Min hund er blevet skør...
Fra : Soliema

Dato : 01-03-05 14:37

hejsa i gruppen.
ja, nu har jeg brug for en omgang hjælp igen, fordi min dejlige
Schäferblanding Qato (hanhund) på næsten 2 år er blevet skør...
han går pt. og er forelsket i en lille lækker golden, som han har fået
færten af, så han er under ekstra stor opmærksomhed fra os, fordi han godt
kan finde på at strejfe, men nu er det som om, at han er gået hen og blevet
meget interesseret i vores lille baby, Balder, som er 16 uger, han hopper op
af ham og slikker ham i enden hele tiden, det virker ikke til at irretere
Balder, men han har jo aldrig ro, fordi Qato altid skal snuse ham over det
hele...

Hvad kan grunden var til det, er Balder ved at være kønsmoden, selv om jeg
syntes at det er noget tidligt af en Schäfer/hovawart-blanding, men jeg aner
ikke hvad det ellers skal være...

please help...

/Anne Mette

Fra : Clas Lau

Dato : 01-03-05 21:55

Jeg kan ikke hjælpe jer med hvorfor hunden er så interesseret i babyen...

Men han har sansynligvis gennemgået sin første (fysiske) kønsmodning mellem
10 og 12 md. Den psykiske kønsmodning kan godt være den han gennemgår nu,
men interessen for tæver opstår allerede ved den første.

Mvh

-Clas-

Fra : Soliema

Dato : 03-03-05 08:40

> Jeg kan ikke hjælpe jer med hvorfor hunden er så interesseret i babyen...

Balder er altså også en hund...

> Men han har sansynligvis gennemgået sin første (fysiske) kønsmodning
> mellem 10 og 12 md. Den psykiske kønsmodning kan godt være den han
> gennemgår nu, men interessen for tæver opstår allerede ved den første.

Hmm jamen det er først nu, han har interesseret sig for "damer", han var
ikke interesseret i dem, da han var 10 til 12 måneder, men han er også en
meget speciel hund..

/Anne Mette