Vurdering
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 02-03-05 00:58

Hej ng

Jeg påtænker at invistere i en motorbåd:

Shetland Cadet 17" med en Yamaha 40HK 2 takt
der medfølger trailer, og div. udstyr. herunder
downriggere 2 stk. Lowrence fiske ekkolod
samt 2 redningsveste.
Det hele er fra 1999.

1) hvad må man give for sådan en sag?

2) hvad er jeres erfaringer med denne båd, er den stabil
i vandet... har den, den rigtige V-form? hvordan er kvaliteten (det er et
Engelsk fabrikat).

3) hvem sælger Shetland i Danmark?

Er der nogen der har artikler eller links til netop denne båd vil jeg også
gerne have det.

mvh
JR

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 02-03-05 08:14

"Jan Rasmussen" <jr@ØÅÅØvejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Shetland Cadet 17" med en Yamaha 40HK 2 takt
> der medfølger trailer, og div. udstyr. herunder
> downriggere 2 stk. Lowrence fiske ekkolod

Jeg vil tro omkring kr. 80 - 100.000, alt afhængig af stand. Den er nærmere
15 fod end 17!

> 2) hvad er jeres erfaringer med denne båd, er den stabil
> i vandet... har den, den rigtige V-form? hvordan er kvaliteten (det er et
> Engelsk fabrikat).

Jeg har ingen personlige erfaringer med båden, men den har en lidt flad
bundprofil, og sejler vel derefter.
Skroget stammer fra en MicroPlus, og har ikke Shetlands karakteristiske
mågevinge profil.
Der sejler masser af gamle shetlænder rundt stadigvæk (dem med mågevinge
profil), det siger vel alt om kvaliteten.

> 3) hvem sælger Shetland i Danmark?

Der er pt. ingen forhandlere i DK mig bekendt, men Lars Simmonsen
http://www.herning-baadcenter.dk/ har solgt dem engang.

> Er der nogen der har artikler eller links til netop denne båd vil jeg også
> gerne have det.

http://www.shetland.owners.org.uk/performance/performance.asp?g=1

Mvh Henning

Fra : Hobi

Dato : 02-03-05 08:27

"Henning Mikkelsen" <mikmik@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil tro omkring kr. 80 - 100.000, alt afhængig af stand. Den er
> nærmere 15 fod end 17!

Det synes jeg lyder af meget..... naturligvis meget afhængig af motor ( str.
& alder ).

Det ville jeg godt sælge min 570'er for.....

Mvh
Hobi

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 02-03-05 10:06

Din 570'er, er den ikke ca. 20 år ældre.) uden på nogen måde at ville
nedgøre den.
Jeg så en Cadet her
http://www.koegeboatcenter.dk/test/udstyrsliste.asp?id=1681
Der er også en 570'er
http://www.koegeboatcenter.dk/test/udstyrsliste.asp?id=1948 så min vurdering
er nok ikke helt hen i vejret.

Mvh
Henning

Fra : Hobi

Dato : 03-03-05 11:13

> [...]
> Der er også en 570'er
> http://www.koegeboatcenter.dk/test/udstyrsliste.asp?id=1948 så min
> vurdering er nok ikke helt hen i vejret.

Jeg mener at have set en Cadet hos Herning bådcenter som umiddelbart var
noget nær lige så gammel. Men måske tager jeg fejl ??

Mvh
Hobi

Fra : Calle.

Dato : 03-03-05 10:22

Hobi wrote:
> "Henning Mikkelsen" <mikmik@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det synes jeg lyder af meget..... naturligvis meget afhængig af motor
> ( str. & alder ).

Der stod 40HK og fra 1999. Så det er kun fabrikat vi mangler
--
Calle.

Fra : Hobi

Dato : 03-03-05 11:16

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
> Der stod 40HK og fra 1999. Så det er kun fabrikat vi mangler

Samt stand, opbevaring ( siddet på båden, eller i varm garage ), tæring,
skrammer og vedligeholdelse.
Jeg har været ude, at se på en motor for et par år siden. Den var 3 år
gammel, og stod som ny. Desværre havde sien ved vandindtaget været stoppet
af tang eller lignende, og motoren havde derfor været varm = ødelagt.

Alderen er en vigtig, men ikke altafgørende parameter.

Mvh
Hobi

Fra : Henning

Dato : 02-03-05 10:22

www.shetlandboats.co.uk - men jeg kan ikke finde Cadet?

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 02-03-05 11:45

Måske fordi den i England hedder "Dolphin Cadet", se her
http://www.shetlandboats.co.uk/dayboat.htm

Mvh
en anden Henning

Fra : jes rokkjær