Ålekvabber, hvor??
Fra : BC

Dato : 02-03-05 22:17

Jeg kunne godt tænke mig at høre om der stadig fanges ålekvabber, og evt
også gerne hvor

/Brian C

Fra : Calle.

Dato : 03-03-05 10:32

BC wrote:
> Jeg kunne godt tænke mig at høre om der stadig fanges ålekvabber, og
> evt også gerne hvor

Ja, men det er ikke alverdens. ;-(
--
Calle.

Fra : BC

Dato : 03-03-05 12:02

Calle. wrote:

> Ja, men det er ikke alverdens. ;-(

det var osse det jeg tænkte for det er år og dag siden jeg har set eller
fanget en, den eneste
levende ålekvabbe jeg har set inden for de sidste 10 år var den jeg så i
danmarks akv. i sommers

er det virkelig gået så meget tilbage for denne fisk?
jeg synes heller ikke jeg ser den så tit hos
fiskehandleren mere

/Brian C

Fra : Ledøje Udlejning

Dato : 03-03-05 16:34

Jeg fangede en del i Køge Bugt lige udenfor Hundige Havn sidste sommer

Fra : ASKE

Dato : 05-03-05 23:10

Spørg skarverne, de har bredt sig til alle vore vande i samme takt som
ålekvabberne er forsvundet

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 06-03-05 11:18

"ASKE" wrote

> Spørg skarverne, de har bredt sig til alle vore vande i samme takt som
> ålekvabberne er forsvundet

Jeg har altid fået ørerne tudet fulde af at skarverne kun lever af fisk
fanget i fritids- og erhvervsfiskernes garn.

Det passer måske ikke?

- Jensby

Fra : Shsj

Dato : 06-03-05 14:48

"ASKE" <arne.jensen@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> Spørg skarverne, de har bredt sig til alle vore vande i samme takt som
> ålekvabberne er forsvundet

.... Hmmm - Sammenlignet med kvægbestanden i dansk landbrug ved
tællingsopgørelsen i 1999 og 2000 er der, i følge Danmarks Statistik, sket
en nedgang på 85.000 stk. svarende til ca. 4 pct. - Kan skarverne monstro
også have en finger med i denne udvikling??

Shsj.

Fra : ibber

Dato : 13-04-05 18:00

"Shsj" <Silver7913@abisted.dk> wrote in message
> [...]
> en nedgang på 85.000 stk. svarende til ca. 4 pct. - Kan skarverne monstro
> også have en finger med i denne udvikling??

Ja og arbejdsstyrken er nede på 40 % er det også skarven ?