AGP og PCI-e på 939
Fra : Steffen Denize

Dato : 03-03-05 12:02

Hej,

Jeg ville lige høre om det var muligt at få et bundkort der både kan
køre AGP og PCI-e med en Winchester processor?

Ikke fordi jeg skal bruge AGP og PCI-e samtidig, men jeg har ikke lyst
til at købe både ny processor/bundkort og grafikkort samtidig. Så det
kunne være rart at bruge mit udemærkede AGP lidt endnu.

/Steffen

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 03-03-05 15:41

On Thu, 03 Mar 2005 12:02:04 +0100, Steffen Denize
<denize@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>til at købe både ny processor/bundkort og grafikkort samtidig. Så det
>kunne være rart at bruge mit udemærkede AGP lidt endnu.

Løst sagt: med nforce4 chipset er det ikke muligt. Men der har været
visse Via chipset løsninger på det. Jeg har dog hørt, at disse bruger
pci-bussen i bundkortet til agp-porten, og så er performance ret lam.

Jeg har valgt en anden løsning, da jeg alligevel skulle bygge til et
kompakt kabinet: msi rs480m2 micro-atx bundkort med indbygget x200
grafik onboard og med pci-e port.

Det kører udmærket med en 3500+. Performance for dette radeon chipset
bundkort er på højde med nforce4:

http://www.ocworkbench.com/2004/msi/ms-7093/g1.htm

Bundkortet fås fra sverige: meget billigt, 740,- kr.
http://www.databutikken.com/dk/default.php?artId=MSIRS480M2

In-a-box køler i et antec minuet kabinet. 1 Gbyte ram, 240 watt psu !
samt et low profile power color x300 pci-e grafikkort fra prc-data.

Kører også glimrende med X64 system, dog uden lyd, men der findes beta
64 bits catalyst grafik drivere. Jeg kunne muligvis godt have sparet
det x300 pci-e kort, men det kan bruges med normal bracket også i en
anden PC.

mvh

John

Fra : Jakob M

Dato : 03-03-05 19:50

> In-a-box køler i et antec minuet kabinet. 1 Gbyte ram, 240 watt psu !
> samt et low profile power color x300 pci-e grafikkort fra prc-data.

Er der ikke plads til et normal størrelse grafikkort i et Antec Minuet
kabinet ?.

Mvh
Jakob

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 04-03-05 08:54

On Thu, 3 Mar 2005 19:50:13 +0100, "Jakob M" <smoelf@gmail.com> wrote:

>Er der ikke plads til et normal størrelse grafikkort i et Antec Minuet
>kabinet ?.

Nej, det skal være low profile. Kabinettet er knapt 10 cm bredt
udvendigt (bredt hvis det står på højkant som en bog, eller højt hvis
det ligger ned). Det er ikke som Antec Aria, der er en cube.

/John

Fra : Jakob M

Dato : 04-03-05 21:00

> Nej, det skal være low profile. Kabinettet er knapt 10 cm bredt
> udvendigt (bredt hvis det står på højkant som en bog, eller højt hvis
> det ligger ned). Det er ikke som Antec Aria, der er en cube.

OK, det var de 2 jeg havde forvekslet.

Mvh
Jakob