Swank, Foxx og andre "forkerte" vindere [S~
Fra : /Ole

Dato : 28-02-05 16:59

Jeg skal lige af med noget galde.

Jeg er træt af, at Swank vinder sin anden Oscar for at spille den samme
rolle to gange.

I "Boys Don't Cry" spiller Swank en pige, der gerne vil være dreng, hun er
"poor white trash" med en southern accent, hun forsøger at få et bedre liv -
at blive til noget. Hun spiller skidegodt og fortjente en Oscar.

I "Million Dollar Baby" spiller Swank en kvinde, der gerne vil dominere i en
mandesport, hun er "poor white trash" med en southern accent, hun forsøger
at få et bedre liv. Hun spiller skidegodt og fortjente en Oscar.

I virkeligheden er Swank ex-"poor white trash", der forsøgte at få et bedre
liv - at blive til noget - det er dog lykkedes for hende modsat i filmene.

Hun har nu fået 2 oscars for den samme rolle IMO. Hvad med belønne
skuespillere, der har alsidighed som et talent? Annette Bening er mine øjne
blevet snydt mange gange, men hun er jo over 40 år gammel, og så kan man jo
ikke vinde... Hun skulle have vundet i 1999 for "American Beauty", og så
kunne Hilary også med bedre samvittighed (min) have fået den i går...

Vindere fra 96 og til igår (bemærk alle under fyrre år, og babes):
Frances McDormand - Fargo
Helen Hunt - As Good As It Gets
Gwyneth Paltrow - Shakespeare in Love
Hilary Swank - Boys Don't Cry
Julia Roberts - Erin Brockovich
Halle Berry - Monster's Ball
Nicole Kidman - The Hours
Charlize Theron - Monster
Hilary Swank - Million Dollar Baby

Jamie Foxx spiller suverænt i "Ray" og jeg vil ikke tage noget fra ham, men
jeg er træt af, at det var en selvfølge, at han skulle vinde. "Foxx _er_ Ray
Charles" siger folk. Ja, hvor mange kender Paul Rusesabagina fra Hotel
Rwanda og kan afvise at Don Cheadle ikke _er_ ham? Hvor mange kender
egentlig Howard Hughes (som jo levede skjult for omverdenen i 20 år) og kan
afvise at DiCaprio ikke _er_ ham?

Og hvem spiller bedst kontra "hvad er sværest at spille"? Er der sværest at
spille en blind mand (man skal ikke engang selv kunne synge), en mand der
midt i borgekrig bliver presset til det yderste og gang på gang bliver
skuffet af om verdenen, eller er det en mand, der konstant balancerer mellem
genialitet og sindssyge...? Og hvor mange har egentligt set alle filmene
inden de gav statuetten til Foxx? Jeg spørger bare

Morgan Freeman er blevet snydt mange gange før, og fik langt om længe
fortjent en Oscar... Ja ja sandt nok, men kan han spille andet end den
rolle? Jeg synes (og føler opbakningen fra en tidligere tråd om
typecasting), at han ALTID er Morgan Freeman i alle film, og bevares han er
dygtig til det, men... Jeg synes personligt at Alan Alda eller Clive Owen
havde fortjent det mere...(set ud fra de enkelte præstationer de er
nominerede for, og ikke det store historiske billede)

Nå jeg kunne blive ved... Men har fået afløb for det værste og tak for
det...

Scorsese Power!

/Ole

Fra : Jørgen Flainard

Dato : 28-02-05 17:15

"/Ole" <skjodtREMOVETHIS@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne Hilary også med bedre samvittighed (min) have fået den i går...
>
> Vindere fra 96 og til igår (bemærk alle under fyrre år, og babes):

Nu er McDormand ikke ligefrem hvad jeg vil karakterisere som en babe - men
selvfølgelig hun var under 40 da hun vandt.

