En solstråle
Fra : Lotte M

Dato : 02-03-05 11:15

For 14 dage siden forsvandt min perserpige Dizzy. En af mine hjælpere
havde ikke haspet et vindue ordentligt og Diz er sandsynligvis faldet ud
af vinduet. Der er ikke ret langt ned, så Diz kunne ikke være skadet ved
faldet, men hun kunne ikke selv komme ind igen.

Forskrækkelsen, sneen, kulden - hvad ved jeg, Diz må have været meget
bange og forvirret.

De forløbne 14 dage har været forfærdelige! De første 4-5 døgn ledte vi
i timevis, om natten og om dagen. Vi lavede flere hundrede
efterlysningssedler, som blev runddelt og opsat i lokalområdet. Vi havde
efterlysning i lokalavisen og i radionen, efterlyste hende hos Falck og
nærpoliti, og naturligvis hos Katteregisteret og Kattens Værn. Mange
mennesker har hjulpet med at lede, senest har jeg hørt, at skoleklasser
på den lokale skole har været på katteeftersøgning, men Dizzy var væk!

Da vi rundede en uge uden Dizzy, havde jeg næsten mistet håbet og en
sidste panikhandling var at sende breve ud til de 40 nærmeste dyrlæger,
for havde nogen taget Dizzy ind, for at ville beholde hende, så kunne de
jo tænkes at ville opsøge en dyrlæge på et tidspunkt.

I morges kom så en dame fra nabobebyggelsen og hun mente helt bestemt,
at hun havde Dizzy i sit skur. Hun havde hørt en hjerteskærende miauen
sent i går aftes, men kunne ikke se nogen kat. Med tanke på
efterlysningssedlerne satte hun en kurv, mad og vand ud i skuret og til
morgen kunne hun så se Dizzy og genkende hende hende fra
efterlysningssedlen

I eftermiddag skal vi en tur omkring dyrlægen. Dizzy er /meget/ tynd,
pelsen ser noget tjavset ud og øjnene løber, ligeså er hendes poter
noget tyndslidte, men taget i betragtning, at der er gået 14 dage, at
der har været snestorm og Dizzy aldrig før har været ude, så tror og
håber jeg, at hun er i ok-stand. Psykisk virker hun også ok.

Husstandens to-benede medlemmer er glade, men vores huskat Mimi er sur -
jeg håber, at hun falder til ro igen.
--
^~^ , Mange hilsner
('Y') ) Lotte M http://www.lotte-m.dk

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 02-03-05 11:28

> [...]

> efterlysningssedlerne satte hun en kurv, mad og vand ud i skuret og til
> morgen kunne hun så se Dizzy og genkende hende hende fra

Hold da fast! Sikke en omgang. Hvor er det godt, at Dizzy er hjemme igen
Det er da dejligt, at så mange mennesker har kigget efter hende.
Stakkels Dizzy, hun må jo ha' været helt rundforvirret over sin "lille"
opdagelsesrejse.

Jeg håber, at dyrlægen siger, hun er ok og bare skal komme lidt til
hægterne.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 02-03-05 11:48

Betina Rasmussen wrote:

> [...]
> opdagelsesrejse.
>
> Jeg håber, at dyrlægen siger, hun er ok og bare skal komme lidt til

Vores Fie var engang væk en ugestid om sommeren, og vi ledte efter hende
mange steder, indtil nogen en da hørte en piben fra genboens garage. Han
var på ferie. Vi gjorde hvad vi kunne for at få vand og lidt mad under
garageporten, og Fie levede heldigvis over 10 år endnu.

vh

Bjarne

Fra : Lotte M

Dato : 02-03-05 19:33

Betina Rasmussen skrev:

> Jeg håber, at dyrlægen siger, hun er ok og bare skal komme lidt til
> hægterne.

Jeg var temmelig bekymret, for Diz har ikke fået meget at spise. Så vidt
jeg har forstået, så er der risiko for leverskade, fedtlever, hvis en
kat ikke får mad i 3 dage.

Heldigvis har Dizzy ikke lidt overlast. Hun er tynd, men hendes
blodprøver så fine ud. Hun har lidt betændelse i øjnen, tynd mave, er
lidt forkølet og har en smule feber. Udover salve til øjnene er kuren
omsorg og forkælelse.

--
^~^ , Mange hilsner
('Y') ) Lotte M http://www.lotte-m.dk

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 02-03-05 19:47

> [...]
> blodprøver så fine ud. Hun har lidt betændelse i øjnen, tynd mave, er
> lidt forkølet og har en smule feber. Udover salve til øjnene er kuren

Ja det er rigtigt, katte tåler ikke at faste ret længe, før der er risko
for, at der opstår fedtlever. Så vidt jeg er informeret er det dog især
overvægtige katte, der er i farezonen. Men alle katte kan få leverskader
efter faste.

Det var godt, at Dizzy har klaret turen nogenlunde. Der er jo ikke noget
at sige til, at hun er blevet forkølet! Det er godt nok hårdt vejr, hun
har været ude i. Og at hun har tynd mave en vel egentlig heller ikke så
underligt, da hun jo har gennemgået et ret drastisk og uplanlagt
"foderskifte"

Men det er godt at høre, at hun nok skal komme sig. Det der med omsorg
og forkælelse er jeg sikker på, at du nok skal klare til UG

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 03-03-05 06:48

Betina Rasmussen wrote:
> [...]
> for, at der opstår fedtlever. Så vidt jeg er informeret er det dog især
> overvægtige katte, der er i farezonen. Men alle katte kan få leverskader
Hvordan viser det sig i så fald, hvis de tager skade af det?
vh
Bjarne

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 03-03-05 09:38

> Bjarne Nielsen (Mozilla) skrev:

> Hvordan viser det sig i så fald, hvis de tager skade af det?

Katten kan vist godt få fedtlever, selvom den ikke er overvægtig. Men
overvægt øger risikoen.

Fra : Camilla Baird

Dato : 03-03-05 10:35

Bjarne Nielsen (Mozilla) wrote:

> Hvordan viser det sig i så fald, hvis de tager skade af det?
> vh
> Bjarne

Man kan læse mere om fedtlever hos kat på www.netdyredoktor.dk:
http://netdyredoktor.dk/Kat/Kat_Sygdomsleksikon/kat_syg_fedtlever.html
mvh Camilla

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 02-03-05 12:09

Hej Lotte

Ihh jeg elsker disse solstråle-historier. Godt at Dizzy er hjemme igen.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : AEK

Dato : 02-03-05 12:27

"Lotte M" <post@lotte-m.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> været snestorm og Dizzy aldrig før har været ude, så tror og håber jeg, at
> hun er i ok-stand. Psykisk virker hun også ok.

Hej Lotte.

Jeg sidder her med et stoooort smil på læberne af glæde over, at en meget
savnet Dizzy er kommet hjem

Hilsen,
Anya og de lokale rødder ( som selv tror, at de er SÅ farlige....).

Fra : Denise

Dato : 02-03-05 12:52

"Lotte M" <post@lotte-m.dk> wrote in message
> [...]
> der har været snestorm og Dizzy aldrig før har været ude, så tror og
> håber jeg, at hun er i ok-stand. Psykisk virker hun også ok.

Sikken en dejlig solstrålehistorie. Håber Dizzy er ok, de kan jo godt nok
være seje

--
Hilsen Denise