opgradering af php.
Fra : Thomas

Dato : 25-05-01 14:37

Hej

Nu er ideen med php4 endelig kommet ind i mit halv langtsomme hoved.
Specielt session er en herlig ting.

Nogen der kan forklare/hjælpe mig med at få opgraderet min php version?

min maskine er en linux redhat 6.1 så vidt jeg husker. hvor jeg selv har
compilet apache, mysql og php3 efter en fin guide jeg engang fandt på
nettet.

Please hjælp stakkels mig med at få opdateret min php version

På forhånd tak for hjælpen.

MVH
Thomas

Fra : Mickey

Dato : 25-05-01 14:56

www.apachetoolbox.com er din ven ;)

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://susie.dk - mickey(at)susie.dk

Fra : Klaus Rene Hansen

Dato : 25-05-01 15:06

> Nogen der kan forklare/hjælpe mig med at få opgraderet min php version?

cd apache_1.3.19
../configure
cd ..
cd php-4.0.5
../configure --with-mysql --with-apache=../apache_1.3.19 --enable-track-vars
--enable-ftp
make
make install
cd ../apache_1.3.19
../configure --prefix=/home/httpd --activate-module=src/modules/php4/libphp4.
a --enable-ftp
make
cd ../php-4.0.5
cp php.ini-dist /usr/local/lib/php.ini
/etc/init.d/httpd stop
cd ../apache_1.3.19
make install
cp /src/httpd /usr/sbin/
/etc/init.d/httpd start

Hvor /home/httpd er det dir du vil have conf/log/en hel masse ander
så retter du /home/httpd/conf/httpd.conf så den ser ud som den du bruger
nu..

Klaus

Fra : Thomas

Dato : 25-05-01 16:01

Hej Alle

Klaus Rene Hansen er gud

Jeg vil lige sige at en dummy som mig fattede hans gode guide og gudhjælpe
mig og det lykkes mig.

Tak Klaus

Med Venlig Hilsen
Thomas en glad php4abe

Fra : Klaus Rene Hansen

Dato : 25-05-01 16:12

humm

Det må jeg sige det er jeg aldrig blevet kaldt..

Men det er entlig et copy fra php...../INSTALL

Klaus

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 25-05-01 18:06

"Klaus Rene Hansen" <something@sconk.dk> writes:

> [...]
> cd ../apache_1.3.19
> ./configure --prefix=/home/httpd --activate-module=src/modules/php4/libphp4.

Jeg har meget glæde af at compile PHP som DSO-modul til Apache, da jeg
så kan opdatere de to ting helt uafhængigt. I går lagde jeg således
Apache 1.3.20 på min server, som kører med en PHP 4.0.5, som er
compiled som DSO-modul da jeg kørte Apache 1.3.19. Med ovenstående
oversætter du PHP statisk sammen med Apache, så begge dele skal
oversættes igen den dag du vil opgradere en af delene (eller bare
compile understøttelse for en eller anden ny ting med i en af dem).

Jeg laver configure på Apache 1.3.20 med:
../configure --prefix=/usr/local/apache --activate-module=src/modules/standard/mod_so.c

Du kan læse INSTALL-filen der følger med PHP for at se hvordan man
oversætter PHP som DSO-modul.

--
Jacob
The most overlooked advantage to owning a computer is that if they

Fra : Klaus Rene Hansen

Dato : 25-05-01 21:37

> Du kan læse INSTALL-filen der følger med PHP for at se hvordan man
> oversætter PHP som DSO-modul.
Er det noget du vil sende med(lidt copy fra INSTALL) da iden jo er meget
god...

Klaus

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 26-05-01 18:27

> Er det noget du vil sende med(lidt copy fra INSTALL) da iden jo er meget
> god...

Ja, hvis du ikke selv har adgang til INSTALL-filen?
Men her kommer det (kopieret direkte fra INSTALL-filen der følger
med PHP 4.0.5):

--
Jacob
If it wasn't for C, we would be using BASI, PASAL, and OBOL.