Angående Anette Bening er det eneste uretfærdige jeg kan se der at hun
faktisk nu og da bliver nomineret. Det kvindemenneske kan ikke meget andet
end at være irriterende. At hun bliver nomineret, endsige får roller, har
jeg aldrig forstået.

Fra : /Ole

Dato : 28-02-05 17:59

"Jørgen Flainard" <smallerb@hotmail.com> skrev i en meddelelse

<SNIP>

> [...]
> end at være irriterende. At hun bliver nomineret, endsige får roller, har

Jeg kan kun opfordre dig til at se "American Beauty" (igen?). Der spiller
hun da fantastisk!

/Ole

Fra : Tenzel Kim

Dato : 28-02-05 19:14

/Ole wrote:
> Jeg kan kun opfordre dig til at se "American Beauty" (igen?). Der spiller
> hun da fantastisk!

Syntes dog at hun i Being Julia spillede en rolle man har set hende
spille alt for mange gange før. Indrømmet har jeg kun set halvdelen af
filmen så det kan være at jeg har misset noget.

Tenz.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 28-02-05 17:31

"/Ole" <skjodtREMOVETHIS@bigfoot.com> writes:

> Og hvor mange har egentligt set alle filmene inden de gav statuetten
> til Foxx? Jeg spørger bare

Det er nok det største problem. Jeg havde sikkert aldrig set Hotel
Rwanda, hvis ikke jeg var blevet inviteret. Men for søren en god film
og ja, "ham negeren" spiller fantastisk.

> Morgan Freeman er blevet snydt mange gange før, og fik langt om længe
> fortjent en Oscar... Ja ja sandt nok, men kan han spille andet end den
> rolle?

Det er et andet stort problem. De største navne spiller altid ca. den
samme rolle. Af en eller anden grund betragtes skuespillere med større
spændvidde som "knap så fede".

--
Peter B. Juul, o.-.o Er der ikke, dybest set, tale om
The RockBear. ((^)) en interessekonflikt, når DF både

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 28-02-05 17:41

On Mon, 28 Feb 2005 16:58:50 +0100, "/Ole"
<skjodtREMOVETHIS@bigfoot.com> wrote:

>Vindere fra 96 og til igår (bemærk alle under fyrre år, og babes):
>Frances McDormand - Fargo
>Helen Hunt - As Good As It Gets
>Gwyneth Paltrow - Shakespeare in Love
>Hilary Swank - Boys Don't Cry

Gode skuespillere, ja. Dejlige damer, ja - i hvert fald et par af dem
- men babes? Præcis hvad er din definition på en babe?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : /Ole

Dato : 28-02-05 17:57

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Gode skuespillere, ja. Dejlige damer, ja - i hvert fald et par af dem
> - men babes? Præcis hvad er din definition på en babe?
>

> Mvh
> Niels Søndergaard

Ja ja okay bevares... Det er sandt de er ikke alle lige smukke, det gik
stærkt, men så oppe i tiden... Og jeg hørte da folk omtale Swank som en babe
igår, og har måske tilført andres beskrivelser af kvinderne til ovenstående
mere end min egen. De er unge og populære og folk har beskrevet dem som
smukke (nogle oftere end andre).

Men hvorfor har du fjernet Julia Roberts og hendes hestemund? Synes du hun
er smuk?

/Ole

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 01-03-05 07:03

On Mon, 28 Feb 2005 17:57:18 +0100, "/Ole"
<skjodtREMOVETHIS@bigfoot.com> wrote:

>Men hvorfor har du fjernet Julia Roberts og hendes hestemund? Synes du hun
>er smuk?

Jeg synes, hun er charmerende og sexet. Sexappeal har sommetider meget
lidt med udseendet at gøre. Et godt eksempel er den tudegrimme Ellen
Barkin, som går lige i blyanten.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 28-02-05 17:54

> Gode skuespillere, ja. Dejlige damer, ja - i hvert fald et par af dem
> - men babes? Præcis hvad er din definition på en babe?

