Emei kode
Fra : Christen Lautrup

Dato : 25-05-01 16:01

Hej NG !

Er det ikke rigtigt forstået at der er tiknyttet en Emei kode til hvert
enkelt Simkort

mvh Christen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 25-05-01 16:38

Christen Lautrup skrev:

>Er det ikke rigtigt forstået at der er tiknyttet en Emei kode til hvert
>enkelt Simkort

Nix. IMEI-nummeret (ikke EMEI) er telefonens serienummer, det har ikke
noget med SIM-kortet at gøre.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Morten Thomsen

Dato : 25-05-01 16:46

Lasse Hedegaard wrote:

> Nix. IMEI-nummeret (ikke EMEI) er telefonens serienummer, det har ikke
> noget med SIM-kortet at gøre.

Der er dog også et ID nummer på sim-kortet. Om det bruges til andet end
som internt ID i selskaberne ved jeg ikke. Men som sagt er det ikke
noget IMEI-nummer.

Mvh
Morten Thomsen

This Message was sent from Morten Kargaard Thomsen
Come visit me @ http://www.thomsenweb.dk
Why is Australian beer served cold? So you can tell it from urine...

Fra : Jogge

Dato : 25-05-01 19:32

Yepz nummeret på kortet hedder ICC og å' a phone hedder den IMEI

Fra : Jane & Otto

Dato : 26-05-01 08:30

> Der er dog også et ID nummer på sim-kortet. Om det bruges til andet end
> som internt ID i selskaberne ved jeg ikke. Men som sagt er det ikke
> noget IMEI-nummer.

Ligesom med stregkoden på et dankort ligger telefonnummeret ikke på
simkortet. Selskabet registrerer at ICC nummer xxxx har ringet (iøvrigt
sammen med IMEI-nummeret, derfor kan en stjålet telefon spores), og
sammenholder dette med et register over hvilket ICC der hører til hvilket
telefonnummer. Dette er også årsagen til at éns simkort forholdsvis hurtigt
kan ombyttes, hvis det er defekt. Selskabet ændrer bare registreringen til
det nye ICC-nummer.

Jeg kunne forestille mig, at dette er årsagen til at en Telia Cash-telefon
kan overtrækkes. Deres system er vel simpelthen ikke hurtigt nok til at gøre
det real-time.

Mvh. otto