Mac mini - igen igen
Fra : Bo

Dato : 04-03-05 10:32

Hejsa
Er der den store forskel på hvilken Mac mini man køber (1.25 Mhz eller 1,42
Mhz). Kan man mærke den lille forskel ved alm. brug ?

Mvh. Bo

PS: er meget tæt på at bestille en Mac mini

Fra : Steen Larsen

Dato : 04-03-05 17:34

In article <d099k8$68k$1@news.net.uni-c.dk>, "Bo" <bo@pc.dk> wrote:

> [...]
> Mhz). Kan man mærke den lille forskel ved alm. brug ?
>
> Mvh. Bo
>
> PS: er meget tæt på at bestille en Mac mini

Ikke fordi jeg har mærket efter men mit bedste bud er er man ikke vil
kunne mærke forskel i Office/Mail/Safari. Hvis der samtidig var mere
cache eller andre forskelle var det måske en anden sag men det mener jeg
ikke der er. Der er iøvrigt nogen som med held har overclocket den lille
til den stores hastighed og der mener jeg de skrev at det ikke var
besværet/risikoen værd.

Fra : Erik Richard

Dato : 04-03-05 17:36

Hej Bo

Nej, kun hvis du arbejder intenst med grafiske programmer som Photoshop
o.l., vil du kunne mærke en større forskel. Så du kan roligt købe den
lille, hvis det er til alm. blandet brug.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net> <kmldenmarkNOSPAM@stofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 05-03-05 09:47

>Nej, kun hvis du arbejder intenst med grafiske programmer som Photoshop
>o.l., vil du kunne mærke en større forskel. Så du kan roligt købe den
>lille, hvis det er til alm. blandet brug.

Tak Erik
Jeg havde nu også tænkt mig også at arbejde med nogle tungere programmer,
både mht. lyd og grafik. Så der er jo nok bedst med en 1.42 Mhz m. min. 512
Mb.

Hvad gør jeg forresten med den rabat kupon (350 kr) som jeg har fået pr.
email - den er jo lidt svær at bruge når man bestiller online.

Hvis man samtidig også kan få uddannelses rabat kan det jo alt i alt blive
ret billigt - men kan man mon det?

Mvh. Bo

Fra : Michael Holm

Dato : 06-03-05 01:53

Bo Jørgensen <bo@pc.dk> wrote:

> [...]
> email - den er jo lidt svær at bruge når man bestiller online.
>
> Hvis man samtidig også kan få uddannelses rabat kan det jo alt i alt blive

Det kan du da, hvis du er studerende (eller ansat ved en
undervisningsinst.) 6% du går blot ind på deres uddandelses-store og
ringer op til det gratis nr. der står der, forklare at du har din kupon
+ at du er berettiget til rabat, så beder de dig faxe eller maile
indscannet bevis på at du er berettiget til udd. rabaten og bingo bongo
så har du købt en mini (og kan sidde og vente på de kommer igennem deres
leverings-pukel :)
--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-03-05 21:06

In article <42297202$0$149$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> wrote:

> Hvad gør jeg forresten med den rabat kupon (350 kr) som jeg har fået
> pr. email - den er jo lidt svær at bruge når man bestiller online.

Nej da. Den er netop til online-brug. Der er at link i den e-mail, du
har modtaget. Det klikker du blot på. Der er det gode ved Apples
rabatkuponer, at rabatten er før moms. Det betyder trods alt lidt. Til
gengæld skal man købe for ti gange så meget, som rabatten lyder på. Og
så skal kuponene helst komme på det rigtige tidspunkt. Jeg var
snydeheldig at få en på hele kr. 2.000,- sidste sommer, da vi skulle
have en iBook. Jeg fik den derfor kr. 2.500,- billigere end ellers efter
moms. Vi har lige købt en Mac mini, og der havde vi fået en kupon på kr.
200,-. Til gengæld har vi ikke lige noget at bruge den på kr. 350,- til.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Zaphod B

Dato : 05-03-05 20:55

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
> o.l., vil du kunne mærke en større forskel. Så du kan roligt købe den
> lille, hvis det er til alm. blandet brug.

Jeg er helt sikkekr på at Erik og Steen har rett. Men hvis du derimot
kan klare å få vite på forhånd om maskinnen har 4200 rpm eller 5400 rpm
harddisk, så tror jeg faktisk det er en forskjell som kan merkes. Men
jeg vet altså ikke om noen kan vite det før maskinen tas ut av boksen og
sjekkes.
--
/Z

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 07-03-05 23:02

> Hejsa
> Er der den store forskel på hvilken Mac mini man køber (1.25 Mhz eller
1,42
> Mhz). Kan man mærke den lille forskel ved alm. brug ?

Nyt medlem i Mac verdenen!
Så har jeg bestilt en Mac mini 1.42Mhz m. 512Mb, 80GB, Bluetooth + AirPort
Extreme Card og AirPort Express Base Station.

Glæder mig!

/Bo

Fra : Steen Jensen

Dato : 08-03-05 22:18

Bo Jørgensen <bo@pc.dk> wrote:

> Nyt medlem i Mac verdenen!

Tillykke - det bliver du glad for.
Jeg skiftede fra en pc til en iBook for 1/2 år siden, og jeg har ikke
fortrudt et øjeblik.
Endnu et plus er denne fede nyhedsgruppe - der er altod en masse
hjælpsomme mennesker herinde, så snart du løber ind i ting, du ikke lige
forstår.
--
Steen
Sendes uden porto.