Helen Hunts hovede på Hillary Swanks krop. Så ville man have noget "quite
fuckable".

Mark

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 28-02-05 18:42

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> wrote in news:42234c3b$0$958
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Så ville man have noget "quite
> fuckable".

"Severely fuckable", Citat: Elgyn, Alien:Resurrection

(Dog om Winona Ryder :P )

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 01-03-05 12:16

> "Severely fuckable", Citat: Elgyn, Alien:Resurrection

Nåja ... dammit!

Mark

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 01-03-05 06:59

On Mon, 28 Feb 2005 17:54:25 +0100, "Mark Thomas Gazel"

>Helen Hunts hovede på Hillary Swanks krop. Så ville man have noget "quite
>fuckable".

Helen Hunt er sgu da noget af det mest usexede, man kan forestille
sig. Det var netop derfor, jeg tog hende med i den ovennævnte samling.
Hun er ikke engang pæn. Det er Gwyneth Paltrow til gengæld, men hun er
ikke desto mindre endnu mere usexet end de andre tre tilsammen.

Sexappeal er noget underlg udefinerbart noget. Vi er tydeligvis dybt
uenige om, hvem der har det.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 01-03-05 18:23

> [...]
> ikke desto mindre endnu mere usexet end de andre tre tilsammen.
>
> Sexappeal er noget underlg udefinerbart noget. Vi er tydeligvis dybt

Hvad så med Jennifer Tillys hovede på Jennifer Tillys krop ... hehe

Mark

Fra : JytteJ

Dato : 02-03-05 13:43

> [...]
> ikke desto mindre endnu mere usexet end de andre tre tilsammen.
>
> Sexappeal er noget underlg udefinerbart noget. Vi er tydeligvis dybt

Min intuition siger mig der er 20 - 30 års forskel mellem jer.

JytteJ

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-03-05 16:33

JytteJ wrote:

> Min intuition siger mig der er 20 - 30 års forskel mellem jer.

Noget siger mig at de har forskellig smag.

/David

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 02-03-05 19:30

"JytteJ" <missmerkur@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Min intuition siger mig der er 20 - 30 års forskel mellem jer.
>
> JytteJ

"Intuition"? Helt ærligt!
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Silver

Dato : 01-03-05 03:14

> Gode skuespillere, ja. Dejlige damer, ja - i hvert fald et par af dem
> - men babes? Præcis hvad er din definition på en babe?

De snakkede om kjoler og lign før selve Oscars, men da Hillary Swank gik op
ad løberen så jeg fandme ingen kjole!, med de bryster hun havde der, havde
min venstre hjernehalvdel allerede klædt hende af til skindet og min
indreøjenhinde nød synet af hende naked on the red carpet!. ( ja den er god
nok, jeg har en hel hjernehalvdel reserveret til at klæde babes af og nyde
dem hehehe)

Der er sgu en verden til forskel fra hende i Boys don't cry og så hende i,
kjole?, iaftes......Babe én masse!

Så slet ikke Oscars, faldt i søvn da Rock begyndte at snakke, men nåedede da
at høre ham sige sit your ass down!, og DEN skal de sgu ikke sige at det var
et uheld han fik lov til at sige det for der VAR jo 7 sekunders forsinkelse
på.

Skete der noget pinligt eller skægt? (med det mener jeg uplanlagt!).

Mvh
Silver.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-02-05 18:02

Den 28-02-05 16.58 skrev /Ole følgende:

> Jamie Foxx spiller suverænt i "Ray" og jeg vil ikke tage noget fra ham, men
>
> Er der sværest at
> spille en blind mand (man skal ikke engang selv kunne synge)

Selv om de kom med den påstand i DR2s udsendelse, så er den ikke korrekt:

http://us.imdb.com/title/tt0350258/soundtrack

Foxx synger flere af numrene, og han gør det så godt, at man ikke
umiddelbart lægger mærke til, om det er ham eller Ray Charles, der
synger det aktuelle nummer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om nyhedsgrupperne, hvordan de opstod, hvordan de bruges, og læs

Fra : 3W

Dato : 02-03-05 03:20

"/Ole" <skjodtREMOVETHIS@bigfoot.com> wrote in message

> Vindere fra 96 og til igår (bemærk alle under fyrre år, og babes):
> Frances McDormand - Fargo

McDørmand en babe?

