Sony-Ericsson K700i - meddelelsesalarm
Fra : Ole Andersen

Dato : 03-03-05 09:21

hejsa

Kan man udskifte meddelelsesalarmen i subj. eller kan man kun anvende de
fabriksindstillede ???. givet fald hvordan gør man ?

på forhånd tak

Ole

Fra : ///M

Dato : 03-03-05 10:44

Ole Andersen wrote:
> hejsa
>
> Kan man udskifte meddelelsesalarmen i subj. eller kan man kun anvende
> de fabriksindstillede ???. givet fald hvordan gør man ?

Jeg har spurgt Ericsson om det samme, og man kan ikke vælge andre end dem
der er i telefonen.
I øvrigt er meddelelsesalarmen ved SMS-rapporter altid lyd nr. 1 og følger
ikke den indstillede for SMS-tonen.

I det hele taget er jeg stærkt utilfreds med telefonens software, og jeg har
nyeste version - Grrr :-/

///M

Fra : Insight Data

Dato : 03-03-05 15:31

Jo, det kan godt lade sig gøre , det kræver blot lidt specielt udstyr. Med
det kan man selektivt fjerne, tilføje og redigere i alle filer. Altså både
clipart, opstartsanimationer og lyde. Det skal dog være i et format som
K700i kan bruge, dvs f.eks. lyde skal være i enten mid eller amr-format.

Det er desværre ikke usædvanligt at SE CallCenter ikke altid kan oplyse at
nyeste SW til K700i er R2AE033, og det er åbentbart også andre ting de ikke
ved om deres egne produkter. Man må indse at de ansatte ikke altid har stor
teknisk indsigt.

Jeg vedhæfter en oversigt over filstrukturen i K700i
(Jeg kan ikke sende i HTML, så tabellen ser måske lidt sjov ud i NG) Mail
mig hvis jeg skal sende den til dig.

File Type
File Format
File Path
File Name

Clipart
PNG, size 80x70
/tpa/preset/system/multimedia/pe/clipart/
Afro.png

Angry Thoughts.png

Arrow.png

Beard.png

Clown Nose.png

Disguise.png

Hearts.png

Mask.png

Moustache.png

Mouth.png

Pacifier.png

Pig Nose.png

Pirate.png

Punk Hair.png

Question Thoughts.png

Scar.png

Sombrero.png

Frames 1
PNG, size 320x240
/tpa/preset/system/multimedia/pe/frames/

(You can use this path to add more frames)
Amber.png

Brass.png

Brushed Alu.png

Bubble.png

Camo.png

Jelly.png

Mediterranean.png

Soccer.png

Wriggle Plant.png

Frames 2
PNG, size 320x240
/tpa/preset/system/multimedia/pe/funlayer/

Angel.png

Baby.png

Behind Bars.png

Bunny.png

Double Heart.png

Extra.png

Hiphop.png

Hippie.png

Monkey.png

Superhero.png

TV Star.png

Wanted.png

Startup/Shutdown
animated GIF, BMP, PNG size is 176x220

sounds are mid
/tpa/preset/system/settings/
SHUTDOWN_IMAGE_SEMC

splash

STARTUP_IMAGE_SEMC

SHUTDOWN_SOUND_SEMC.mid

STARTUP_SOUND_SEMC.mid

File Type
File Format
File Path
File Name

sms and other system sounds
amr and mid

/tpa/preset/system/sound/

(you need to replace both amr and mid file in pair)
camerashutter.amr

disconnected.amr

discreet.amr

failure.amr

lowbattery.amr

messagealert1.amr

messagealert2.amr

messagealert3.amr

messagealert4.amr

messagealert5.amr

messagealert6.amr

notification.amr

progress.amr

reminder.amr

retrysuccess.amr

success.amr

camerashutter.mid

cameratimer.mid

connecting.mid

disconnected.mid

discreet.mid

failure.mid

keyclick.mid

lowbattery.mid

messagealert1.mid

messagealert2.mid

messagealert3.mid

messagealert4.mid

messagealert5.mid

messagealert6.mid

messageclick.mid

notification.mid

progress.mid

reminder.mid

request.mid

retrysuccess.mid

success.mid

timer.mid

video.mid

--

Med venlig hilsen / Best regards

Michael Søndergaard, A.M.M.
Insight Elektronik & Data
Benediktsgade 4
DK-5000 Odense C
Tlf : 28 19 15 95

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-03-05 16:46

"Insight Data" <Mail@InsightData.dk> wrote in

> [...]
> alle filer. Altså både clipart, opstartsanimationer og lyde. Det
> skal dog være i et format som K700i kan bruge, dvs f.eks. lyde

Så mangler du bare at fortælle hvad dette specielle udstyr er og hvor
man skaffer det :)

"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

Fra : ///M

Dato : 03-03-05 16:51

Insight Data wrote:
> [...]
> filer. Altså både clipart, opstartsanimationer og lyde. Det skal dog
> være i et format som K700i kan bruge, dvs f.eks. lyde skal være i

Aha - spændende :)
Jeg har DSS-25 bordladeren så jeg kan umiddelbart godt komme til at arbejde
i telefonen, men hvilket software kræves? Er det nok med det
filhåndterings-program som SE tilbyder via deres software/support side?

Jeg kan nemlig ikke se fil-strukturen som du har vedhæftet med den i
Explorer's integrerede phone-browser som fremkommer efter installationen af
SE softwaren fra æsken.

Den supporter som jeg havde fat I vidste nu godt at det er 033 der er nyeste
software, men de vidste ikke hvordan jeg checkede hvad jeg havde på
telefonen - det fandt jeg heldigvis på nettet - tsk tsk.

mvh
///M

Fra : ///M

Dato : 03-03-05 17:20

///M wrote:

> [...]
> Explorer's integrerede phone-browser som fremkommer efter
> installationen af SE softwaren fra æsken.

Jeg har nu prøvet med ovenstående software samt det vel berømte Floats
Mobile Agent (fma) - ingen af dem kan nå stierne hvor filerne ligger.
Hvad skal man åbne for i telefonen for at mapperne bliver synlige - skal den
sættes i en slags admin-mode?

///M

Fra : Michael

Dato : 05-03-05 11:53

hvilket program skal der bruges til at redigere med ?

/michael