IC7 og kingston hyperX
Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 01-03-05 12:14

Er det rigtigt at Abit boards har det lidt svært med nogle mærker ram?

Jeg har 1Gb hyperX fordelt på 2*512mb. Hvis jeg kun kører med en stang af
gangen har jeg aldrig problemer. Hvis jeg kører med begge i dual setup vil
computeren indimellem (ca. 50/50) fejle under opstart af windows og
genstarte. Hvis ikke den fejler under opstart er der ingen problemer uanset
hvor længe den er tændt.
Begge ram stænger er testet med memtest86 1.51 både alene og som dual -
fejlfrit. (Dette er gjort efter jeg fik mistanke til rammen.)
Hvis jeg efter en "fejl" genstart smider memtest disken i og kører en
memtest ser det ud til at rammen fejler i samtlige ting der skrives til den.
Dvs. ud af den første af ialt 8 deltest's tæller den over 100.000 fejl inden
den er færdig.

Er der nogen der har et bud på om det "bare er sådan" med kingston og abit
ic7 boardet eller er det mit board der fejler? Går ikke ud fra at det er
rammen i sig selv der er noget galt med eftersom den er testet til fejlfri i
memtest. Eller hvad?

Fra : J Larsen

Dato : 03-03-05 10:23

"Søren Christensen [8000]" <5161120m001NOOOOSPAM@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:42244e7e$0$13756$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> [...]
> rammen i sig selv der er noget galt med eftersom den er testet til fejlfri

Har haft samme bundkort og samme ram, det dur ikke sammen.

Kan du eventuelt ikke låne to stænger af andet mærke og prøve med.

Mvh.

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 04-03-05 15:30

> Har haft samme bundkort og samme ram, det dur ikke sammen.

Nice! Eller NOT nice! Men okey det var sådan noget jeg ledte efter -
erfaringer med netop dette problem. Hvorfor det ikke kører sammen må st hen
i det uvisse (so far), men det sucks da godtnok

> Kan du eventuelt ikke låne to stænger af andet mærke og prøve med.

Jo det ku jeg sagtens, men det ville nok være rarere at finde en der ville
bytte - selvom det nok er svært!

Tak for indslaget, Mvh Søren