> Helen Hunt - As Good As It Gets

Helen Cunt en babe?

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 02-03-05 11:31

On Tue, 1 Mar 2005 18:20:12 -0800, "3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote:

>"/Ole" <skjodtREMOVETHIS@bigfoot.com> wrote in message

>McDørmand en babe?

Nej, det kan man ikke rigtig beskylde hende for. Hun ville være god
som Rosa Klebb, hvis de genindspiller From Russia With Love.

>Helen Cunt en babe?

Nej, hun er omtrent lige så kedelig og usexet som Meryl Streep - men
hendes næse er da pænere.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : /Ole

Dato : 03-03-05 11:48

"3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> skrev i en meddelelse
> "/Ole" <skjodtREMOVETHIS@bigfoot.com> wrote in message

> McDørmand en babe?

> Helen Cunt en babe?

Det relevante i indlægget er ikke om de enkelte er babes eller ej, og jeg må
også minde om at smag er forskellig. Jeg har en ven der i mange år har været
helt skudt i Helen Hunt eksempelvis. Min personlige holdning til kvinderne
på listen er underordnet. Jeg kan selv ikke udstå Julia Roberts og jeg synes
hun er decideret GRIM! Halle Berry og Charlize Theron er derimod mere min
smag... Men der er folk der synes at de nævnte kvinder er babes, ingen synes
dog (formentlig), at de alle er babes. Men som sagt det er ikke dér fokus
skal lægges i indlægget...

/Ole

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 02-03-05 15:04

On Thu, 3 Mar 2005 11:48:02 +0100, "/Ole"
> [...]

>dog (formentlig), at de alle er babes. Men som sagt det er ikke dér fokus

Det ved vi godt, Ole, men det affødte da en god diskussion.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : /Ole

Dato : 03-03-05 16:02

> Det ved vi godt, Ole, men det affødte da en god diskussion.
>

> Mvh
> Niels Søndergaard

Det gjorde det da helt sikkert... Og jeg har da også tænkt meget på
kvindernes udseende siden (ja også før egentligt).

/Ole

Fra : Per

Dato : 02-03-05 15:50

> Vindere fra 96 og til igår (bemærk alle under fyrre år, og babes):
> Frances McDormand - Fargo
Babe?!?!?!?!?!?!?!? føj for....

> Helen Hunt - As Good As It Gets
Babe? Ikke grim meeeeen....

> Gwyneth Paltrow - Shakespeare in Love
Babe?!? Nej nu må du sgu....

> Hilary Swank - Boys Don't Cry
> Julia Roberts - Erin Brockovich
> Halle Berry - Monster's Ball
> Nicole Kidman - The Hours
Babe?!? måske for 10 år siden.

Fra : /Ole

Dato : 03-03-05 16:09

"Per" <Minemailadresseer@nejvel.dk> skrev i en meddelelse

> Babe?!?!?!?!?!?!?!? føj for....

> Babe? Ikke grim meeeeen....

> Babe?!? Nej nu må du sgu....

> Babe?!? måske for 10 år siden.

Jah...
Læs alle de andre indlæg i tråden... meninger er delte.
Jeg har nu lært en lektie: Vil man diskutere noget skal man - end ikke i en
bisætninger - nævne noget, der kan dreje snakken over på kvinder/erotik
overhovedet...

Hurtig konklusion på den debat indlægget affødte:
1) Nogle kvinder er grimme, andre er smukke... Ingen er dog enige om hvem
der er hvad...
2) Man kan godt diskutere smag, men aldrig blive enige...

/Ole