Lang loadtid for Java applet (Firefox)
Fra : Chris

Dato : 03-03-05 21:07

Hejsa

Når jeg går på min homebanking loades en Sun Java applet ifm. login. Det
tager vel ca. ½ min. hvor browseren låser. Kan det virkelig pase at
dette skal tage så lang tid? Når jeg går på homebanking via MS IE kommer
jeg til login stort set med det samme (når den altså bruger MS Java)

/Chris

Fra : L[x]

Dato : 03-03-05 22:19

Chris wrote:
> Hejsa
>
> Når jeg går på min homebanking loades en Sun Java applet ifm. login. Det
> tager vel ca. ½ min. hvor browseren låser. Kan det virkelig pase at
> dette skal tage så lang tid?

Firefox har desværre problemer med nogle plugins. Jeg kan til
sammenligning nævne at jeg har et ligende problem når adobe acrobat
reader plugin'en skal loades for første gang. 20 - 30 sekunder hvor
browseren ikke kan bruges til andet end baggrundsbillede på
skrivebordet. Det holder ganske enkelt _ikke_. Om det skyldes Firefox
eller dårlige plugins ved jeg ikke, men noget kunne tyde på at fejlen
ligger i Firefox. Dog skal det nævnes at jeg aldrig har haft problemer
med java og firefox. Det kører klippestabilt hos mig. Hvilken version af
java har du inde? Måske er en opdatering en værd at overveje?

> Når jeg går på homebanking via MS IE kommer
> jeg til login stort set med det samme (når den altså bruger MS Java)

Er det microsoft's virtual machine du tænker på? Hvis det er tilfældet
så kan jeg kun sige at den generelt kører hurtigere end sun's java.
Hvorfor ved jeg ikke men sådan er det nu engang. Du skal ikke forvente
det samme af sun's jre som af ms's vm.

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 03-03-05 22:26

On Thu, 03 Mar 2005 22:18:47 +0100, "L[x]" <invalid@invalid.invalid>
wrote:

> [...]
>skrivebordet. Det holder ganske enkelt _ikke_. Om det skyldes Firefox
>eller dårlige plugins ved jeg ikke, men noget kunne tyde på at fejlen

Det er Acrobat, der er røvlangsom, men den kan let gøres hurtig:
http://www.eidesign.dk/quickload.html

Dog er jeg enig i problemstillingen med at det er trist, at Firefox
absolut skal låse fuldstændigt, fordi Acrobat, Java eller noget tredje
er ved at loade.

--
- Peter Brodersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-03-05 23:15

On Thu, 03 Mar 2005 22:25:53 +0100, Peter Brodersen
<usenet2005@ter.dk> wrote:

> Det er Acrobat, der er røvlangsom, men den kan let gøres hurtig:
> http://www.eidesign.dk/quickload.html

Reader 7 er radikalt hurtigere til at starte. Men som du er inde på,
ændrer det ikke på det principielle, at Firefox er skod til at starte
plugins.

-A
--
The Usenet Sect -- Resistance is futile. You will assimilate ò-|

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-03-05 22:46

On Thu, 03 Mar 2005 21:06:30 +0100, Chris <csv72@netscape.net> wrote:

> [...]
> dette skal tage så lang tid? Når jeg går på homebanking via MS IE kommer
> jeg til login stort set med det samme (når den altså bruger MS Java)

Ja, Firefox er irriterende langsom på det punkt. Det mest irriterende
er det faktum, at man ikke kan lave noget andet imens.

-A
--
The Usenet Sect -- Resistance is futile. You will assimilate ò-|