Er der nogen der har en kode til spæring a~
Fra : sune moldt

Dato : 01-03-05 19:11

Jeg har en hjemmeside, hvor jeg syntes der er nogen der ikk skal
være velkommen mere, men jeg kan ikk finde en kode, sådan man
skal godkendes for at komme ind på siden. Dette skal gerne være
med en IP tjek. Er der nogen der har sådan en kode?

Hilsen

sune Moldt

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : MooreHojer

Dato : 01-03-05 20:09

http://html.dk/scripts/asp/00019/

--
Moore Hojer

Fra : MooreHojer

Dato : 01-03-05 20:10

> http://html.dk/scripts/asp/00019/

Skylder nok lige at sige at scriptet jeg har linket til kræver enten ASP
eller PHP...

Moore Hojer

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-03-05 22:38

sune moldt skrev:

> [...]
> være velkommen mere, men jeg kan ikk finde en kode, sådan man
> skal godkendes for at komme ind på siden. Dette skal gerne være

Sådan noget kan kun foretages med serverside-kode. Hvis Moore
Hojers script ikke er nok, så prøv at spørge i en serversidegruppe
(der er særskilte grupper til asp, asp.net og php - se listen her:
<http://usenet.dk/grupper.pl?seek=serverside>)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 01-03-05 22:56

sune moldt wrote:
> [...]
> skal godkendes for at komme ind på siden. Dette skal gerne være
> med en IP tjek. Er der nogen der har sådan en kode?

Hvis du ikke har brug for et 'dynamisk' script, kan du bruge .htaccess
der virker glimrende til formålet. Det kræver selvfølgelig at du er
hostet på en server der bruger Apache samt at du har tilladelse til at
bruge .htaccess.

Eksempel:

order allow,deny
deny from 127.0.0.1
deny from ... osv
deny from ... osv
deny from ... osv
allow from all

Hvis det _skal_ være dynamisk kan du jo skrive noget kode, der skriver
de uønskede ip'er i .htaccess.

--
Peter Farsinsen
peter at farsinsen dot dk