Rabies vaccine
Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 03-03-05 01:27

Hejsa

Vi har for nylig fået vaccineret missebanden og i den forbindelse fik vi
vaccineret Bacardi og Bailey mod rabies.

Dyrlægen sagde, at hvis vi ville være sikre på, at vaccinationen virker,
så skulle vi komme igen efter en måned og få en mere!
De sagde at man havde oplevet at der var nogen katte der ikke tog
ordenligt imod vaccinen og derfor var den blodprøve der tages 120 dage
efter vaccinen ikke iorden og man havde ikke tilladelse til at rejse
udlands! Så for en sikekrheds skyld ville de give to vacciner med en
måneds mellemrum (som basisvaccinen)

Har I oplevet at den ikke virker efter én gang? Vaccinerer I også to
gange?

Med venlig hilsen
Annemette Engell Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gainsbourg

Dato : 03-03-05 15:52

Yep - sådan er det, standard procedure. Og så en test for antistoffer i
blodet 160 dage efter. Når katten så een gang er testet negativ, skal den
bare genvaccineres årligt. Husk at passe godt på ALLE vaccinationsattester,
ellers kan du risikere allerhelvedes hyr i tolden, hvis du skal have den til
Sverige.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 03-03-05 17:58

> [...]
> måneds mellemrum (som basisvaccinen)
>
> Har I oplevet at den ikke virker efter én gang? Vaccinerer I også to

Ok - tak for det :)

Men jeg er nu stadig lidt forvirret...

Jeg har på et andet forum fået af vide, at det *ikke* er normalt at
vaccinere to gange mod rabies!
Hvorfor gør man det - det må da siges at være *at overvaccinere*?!?

Det vil sige at når man vaccinerer mod rabies, så sker det på følgende
måde;

1. besøg ved dyrlægen - 1. rabies vaccine
2. besøg ved dyrlægen, 30 dage efter 1. besøg - igen vaccine mod rabies
3. besøg ved dyrlægen, 120 (160?) dage efter første vaccine - blodprøve

Eller?

Vi har alle vacciner på kattene stående i ders pas, så bare vi husker
passet, så skulle det være iorden *grin*

Fra : maz

Dato : 03-03-05 22:55

Annemette Engell Hansen wrote:
Jeg har på et andet forum fået af vide, at det *ikke* er normalt at
> vaccinere to gange mod rabies!
> Hvorfor gør man det - det må da siges at være *at overvaccinere*?!?
Hmm, tjah. Det lyder lidt underligt i mine ører. Så vidt jeg ved skal katten
kun vaccineres den ene gang og efter 120 dage tager man så en blodprøve for
antistoffer. Er niveauet ikke højt nok, skal katten vaccineres endnu engang
og derefter skal der igen gå 120 dage, hvor ny blodprøve tages.
Revaccination efter godkendt blodprøve skal så senest foretages 365 dage
efter seneste vaccination.
Men ring og til en anden dyrlæge og få en second opinion.
Eller se her: Eks. er ved indrejse til Sverige:
http://www.netvet.net/dansk/speciale/rejse.htm

/M