Opera og Ctrl-C
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-03-05 12:39

Hej alle

Det sker at jeg gerne vil kopiere tekst fra en hjemmeside. Hvis
det kun er ét ord, udnytter jeg den fidus som mange programmer
har indbygget, at dobbeltklik markerer ordet.

I Opera dukker der så en menu op, og den får fokus, så selv om
jeg trykker Ctrl-C som menuen fortæller at jeg kan, så bliver det
ikke registreret.

Kender andre problemet, og er der en løsning? Som det virker for
mig, er det lettere at markere ordet på gammeldags manér.

--
Bertel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 03-03-05 13:07

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> posting:

>det kun er ét ord, udnytter jeg den fidus som mange programmer
>har indbygget, at dobbeltklik markerer ordet.

Man kan også tripelklikke for et helt afsnit.

>I Opera dukker der så en menu op, og den får fokus, så selv om
>jeg trykker Ctrl-C som menuen fortæller at jeg kan, så bliver det
>ikke registreret.

Slå menuen fra. Markering med dobbelt- og tripelklik vil stadig
virke, men du undgår højrekliksmenuen popper op. Du kan derved
anvende tastaturgenvejene som normalt på det markerede.

Slås fra under Indstillinger | Værktøjslinje og menu

--
What is life, except excuse for death,

http://www.opera.com/products/desktop/opera-ie/

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 03-03-05 13:21

Christian Bohr-Halling <nospam@direkte.org> posting:

>Man kan også tripelklikke for et helt afsnit.

Rettelse:
- Tipelklik: en sætning
- Kvadrupelklik: et afsnit

(hm, kvadrupelklik?)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-03-05 13:34

Christian Bohr-Halling skrev:

>Rettelse:
>- Tipelklik: en sætning
>- Kvadrupelklik: et afsnit

>(hm, kvadrupelklik?)

Hvorfor ikke bare "treklik" og "firklik"? Så sparer du dine
kvadrupler (= kvaler + skrupler).

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-03-05 13:23

Christian Bohr-Halling skrev:

>Man kan også tripelklikke for et helt afsnit.

Opera scorer igen ...

>Slå menuen fra.

Tak for hjælpen.

--