Hvordan tømmer jeg Adresselinje
Fra : Kenneth G

Dato : 28-02-05 17:23

Hej

Hvordan tømmer jeg adresse linjen i "internet Explorer ver6.0" jeg syntes
ikke det kommer min chef ved hvad jeg laver i min frokost.

Bedst ville det jo være hvis jeg selv kunne bestemme hvilke adresser jeg
kunne slette så jeg stadigvæk kan udnytte at IE kan huske hvor jeg har været

Hilsen Kenneth

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-02-05 17:31

Kenneth G skrev den 28-02-2005 17:23:
> Hej
>
> Hvordan tømmer jeg adresse linjen i "internet Explorer ver6.0" jeg syntes
> ikke det kommer min chef ved hvad jeg laver i min frokost.

Bruger du også firmabilen til privat kørsel?

> Bedst ville det jo være hvis jeg selv kunne bestemme hvilke adresser jeg
> kunne slette så jeg stadigvæk kan udnytte at IE kan huske hvor jeg har været

Der er noget TveakUI som kan rense "history" for hvad man har foretaget
på computeren.

Dit problem vil så være, at alene det, at du foretager dig noget som
"chefen ikke skal vide", så er det registreret at du har foretaget dig det.
At du selv forsøger at slette dine spor....tja, det virker jo bare
ekstra mistænksom.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 28-02-05 18:20

"Kenneth G" <post@venlig.dk> posting:

>Hvordan tømmer jeg adresse linjen i "internet Explorer ver6.0" jeg syntes
>ikke det kommer min chef ved hvad jeg laver i min frokost.

Har du mulighed for at installere en anden browser? I så fald kan du
jo nøjes med at anvende denne til din "private" ting og dermed evt.
også kun slette historikken heri.

Se min signatur for en muligt "privat" browser. Se i øvrigt
http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/oskjul.gif ... bemærk
skjul-funktionen og at det heri også er muligt at slette
bestemte historik-adresser..

--
What is life, except excuse for death,

http://www.opera.com/products/desktop/opera-ie/

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-05 20:45

Christian Bohr-Halling skrev:

> Har du mulighed for at installere en anden browser? I så fald kan du
> jo nøjes med at anvende denne til din "private" ting og dermed evt.
> også kun slette historikken heri.

Det kan man da kalde et rigtig politiker svar.
Kenneth stiller et simpelt spørgsmål og du
svarer helt hen i vejret om at inst. en anden
browser.

--
The Blues Man

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 28-02-05 22:29

"Blues" <.> posting:

>Kenneth stiller et simpelt spørgsmål og du
>svarer helt hen i vejret om at inst. en anden
>browser.

Problemet er ikke, som jeg læser det, IEs historik og håndtering
heraf. Det er derimod, at chefen ikke må se ens surfe-historik fra
pause-surfing, mens al den anden historik ikke nødvendigvis også
skal berøres af en sletning (dit svar til hans spørgsmål opfylder i
øvrigt ikke sidstnævnte, hvilket mit gør).

Hvis det fremgik, han kun er interesseret i håndtering af IEs
historik (uden chef-konteksten), så havde jeg ikke skrevet det, jeg
gjorde. Hvis han havde skrevet, at problemet skulle løses inden for
IEs rammer, havde jeg ligeledes heller ikke skrevet det.

Hvad er det i det, der konkret er "helt hen i vejret"?

fut d.a.n

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 07:40

Kenneth skrev:
Hvordan tømmer jeg adresse linjen i
"internet Explorer ver6.0"

Hvis ikke det tydelig fremgår af spørgsmålet at
det er IE6 han spørger til, så er du fatsvag.

> Hvad er det i det, der konkret er "helt hen i vejret"?

At du kommer med en masse unødvendigt vrøvl.

> fut d.a.n

Bestemmer jeg da selv.

--
The Blues Man

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 01-03-05 13:50

"Blues" <.> posting:

>Kenneth skrev:
>Hvordan tømmer jeg adresse linjen i
>"internet Explorer ver6.0"

Du mener tilsyneladende ikke, at følgende, han skrev lige efter, er
relevant: "jeg syntes ikke det kommer min chef ved hvad jeg laver i
min frokost."

