Div baggrunds farve i Firefox
Fra : Nederbasse

Dato : 02-03-05 21:02

Hejsa

Kan man ikke give en div en baggrunds farve som virker i Firefox ?
Hele min side bliver aqua med dette css

body {
background-color: aqua;
}

og DIV :

#side {
background-color: red;
}

LarsN

Fra : Christoffer

Dato : 02-03-05 21:11

> Kan man ikke give en div en baggrunds farve som virker i Firefox ?
> [...]
Et gæt fra min side er at den ikke læser red som en farve... har du prøvet
at bruge HEX-color istedet?
http://www.html.dk/dokumentation/farver/ (mener at man _skal_ sætte #xxxxxx
før det vil virke i Firefox)

Christoffer

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-03-05 21:45

Christoffer wrote:

> Et gæt fra min side er at den ikke læser red som en farve...

Definitionen red er en standard farvebetegnelse, som FF forstår helt uden
problemer. Der må være en anden årsag til, at det ikke virker.

LarsN (Nederbasse) må give url til den side, der driller. Det vil gøre det
lettere at hjælpe.

> har du
> prøvet at bruge HEX-color istedet?
> http://www.html.dk/dokumentation/farver/ (mener at man _skal_ sætte
> #xxxxxx før det vil virke i Firefox)

Der skal *altid* # foran en hex-farvedefinition, ellers virker det ikke - i
nogen som helst browser.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Christoffer

Dato : 03-03-05 16:03

> Der skal *altid* # foran en hex-farvedefinition, ellers virker det ikke -
> nogen som helst browser.
Virker fint i IE for mig uden jeg skriver # først

Fra : Nederbasse

Dato : 02-03-05 23:19

"Nederbasse" <nederbasseFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Kan man ikke give en div en baggrunds farve som virker i Firefox ?
> [...]
ARGH det var en dumme fejl, jeg havde ikke angivet en højde på #side så
div'en var gemt

Så er det vist godnat

LarsN