Hjælp til tydning, forhørsprotokol - 9 ord
Fra : Erik Pilgaard Vinthe~

Dato : 03-03-05 18:23

Hej,

I en fogedprotokol efter et selvmord i 1888 er det i alt 9 ord som jeg ikke
kan tyde (understreget med rødt i nedenstående dokument med udsnit af den
scannede protokol). Hjælp modtages med glæde.

http://www.piilgaard.org/Tydning%2003.03.2005.pdf

vh
Erik

Fra : Kaj Ahlburg

Dato : 03-03-05 20:48

On Thu, 3 Mar 2005 18:22:58 +0100, "Erik Pilgaard Vinther"
<NOSPAM_e.p.vinther@get2net.dk> wrote:

>I en fogedprotokol efter et selvmord i 1888 er det i alt 9 ord som jeg ikke
>kan tyde (understreget med rødt i nedenstående dokument med udsnit af den
>scannede protokol). Hjælp modtages med glæde.

Jeg tror godt jeg kan klare et par stykker af dem:
Overauditeur
-
Pecunaire
Cp?? = Comparenten (den der afgiver forklaring)
alene
-
??følge

Hilsen Kaj Ahlburg i Ry

Fra : Erik Pilgaard Vinthe~

Dato : 03-03-05 23:30

Tak, Kaj.

Pecunaire, betyder det noget i retning af "økomomiske" forhold?

vh
Erik

Fra : dannebrog

Dato : 05-03-05 09:05

Ja, pecuniære er økonomiske. Ordet kommer fra pecunia (vist på latin), der
betyder kvæg.

--
Slægtsforskning på internet
er netop udkommet, se mere på www.libris.dk

--
Ulrich Alster Klug
København - Denmark

http://www.dk-yeoman.dk
dannebrog@dk-yeoman.dk

"Erik Pilgaard Vinther" <NOSPAM_e.p.vinther@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:42278fc8$0$199$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Erik Pilgaard Vinthe~

Dato : 05-03-05 09:35

Ulrich, tak for den præcisering.

vh
Erik

Fra : Brothers Keeper

Dato : 04-03-05 05:47

"Erik Pilgaard Vinther" <NOSPAM_e.p.vinther@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:422747ef$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej,

I billede 4. står der:
med at ??? ???, medens = med at tørre kniven, medens

Bedste hilener fra
Chris Gade Oxholm Sørensen - www.brotherskeeper.dk - support@bk6.dk

Fra : Erik Pilgaard Vinthe~

Dato : 04-03-05 17:15

Tak Chris,

Nu når du har fortalt det kan jeg godt se det

vh
Erik