Eftersom det var det, jeg byggede mit svar på, var det måske en ide,
at du tog fat i det i stedet for. Hvad er det vigtige i hans
spørgsmål? Er det bare at tømme IEs historik, eller er det at hindre
chefen i at se hans private surfing? Det er det, sagen drejer sig om
nu. Forsøg blot på at afvise, at de ord med chefen er helt
irrelevante. Forhold dig til det i stedet for at kaste rundt med
inferiøre gloser om mig som "fatsvag".

Dit argument, dog uden du selv direkte har fremført det, er vel:
Du siger altså, at han skriver det sidste ang. chefen helt uden
grund. Du siger altså, at det han skriver derom er helt irrelevant
for spørgsmålet (hvordan er du blevet dommer over det? Hvorfor mon
han så skrev det?). Du siger altså, at et svar, der er med
udgangspunkt i at hindre chefen i et se hans private surfing, er
noget vrøvl og ikke et svar på spørgsmålet.

Jeg har valgt at tolke spørgsmålet som allerede forklaret. At du
ikke har valgt at tolke det sådan er fint nok. Men at du mener, at
man ikke _kan_ tolke det på andre måder (og det endda uden at komme
med argumenter herfor) er ikke mit problem. Det er dit.

>Hvis ikke det tydelig fremgår af spørgsmålet at
>det er IE6 han spørger til, så er du fatsvag.

Jf. ovennævnte.

>At du kommer med en masse unødvendigt vrøvl.

Så dit argument for at man bare ikke kan være i stand til at læse
spørgsmålet, som jeg gjorde, er altså: Du _synes_.

I stedet for alt dit synes'eri og føleri, så kom med nogle håndfaste
argumenter for, at man bare ikke kan læse spørgsmålet, som jeg
gjorde. Hvis du bare _synes_ at jeg ikke kan læse det, som jeg
gjorde, eller bare _synes_ jeg er "fatsvag", så undlad blot at
svare. Dér har du været.

>Bestemmer jeg da selv.

Ja. Og? Problemet er blot, at denne debat ikke er i rette gruppe.
Den hører hjemme i d.a.netitikette. Hvis du er i stand til at starte
en netikette-debat, så er du vel også i stand til at føre den der,
hvor den hører hjemme. Jeg går ud fra, at det var et forsøg på en
netitikette-debat, siden du påtalte mit svar.

fut d.a.n.

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 14:53

> Du mener tilsyneladende ikke, at følgende, han skrev lige efter, er
> relevant: "jeg syntes ikke det kommer min chef ved hvad jeg laver i
> min frokost."

Nu er det altså chefen der bestemmer hvilke
programmer der må installeres på virksomhedens
pc og når der specifikt bliver spurgt til IE 6, så vil
jeg forholde mig til det og ikke dine "jeg ved bedre"
indlæg.

Forhold dig til det stillede spg. eller undlad at komme
med irellevante løsninger.

--
The Blues Man

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-03-05 15:29

Blues skrev:

> Nu er det altså chefen der bestemmer hvilke
> programmer der må installeres på virksomhedens
> pc

Hvem siger det? Det er formentlig chefen der bestemmer hvilke programmer
der skal bruges penge på, men det er ikke sikkert at han/hun vil blande
sig i hvilke gratis programmer de enkelte medarbejdere lægger ind.

Det er muligt at chefen på din arbejdsplads gør det, men de folk jeg
arbejder for er ligeglade (selvfølgelig forudsat at man ikke installerer
skadelige programmer).

> og når der specifikt bliver spurgt til IE 6, så vil
> jeg forholde mig til det og ikke dine "jeg ved bedre"
> indlæg.

Når der bliver spurgt til IE6 kunne det være fordi spørgeren ikke kender
andre muligheder. Du bruger en masse krudt på at kalde Christians indlæg
for bedrevidende, men antager selv en masse ting ud af den blå luft.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 15:54

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> [...]
> kender andre muligheder. Du bruger en masse krudt på at kalde
> Christians indlæg for bedrevidende, men antager selv en masse ting ud

Du modsiger dig selv, hvis han ikke kender andre
muligheder og ikke ved man tømmer IE. hvordan
skulle han så vide hvilke programmer der er eller
kan være skadelige for computeren.

Jeg brugte mit krudt i forhold til det stillede spg. og
ikke på en masse hypotetiske tingeltangel.

