Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Bogmærkerne i Firefox er væk
Fra : -USH-

Dato : 28-02-05 20:34

Hej gruppe

Efter at min computer crashede for en times tid siden (det gør den en gang i
mellem) er mine firefox-bookmarks væk, forsvundet. Har googlet lidt og set
at jeg vist ikke er den eneste, men kan ikke finde en løsning på problemet.
Er det en fejl i browseren, eller kan det evt skyldes at jeg har haft noget
trojan-virus på computeren (Win32.Reckmess.A -
http://www3.ca.com/securityadvisor/virusinfo/virus.aspx?id=40834). Fik ram
på bla.exe samt en fil i mit java, men det kan da være der var mere. AVG
fandt ikke noget, fik dem med RAW (en onlinescanner).

Kom med forslag. Hvad kan jeg gøre? Er der noget galt? Skal jeg bare
geninstallere maskinen?

-Ulrik-

x-post til dk.edb.internet.software.browser og dk.edb.sikkerhed.virus
reply-to dk.edb.sikkerhed.virus

Hvis du mener at problemet er rent browserrelateret er du velkommen til at
svare i d.e.i.s.browser i stedet.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-03-05 11:01

-USH- skrev:

> Efter at min computer crashede for en times tid siden (det gør den en gang i
> mellem) er mine firefox-bookmarks væk, forsvundet.

Jeg vil gætte på at du er kommet til at oprette en ny profil. Prøv at
søge efter bookmarks.html

Hos mig ligger den under
C:\Documents and Settings\[mit brugernavn]\Application
Data\Mozilla\Firefox\Profiles\default.wnr

Hvis du finder en udgave der har de rigtige bogmærker i forhold til den
nuværende udgave, kan du enten bare kopiere den over i det bibliotek der
bliver brugt nu (tjek evt. ved at oprette et bogmærke nu og se hvilken
fil der bliver ændret i) - eller også vælge importer bogmærker under
administration af bogmærker.

> Hvis du mener at problemet er rent browserrelateret er du velkommen til at
> svare i d.e.i.s.browser i stedet.

Det har jeg så gjort.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : -USH-

Dato : 01-03-05 12:55

> [...]
>
> Hos mig ligger den under
> C:\Documents and Settings\[mit brugernavn]\Application
> Data\Mozilla\Firefox\Profiles\default.wnr

Beklager, har ikke oprettet nogen nye profiler. De var bare væk. Har kigget
alle bookmarks.html-filer igennem, og kan kun finde default-versioner. Det
er ret trist. Øv. På google ser det ud til at flere har haft samme sjove
oplevelse. Lad det være den første lille advarsel mod at bruge Firefox.

-Ulrik-

Fra : Lars Schaumburg-Müll~

Dato : 02-03-05 23:24

-USH- wrote:

> [...]
> er ret trist. Øv. På google ser det ud til at flere har haft samme sjove
> oplevelse. Lad det være den første lille advarsel mod at bruge Firefox.

Jeg har prøvet det samme, også med ældre Netscape. Nogle gange er
browseren lukket ned mens "Manage Bookmarks" var åben, men det har ikke
været forklaringen hver gang.

Mvh Lars

Fra : IzNoGoUd

Dato : 03-03-05 16:32

-USH- wrote:

> [...]
> er ret trist. Øv. På google ser det ud til at flere har haft samme sjove
> oplevelse. Lad det være den første lille advarsel mod at bruge Firefox.

Det er dog en mærkelig advarsel. Og sådan som jeg læser tråden, var det
jo ikke FF der var skyld i at din maskine går ned!
Har du aldrig hørt om backup!!!

--
Best regards, IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, 5700 Svendborg, Denmark
*

Fra : -USH-

Dato : 03-03-05 19:50

> Det er dog en mærkelig advarsel. Og sådan som jeg læser tråden, var det jo
> ikke FF der var skyld i at din maskine går ned!
> Har du aldrig hørt om backup!!!

Har hørt masser om backup, og vil nok blive mere flittig i brugen af det fra
nu af. Det er rigtigt at det ikke var FF der fik computeren til at gå ned,
men jeg ved ikke hvad jeg ellers skal give skylden for at have mistet mine
bogmærker. Og det er det advarslen går på. Pas på, du kan miste dine
bogmærker (hvis du ikke laver backup)!

-Ulrik-