redirect ??
Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-03-05 15:04

Hej

jeg skal lave en redirect af et link, og fandt derfor linjen med ** på
nettet:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<head>
* <META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="0;URL=www.myboat.dk/test2.htm"> *
<title>Untitled Document</title>
</head>
Dette er en redirect...

Men det virker ikke lokalt. Jeg har ikke pt mulighed for at teste eksternt,
men den siger, at serveren ikke kan finde test2.htm..

Hvad er der galt? Der er ingen problemer med filerne, når jeg kalder dem
direkte i browseren, men kalder jeg test.htm, så viser den ganske vist den
rigtige fil i statuslinjen på IE, men den fejler..

Claus

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 02-03-05 15:10

Claus Tersgov wrote:

> [...]
> direkte i browseren, men kalder jeg test.htm, så viser den ganske vist den
> rigtige fil i statuslinjen på IE, men den fejler..

<META HTTP-EQUIV="refresh" content="0;URL=http://www.myboat.dk/test2.htm">

Du mangler "http://" - hvis du blot skriver url'en i IE, gætter den på
at du har glemt at skrive "http://" og tilføjer det selv - derfor virker
det! Jeg vil tro, at den måske tror url'en er relativt til det dokument
der er aktivt og derfor bliver en samlet url måske til noget i retning af:

http://www.ditgamledomæne.dk/www.myboat.dk/test2.htm

Prøv at tilføje "http://" - så kører det vist!

Mvh Tommy

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-03-05 18:09

"Tommy Ipsen" <tipsen@imada.sdu.dk> skrev

> http://www.ditgamledomæne.dk/www.myboat.dk/test2.htm

> Prøv at tilføje "http://" - så kører det vist!

Det har jeg også forsøgt, det var det første jeg brugte. Men det virkede
heller ikke, derfor prøvede jeg www...

Claus

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 02-03-05 15:13

Claus Tersgov wrote:

> jeg skal lave en redirect af et link, og fandt derfor linjen med ** på
> nettet:

Hvis du har mulighed for det, så benyt en server side løsning til dette.
På den måde kan du sende en rigtig http-kode osv., plus du ikke
ødelægger brugerens back-history.

[klip]
> [...]

> Men det virker ikke lokalt. Jeg har ikke pt mulighed for at teste eksternt,
> men den siger, at serveren ikke kan finde test2.htm..

Hvis den siger, at den ikke kan finde siden, må den jo have refreshed
til den.
Prøv at valider din side[1]og prøv at definere en korrekt URL[2] i din
content-attribut.

[1]: http://validator.w3.org/
[2]: http://www.w3.org/Addressing/ (i dit tilfælde mangler du
sandsynligvis bare at sætte "http://" foran.)

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 02-03-05 18:12

"Thomas Damgaard Nielsen" <tdn.usenet@gmail.com> skrev

> [...]
> til den.
> Prøv at valider din side[1]og prøv at definere en korrekt URL[2] i din

Det har jeg gjort nu, men det er det samme. Siden kan ikke vises...

Claus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-03-05 21:54

Claus Tersgov skrev:

>Det har jeg gjort nu, men det er det samme. Siden kan ikke vises...

Jeg har lige lavet to omstillinger som begge virkede i Opera,
Firefox og IE:

URL=http://myboat.dk/test2.htm">

URL=http://myboat.dk/test2.htm">

Jeg testede kun med en lokal fil.

--
Bertel

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-03-05 14:40

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev

> Jeg har lige lavet to omstillinger som begge virkede i Opera,
> Firefox og IE:
> URL=http://myboat.dk/test2.htm">

Det er præcis det samme, som jeg skriver, og det virker ikke. Jeg kan dog
ikke afgøre, om det er et lokalt problem i min windowsopsætning, fordi jeg
ikke pt kan teste externt via min anden forbindelse på bolignettet, og min
router understøtter ikke loopback.

Jeg har iøvrigt prøvet både i IE og Opera, samme problem...

Er der nogen her, som får test2 at se, når man bruger dette:
www.myboat.dk/test.htm

Jeg kan jo se i loggen, at den bliver sendt til dem, der har prøvet, men jeg
kan ikke se, hvordan de får filen, altså om de reelt bliver omstillet eller
blot kalder test2 direkte...

Claus

Fra : Leonard

Dato : 03-03-05 15:42

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Er der nogen her, som får test2 at se, når man bruger dette:
>www.myboat.dk/test.htm

Jep.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-03-05 16:06

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev

> Jep.

Mange tak, så virker det jo fint..

Jeg anede nok, at det var min vindows, der ikke kan finde ud af det..

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-03-05 14:45

> [...]

> Hvis du har mulighed for det, så benyt en server side løsning til dette.
> På den måde kan du sende en rigtig http-kode osv., plus du ikke

Jeg har ikke installeret perl endnu, fordi jeg ikke pt kan overskue det
sikkerhedsmæssige aspekt, og asp har jeg endnu ikke noget kendskab til, så
jeg vil helst få det til at virke med http.

Claus

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 02-03-05 15:14

Claus Tersgov wrote:
[klip]
> * <META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="0;URL=www.myboat.dk/test2.htm"> *

Desuden bør du overveje at gøre dit site class b i forhold til
http://no-www.org.

