Nu kan jeg også være med (meget langt indl~
Fra : Mizzy

Dato : 25-05-01 13:21

Kære alle

Jeg har længe fulgt med i Jeres glæder og sorger med de skønne misser,
men nu har jeg også anledning til at være aktiv i gruppen.

I går aftes hentede gemalen og jeg vores lille missekiling, som langt
om længe var gammel nok til at flytte hjemmefra.

Turen i bil fra Vestsjælland til Frederiksberg gik over alt
forventning (bortset fra et lille uheld, men når man skal, så skal man
jo), men hun var ikke mange sure sild værd da vi kom hjem, og det for
alvor gik op for hende, at mor ikke kom, når hun kaldte.

Og kaldte, dét gjorde hun. De første mange timer sad hun bag ved
vaskemaskinen og kaldte og græd. Vi var selvfølgelig indstillet på, at
det ville blive hårdt, både for den lille mis og for hendes nye
mennesker. Det er bare fa'ens til forskel på teori og praksis, for man
kan blive helt ude af sig selv, når hun hverken kan eller vil trøstes.
Hun var helt og aldeles utilnærmelig, men vi har taget os meget i
nakken for at ikke at forcere situationen. Ikke noget med at jage
hende ud fra hendes skjul...

I nat vågnede vi ved 1-tiden, hvor hun havde gang i den helt store
hylekoncert. Min mand har ganske tydeligt kvindetække, for han havde
held til at tage hende op og nusse hende lidt. En times tid senere
kunne jeg tage over, for hun var stille så længe hun blev nusset, men
græd, så snart vi satte hende ned, og lagde an til at gå i seng igen.
Så sådan sad vi til omkring klokken 5 i nat. På køkkengulvet i
morgenkåber og sovehår.

I morges blev jeg mødt at et kodac-moment. Gemalen lå ikke i sengen
ved siden af mig, så jeg listede ud i køkkenet. Det lå han på gulvet
og sov, med hovedet på en medbragt pude og en hånd i Chanel's kurv.

Nu går det meget bedre. Hun er stadig lidt sky, men har tillid til os.
Hun vil gerne kæles og spindeværket fungerer også fint.

Hun har også været på bakken langt om længe. Vi havde jo bare
foreberedt ALT til hun skulle komme, og intet er for godt til vores
lille mis. Så vi havde købt LiterPearls til kattetoilettet, formedles
99,- for en lille pose. Dét ville hun altså ikke... Så jeg har lige
været i Føtex og købe en pose Cats grus til kr. 29,- og jeg fik knap
sat hende på bakken for hun belønnede os med en lille tår.

Hmmm - Thank you, Føtex !

Men - oven på denne kæmpelange historie har jeg et par spørgsmål til
alle Jer "garvede" katteforældre:

Hun har næsten ikke spist noget. Vi har håndfodret hende med Iams
killingertørfoder, men hun vil kun ha' det, når vi lægger det på
gulvet eller i vores hånd. Nu har vi lokket lidt tun i vand i hende
(det var til gengæld en succes), men hun vil altså ikke spise af den
fine til lejligheden indkøbte porcelæns-madskå med tørfoder.

Tilsvarende med vand - og dét bekymrer mig temmeligt meget. Jeg har
forsøgt med A38 for at få noget væske i hende, men hun har ikke
spist/drukket noget endnu.

Hvor langt tid kan der gå, før hun spiser og drikker normalt igen.
Og hvor lang tid kan hun lade være med at drikke, før jeg for alvor
skal blive bekymret for dehydrering o.s.v.

En anden ting er, at hun snakker stadig virkelig meget. Det lyder ikke
som om, at der er nogen "desperat" klang i hendes kald, men har i
nogen idé om, hvor længe hun vil gå og kalde ?

Hun er en Norsk Skovkat, og de er da ikke blandt de mest snakkesalige
- som voksne, ihvertfald....

Tja, det var jo en hel masse på én gang - undskyld, men jeg er nok
lidt pylret. But better safe than sorry, that's what I say !

Jeg ser frem fortrøstningsfulde svar om tilvænningsperioden, for vi
vil hende jo kun det bedste.....

Mange hilsner fra en ny NGbruger og kattemor
Hedda Rasmussen

Fra : Michael hemmingsen

Dato : 25-05-01 13:50

Med hensyn til det med at spise og drikke vil jeg ikke være alt for
bekymret. For det første spiser en killing virkelig ikke særlig meget, så
selvom det for mennesker nogengange godt kan se ud som om katten ikke spiser
særlig meget, så må man huske på at en lille killing kun har burg for ca.30
gram tørkost om dagen. Med hensyn til vand behøves du heller ikke været
bekymret, det er meget normalt at katten lige skal bruge nogle dage for at
flade til i sit nye hjem, og den skal nok drikke når den er tørstig.
Med hensyn til det med at snakke, så kan jeg da fortælle dig at den ene af
vores katte snakker en del, og det har han gjort ligesiden vi fik ham og nu
er han næsten 10 måneder, men vi synes nu bare det er hyggeligt
Alle vores 3 katte opførte sig på nogenlund samme måde som du har beskrevet,
og der ihvertfald ingen af dem der ikke har vil spise i dag, så jeg tror
bestemt det kommer til at gå godt med jeres lille nye killing så alt muligt
held og lykke med katten

Med venlig hilsen

Michael Hemmingsen

Fra : Fie & Christian

Dato : 25-05-01 15:36

"Mizzy" <miz_mizzy@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Kære alle
>
> Jeg har længe fulgt med i Jeres glæder og sorger med de skønne misser,
> men nu har jeg også anledning til at være aktiv i gruppen.

