Darwinia!
Fra : Silver

Dato : 04-03-05 01:04

Davs igen.

Ville lige slå på tromme for et ret syret spil som lige er udkommet,
Darwinia hedder det og er UGLY i grafik efter dagens standard, men har et
suverænt vanedannende gameplay har jeg opdaget :D, der kan hentes en demo af
det på deres hjemmeside og der kan man osse læse om selve spillet.

Som sagt er grafikken virkelig gammeldags, minder om det gamle VIRUS og vist
osse et andet som brugte den slags grafik, men det ER altså skægt.

http://www.darwinia.co.uk

Go nuts folks :D

Mvh
Silver.

Fra : Anders Matthiessen

Dato : 04-03-05 12:12

Silver wrote:
> [...]
> suverænt vanedannende gameplay har jeg opdaget :D, der kan hentes en demo af
> det på deres hjemmeside og der kan man osse læse om selve spillet.

Jeg var temmelig skeptisk, men jeg brugte et par dage på demoen, og det
er sku et helt ok spil

Det viser tydeligt, at man altså ikke behøver supersej grafik, for at et
spil er godt, det er gameplay der tæller...

/Anders

Fra : Sune Storgaard

Dato : 04-03-05 14:25

Anders Matthiessen wrote:

> Det viser tydeligt, at man altså ikke behøver supersej grafik, for at
> et spil er godt, det er gameplay der tæller...

Hørt hørt! Det er faktisk ret sjovt, en blanding af populous, sim city..og
lemmings :)

Jeg er dog ikke helt skrap til det, faktisk så sidder jeg fast efter at have
erobret den første Ø. Hvordan kommer jeg videre til de andre øer, de er som
bekendt ikke så vilde med at gå i/på vand, bortset fra "engies". Jeg har en
mistanke om jeg skal bruge de paraboler til at transportere med, men kan du
forklare hvordan man helt præcist gør ?

Fra : Anders Matthiessen

Dato : 04-03-05 16:57

Sune Storgaard wrote:

> [...]
> mistanke om jeg skal bruge de paraboler til at transportere med, men kan du

Det er ved at være et stykke tid siden jeg har spillet det men, så vidt
jeg husker, skal du overtage parabolen, overtage en anden, og rette de
to mod hindanden. Så kan du flytte dine enheder derigennem

/Anders

Fra : Silver

Dato : 04-03-05 23:06

> Det er ved at være et stykke tid siden jeg har spillet det men, så vidt
> jeg husker, skal du overtage parabolen, overtage en anden, og rette de
> to mod hindanden. Så kan du flytte dine enheder derigennem

Jep, du skal trykke space hvis du styrer nogle squads eller engineers og så
trykke på selve radaren og derefter har du lov til at vælge hvor den skal
sigte hen, du sigter så på den anden radar og klikker venstre museknap, så
retter den sig ind efter den, når det så er gjort kan du tage en engineer
der kan gå på vandet og så lade den gå over til den anden radar hvor den
skal overtage styrehuset lidt bag den, når det er gjort kan du så rette den
radar ind efter den første du ændrede på. Når det så er gjort har du sådan
set mulighed for at udvikle squads du så kan poste på den næste ø med det
samme, eller osse kan du få dem overført via radaren hvis det er det du vil.

Voila! :D, jeg spiller det efterhånden konstant og der er sgu godt nok en
hel del taktik i spillet som skal virke for at vinde :D, det er sgu skægt :D
og længe siden jeg har nydt et spil som det her, det sidste var vist NFSU2
og HL2 hehe.

Mvh
Silver.