Vedr. headings i blog posts
Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 02-03-05 13:12

Hej gruppe.

Jeg er igang med at designe en web log. Jeg er dog kommet lidt i tvivl
om korrekt brug af heading-elementer (h1, h2, h3...osv.).
Hver blog entry består af følgende elementer:
- dato
- titel
- krop
- fod

Som jeg har lavet det nu, er der en overskrift på hver side pakket ind i
en <h1>. På bloglistingen hedder den <h1>Welcome to Thomas Damgaard's
web log</h1>. Derunder kommer de enkelte blog entries, hvor datoen er
pakket ind i <h2> og titel pakket ind i <h3>. Titel og krop er blot
pakket ind i en div.

Mit spørgsmål til jer er, om det er korrekt at dele headings op på denne
måde? Burde jeg vægte titel højere end dato og give dem hhv. <h2> og
<h3> i stedet? - Burde jeg ligefrem skippe <h1>en og give hver blog
entry en <h1> og <h2> i stedet for <h2> og <h3>?

Hvis nogen skulle være interesseret kan I se en bleeding edge
development version af sitet her: http://k7-wr0.unixpimp.dk:8210/

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-03-05 15:23

Thomas Damgaard Nielsen skrev:

> Mit spørgsmål til jer er, om det er korrekt at dele headings op på denne
> måde? Burde jeg vægte titel højere end dato og give dem hhv. <h2> og
> <h3> i stedet?

Det er op til dig. Opfatter du begge dele som overskrifter? Hvilken en
af dem er vigtigst for forståelsen?

> - Burde jeg ligefrem skippe <h1>en og give hver blog
> entry en <h1> og <h2> i stedet for <h2> og <h3>?

Det mener jeg ikke. Min egen tommelfingerregel er at der bør være ét
h1-element på hver side - som regel med samme indhold som sidens titel
(title-elementet). Jeg kan godt finde på at undlade brugen af h1 hvis
jeg ikke mener at siden har en egentlig overskrift, men jeg tror ikke
jeg kan forestille mig at bruge flere h1-elementer på samme side.

--
Jens Gyldenkærne Clausen