Fra : Benny Nissen

Dato : 02-03-05 15:52

Thomas Damgaard Nielsen wrote:

> Desuden bør du overveje at gøre dit site class b i forhold til
> http://no-www.org.

Hvorfor ikke class A ?
(som mit

--
Benny Nissen
http://bennynissen.dk

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 02-03-05 15:59

Benny Nissen wrote:
> Hvorfor ikke class A ?
> (som mit

Fordi class A er det dårligste compliance level, class B er det
næstbedste og class C er det bedste.

Fra : Leonard

Dato : 02-03-05 16:05

Benny Nissen <news@bennynissen.dk> wrote:

>Hvorfor ikke class A ?
>(som mit

Så vidt jeg kan se er dit hverken det ene eller det andet.

Min største forundring opstår når jeg ser en mozilla-browser komme med
en melding om at adressen www.domæne.dk ikke kunne findes, når jeg har
skrevet domæne.dk i adresselinien?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Leonard

Dato : 02-03-05 16:23

Leonard <usenet@leonard.dk> wrote:

>Så vidt jeg kan se er dit hverken det ene eller det andet.

Og der tog jeg så lige fejl af definitionerne, dit er class A, hvilket
vil sige at det bare svarer på det hele ...

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Benny Nissen

Dato : 02-03-05 19:26

Leonard wrote:

> Og der tog jeg så lige fejl af definitionerne, dit er class A, hvilket
> vil sige at det bare svarer på det hele ...

Ja, og er det ikke også det mest optimale ?

--
Benny Nissen
http://bennynissen.dk

Fra : Leonard

Dato : 02-03-05 19:54

Benny Nissen <news@bennynissen.dk> wrote:

>Ja, og er det ikke også det mest optimale ?

Tjah, det kommer anpå hvad du mener der skal stå i adresselinien og
hvis du bruger cookies eller lign. kan det være smart at styre hvad
der står der.

Min side svarer også på alt hvad du skriver foran, om det er
http://www.leonard.dk eller http://test.leonard.dk er ligegyldigt,
hvis det ikke er subdomæne jeg har sat op (fx
http://buggy.leonard.dk), så ændres det hele til http://leonard.dk

Hos dig er det også ligegyldigt hvad jeg skriver foran, fx
http://kloge.bennynissen.dk giver også din hjemmeside, og lader det
stå i adresselinien, hvilket vel er en fejl, for det hedder den jo
ikke

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Benny Nissen

Dato : 03-03-05 00:21

Leonard wrote:

> [...]
> http://kloge.bennynissen.dk giver også din hjemmeside, og lader det
> stå i adresselinien, hvilket vel er en fejl, for det hedder den jo

Det kan jeg da hurtigt få den til

men http://web.bennynissen.dk
og http://salg.bennynissen.dk
og http://musik.bennynissen.dk

virker da fint nok ...

--
Benny Nissen
http://bennynissen.dk

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 02-03-05 20:19

Benny Nissen wrote:

> Ja, og er det ikke også det mest optimale ?

Nej.
Har du overhovedet læst, hvad de skriver derinde?
Læs evt. mere på http://fuckwww.dk (som ikke er helt så god efter min
mening).

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-03-05 14:46

"Thomas Damgaard Nielsen" <tdn.usenet@gmail.com> skrev

> Desuden bør du overveje at gøre dit site class b i forhold til
> http://no-www.org.

Det er desværre sort snak for mig..

Jeg er ikke nogeh haj til de mere tekniske aspekter af html.

Claus

Fra : Leonard

Dato : 02-03-05 18:18

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote:

>Men det virker ikke lokalt. Jeg har ikke pt mulighed for at teste eksternt,
>men den siger, at serveren ikke kan finde test2.htm..

Tester du på en server eller har du bare siderne liggende på din HD
når du tester lokalt?
- hvis de ligger på din HD er stien ikke hverken http://... eller
www... så prøv uden andet en filnavnet.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 02-03-05 18:54

Leonard wrote:
> Tester du på en server eller har du bare siderne liggende på din HD
> når du tester lokalt?

Hvis den ligger lokalt på en disk, så bør file:/// benyttes. Læs mere på
den adresse jeg skrev i mit tidligere indlæg samt
http://www.w3.org/Addressing/URL/uri-spec.html.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-03-05 15:02

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev

> Tester du på en server eller har du bare siderne liggende på din HD
> [...]

Jeg tester på samme maskine som kører min apacheserver. Min router kan ikke
køre med loopback, så mine sites er defineret i windows hostfilen. Alt andet
virker fuldstændig normalt, og jeg har ingen problemer med at se hverken
test eller test2 eller nogle af mine andre sites/filer, men når den skal
omdirrigere får jeg fejlen "serveren kan ikke" osv...

Så jeg kan ikke sige, om det er en windowsfejl eller en fejl i forbindelse
med koden...

Men der sker noget mystisk, hvis jeg efter fejlen forsøger at kalde en anden
fil på samme domæne, så fejler den også. Så jeg tror, det er noget med enten
IE, windows og host filen..

Claus