--
The Blues Man

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 01-03-05 16:56

"Blues" <.> posting:

>Du modsiger dig selv, hvis han ikke kender andre
>muligheder og ikke ved man tømmer IE. hvordan
>skulle han så vide hvilke programmer der er eller
>kan være skadelige for computeren.

Hvad snakker du om? Hvem snakker om "skadelige" programmer?

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 01-03-05 16:38

"Blues" <.> posting:

>Nu er det altså chefen der bestemmer hvilke
>programmer der må installeres på virksomhedens

Er det "altså" det? Kender du Kenneth G's chef? Ved du, at han ikke
tillader anvendelse af andre programmer? Ved du, selv hvis chefen
ikke tillader andre programmer, at Kenneth G i smug ikke vil
installere et andet program selv mod chefens ønske? Du ved vel nok
meget om Kenneth G og hans chef, hva'.

Jeg spurgte specifikt til, om der var "mulighed for at installere en
anden browser?". I så fald var der nemlig den løsningsmulighed, jeg
nævnte.
Som JGC korrekt skriver, så er det skam netop ganske sandsynligt, at
Kenneth G ikke kender til andet end IE og tror løsningen på
chef-må-ikke-se-problemet skal begrænses dertil. Det er sådan set
dig, der antager, at han kender til andre løsningsmuligheder og kun
ønsker at få en, der /skal/ virke inden for rammerne af IE.

For mig at se ville han i så fald -- at han havde kendskab til andre
muligheder end en i IE-rammen -- have skrevet eksplicit, at der
_ikke_ er mulighed for anvendelse af andet software end IE. Det
gjorde han ikke, hvorfor jeg skrev mit svar, som jeg gjorde. Kenneth
G er da sikkert glad for, at du så bastant er i stand til at udtale
dig om, hvad han ved, vil og tænker, og når du endda også ved alt om
hans chefs tanker omkring dette, så kan det jo ikke blive meget
bedre, vel. Jeg synes ærlig talt, du skulle træde lidt varsomt med
at kalde mit svar bedrevidende. Det er sådan set dig, der har gjort
dig en masse ud-af-den-blå-luft antagelser omkring problemet,
Kenneth G og hans chef -- og så lægger du endda dem til grund for,
at andre ikke må læse spørgsmålet på en anden måde end dig, og i det
tilfælde man gør, så er man "fatsvag" og vrøvler. Gudfaderbevares.

>Forhold dig til det stillede spg. eller undlad at komme
>med irellevante løsninger.

Hvad er problemet, det stillede spørgsmål trækker frem? Er det blot
en teknisk håndtering af IEs historik, eller er det i virkeligheden
at skjule surfe-historik for chefen? Du mener tilsyneladende det
første. Jeg mener det sidste. Med din store ud-af-den-blå-luft viden
om Kenneth G, hans tanker, hans viden om browsere og hans chef, så
må du jo have ret, og det må give dig ret til at kalde en af modsat
opfattelse "fatsvag". Gudfaderbevares.

Udover det kan jeg kun gentage mig selv:

Fra : L.E.P.

Dato : 01-03-05 07:53

Mon, 28 Feb 2005 22:29:01 +0100, skrev Christian Bohr-Halling
<nospam@direkte.org> :

> [...]
>IEs rammer, havde jeg ligeledes heller ikke skrevet det.
>
>Hvad er det i det, der konkret er "helt hen i vejret"?

Igen et rigtigt politiker svar - en masse bortforklaringer men stadig
ikke noget svar på spørgsmålet

Hilsen Lars

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-05 20:47

Kenneth G skrev:
> [...]
>
> Bedst ville det jo være hvis jeg selv kunne bestemme hvilke adresser
> jeg kunne slette så jeg stadigvæk kan udnytte at IE kan huske hvor

Indstillinger/Ryd oversigten.
Hvis du så samtidig sætter den til at gemme
i nul (0) dage, så kan sjæferen ikke se det
når din browser er lukket ned.

--
The Blues Man

Fra : Benny Nissen

Dato : 28-02-05 21:00

Kenneth G wrote:
> Hej
>
> Hvordan tømmer jeg adresse linjen i "internet Explorer ver6.0" jeg syntes
> ikke det kommer min chef ved hvad jeg laver i min frokost.

Han kan jo bare kigge i log-filen på firewall'en / routeren.

--
Benny Nissen
http://bennynissen.dk