så ikke andet end det.

Barbs er også mere fremstormende. De nærmest opsøger problemer

> Men en act2 merc har en aura der kan hjælpe dig. Du siger han er

Ja, det er jo det.

> defensive, så hans aura er enten Defiance (hvis han er hyret i normal
> diff.) eller Holy Freeze (hvis han er hyret i NM diff.).

Han er hyret på NM. Jeg kom igennem Act. II-IV uden merc. (en rogue) på
Normal, så jeg havde brug for en merc. med slag i.

> Nu har jeg ikke spillet barb, men umiddelbart ville jeg gætte på at
> en NM offensive act2 merc, så du kan få Might, ikke ville være et

Jeg startede ud med en offensive merc., men ham kunne jeg ikke holde i
live - han tonsede rundt _foran_ min barb.

> dårligt valg. Hvis din defense er for lav skal du nok tage en
> Defiance merc.

Deres aura har også indflydelse på hvor de befinder sig ift. din egen
char.

> Men det kommer selvfølgelig også an på hvad du har våben til din
> merc. Der er jo ingen pointe i at snuppe en act5 barb, hvis du kun
> har et almindeligt long sword at give ham ;)

Iøjeblikket har min merc. et stikvåben med masser af skade. Men jeg har
vist et Tusk Sword liggende et sted - det skal ihvertfald ikke komme an
på dét

> En tredje mulighed kunne jo også vær en act1 rogue, men det er lang

Jeg har haft en rogue, det var ikke nogen success. :-/

> Iøvrigt siger du at du skal til act5 NM, men at din merc klarer sig

Jeg er midt i Act III, men med den fart jeg skyder nu er jeg snart i
Act V

> godt i act5 Normal. Det lyder som han er rimelig lav level i forhold
> til dig, det kan godt være du skulle overveje at få ham op din egen

Han er 1 lvl under min barb. (lvl 55 hhv. lvl 56).
Det jeg mener med at han klarer jeg godt i Normal, er at han snildt kan
stikke Demon Imps ned.

> level. Det kan godt betale sig, ellers dør han vel konstant.

Han er ret sejlivet. Over 800 i life og over 1000 i def. Giver over 600
i dam., når min barb. anvender Battle Command.

- Nå, nu vil jeg lige ha' sat en maskine mere op med LoD, så jeg kan få
flyttet noget udstyr

Fra : Devast8or

Dato : 04-03-05 16:40

Jesper G. Poulsen wrote:

> Ja, nemlig

> Barbs er også mere fremstormende. De nærmest opsøger problemer

Det synes jeg nu alle dem jeg har prøvet er. Men det kan være at en barb er
mere fremstormende end andre, det tør jeg ikke sige.

> [...]
>
> Jeg startede ud med en offensive merc., men ham kunne jeg ikke holde i
> live - han tonsede rundt _foran_ min barb.

Så må du have fast run så du kan løbe fra ham ;)

> [...]
>
> Iøjeblikket har min merc. et stikvåben med masser af skade. Men jeg
> har vist et Tusk Sword liggende et sted - det skal ihvertfald ikke

Ok, det var også bare en reminder så ikke du først opdagede det for sent.
Husk iøvrigt at life leech er guld værd på en merc.

> Jeg har haft en rogue, det var ikke nogen success. :-/

Ok. Jeg har også fået svar i AGD, og det lightning attack de havde var en
bug
der er rettet i 1.10.

> [...]
>
> Han er 1 lvl under min barb. (lvl 55 hhv. lvl 56).
> Det jeg mener med at han klarer jeg godt i Normal, er at han snildt

Ok, det skulle han da også meget gerne kunne. Min trappers lvl 53 Might merc
tæsker Doom Knights og to-tre hug i NM act4

> Han er ret sejlivet. Over 800 i life og over 1000 i def. Giver over
> 600 i dam., når min barb. anvender Battle Command.

600? Det var da ikke så vildt igen

Ovenstående merc giver 491-889 uden sin Might aura. Hvad våben har din merc?

Men så længe han holder sig i live er det jo fint nok. Ellers kan en masse
skade jo være ligegyldigt :)

> - Nå, nu vil jeg lige ha' sat en maskine mere op med LoD, så jeg kan
> få flyttet noget udstyr

Hehe

Du kan iøvrigt læse lidt mere om mercs her:
http://www.battle.net/diablo2exp/basics/hirelings.shtml

Håber du finder ud af hvad du skal vælge. Prøv evt. også at spørge i AGD,
der kan du garanteret få en masse gode råd.

Devast8or (som iøvrigt hældte en halv kop vand ud over keyboardet mens jeg