sygeforsikring
Fra : Søren

Dato : 04-03-05 05:23

Hvad gør andre mht. sygeforsikring, hvis de er
mere end 1 måned i udenrigsfart, f.x. på
flodsejlads sydpå?

--
Venlig hilsen Søren

Fra : Søren

Dato : 07-03-05 22:40

Mon ikke jeg skal forstå de manglende svar som
"Vi gør ikke noget."

--
Venlig hilsen Søren

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-03-05 14:02

"Søren" <Søren@ingenspam.tak> skrev

> Mon ikke jeg skal forstå de manglende svar som
> "Vi gør ikke noget."

Jeg tror faktisk kun, at der er to muligheder, der er til at betale.

Enten "Europæiske" rejseforsikring, eller man melder sig ind i "Foreningen
til langtursejladens fremme" (FTLF) og får en fællesforsikring gennem dem.
Der er dog en masse regler og betingelser...

Jeg har selv for en del år tilbage kigget på rejseforsikring, men opgav det
på grund af prisen.

Rejseforsikring er desværre ret dyrt...

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 07-03-05 20:54

Jeg kan ikke svare dig (jeg har ingen erfaring), men vil blot henlede
opmærksomheden på en "snydemetode". Hvis man er i fast job eller har orlov
fra samme, så er man nogle gange dækket af virksomhedens syge eller
pensionsordning (sidstnævnte har ofte en forsikringsdel).

Bare en ide, når nu du ikke har fået så mange svar. Jeg ville også høre i
FTLF

Bjarke

Fra : Lars Bonde

Dato : 10-03-05 19:16

Da vi var af sted i 2.½ år brugte vi Gauda. Vi var 2 voksne og 3 børn.
Europæiske kostede 27000 kr. om året. den er god nok 27000 kr. Gauda kostede
7500kr. De havde en aftale med, ja Europæiske!!!

Lars