Velkommen til

> Og kaldte, dét gjorde hun. De første mange timer sad hun bag ved
> vaskemaskinen og kaldte og græd. >

Puha, det gjorde vores også, da de kom hjem til os og fandt ud af, at de
skulle BLIVE! Oh ve!! Men det gik hurtigt over, ligesom hos jer.

> [...]
> græd, så snart vi satte hende ned, og lagde an til at gå i seng igen.
> Så sådan sad vi til omkring klokken 5 i nat. På køkkengulvet i

Hvad man dog ikke gør for de katte Men det er jo ligesom at få et lille
nyt familie-medlem............dejligt!

> [...]
> været i Føtex og købe en pose Cats grus til kr. 29,- og jeg fik knap
> sat hende på bakken for hun belønnede os med en lille tår.

Der var en tråd på et tidspunkt med de der Littepearls på et tidspunkt
herinde, og der var ikke mange, som var begejstret for dem. Idéen er god
nok, og jeg var også ved at købe dem, men der er noget med, at hvis
afføringsmængden bliver for stor, så opstår der problemer!

> [...]
> (det var til gengæld en succes), men hun vil altså ikke spise af den
> fine til lejligheden indkøbte porcelæns-madskå med tørfoder.

Det med skålen er ligesom med de fiiiine huller man får købt til kattene, og
så har de ikke andet end foragt tilovers for dem, sådan er det-det dyre og
lækre man forkæler dem med bliver ignoreret. Mht. maden, så prøv at få et
par prøveposer hos dyrlægen eller dyrehandleren og prøv dig frem.
Prøveposerne er så vidt jeg ved gratis, og Hills laver dem ihvertfald.
Ellers dejligt, at I lægger ud med kvalitetsfoder fra starten af

> Tilsvarende med vand - og dét bekymrer mig temmeligt meget. Jeg har
> forsøgt med A38 for at få noget væske i hende, men hun har ikke
> spist/drukket noget endnu.

Prøv evt. at købe noget vådkost til killinger og bland det op med lidt vand.
Ikke sådan at det søber, men nok til at der kommer lidt væske i missen.

> En anden ting er, at hun snakker stadig virkelig meget. Det lyder ikke
> som om, at der er nogen "desperat" klang i hendes kald, men har i
> nogen idé om, hvor længe hun vil gå og kalde ?

Hun kalder måske ikke mere på sin mor, men på jer? Vores Tulle har
ihvertfald en meget indtrængende måde at kalde på os på, når der skal nusses

> Hun er en Norsk Skovkat, og de er da ikke blandt de mest snakkesalige
> - som voksne, ihvertfald....

Åh, de er bare så super-smukke som killinger også!

> Tja, det var jo en hel masse på én gang - undskyld, men jeg er nok
> lidt pylret. But better safe than sorry, that's what I say !

Der er jo rigtig mange spørgsmål i starten, har du Politikens Kattebog?

Held og lykke med det hele og vend endlig tilbage med flere spørgsmål

Hilsen
Fie

Fra : Kirstine

Dato : 25-05-01 15:43

In article <5fgsgtolq4lojf92fu4hkuj7knldtffohe@4ax.com>,
miz_mizzy@hotmail.com says...

Hej Hedda

Uha...din flotte beskrivelse af det første døgn med den lille nye kat,
bringer virkeligt minder frem. Da vi fik Tabasco og Julius med hjem,
tilbragte vi også de første nætter med at tilbyde de små skravl al den
tryghed, vi kunne mønstre. Især Julius var dog noget skeptisk - han
valgte at gemme sig bag cd'erne....så dér sad han og hylede, mens Tabasco
sad i sengen hos mig og svarede tilbage. Jeg er ret sikker på, at vores
naboer var lidt trætte af det til sidst

Der gik et par dage, før vores små pelskræ for alvor begyndte at spise og
drikke. De havde så travlt med at lære deres nye hjem at kende, at det
virkede som om, at de slet ikke havde tid til bakke og madskåle. Vi
gjorde det, at vi satte mad flere steder, så de kunne drikke uden at
skulle bevæge sig ud i køkkenet.

Mht at snakke. Vores Julius var en rigtig "hyler". Han havde det mest
hjerteskærende miau - og det har han stadig. Det er som om, at hans
stemme aldrig er blevet voksen Tabasco havde som lille ikke helt styr
på det med stemmen...han sad ofte og imiterede en guldfisk : han åbnede
og lukkede munden uden, at der kom lyd med ud. Hvis der kom et lille pip
ud, blev han nærmest helt forskrækket over sig selv. Kæresten og jeg
morede os meget med at sige "Kan der komme lyd på katten?!" til ham, når
han sad der og mimede. Og så en dag kom der altså volumen på...og det har
han stadig. Vi kan føre lange, lange samtaler, Tabasco og jeg

Hovsa...der kom lidt meget med om mine egne missedyr. Hvis jeg var dig,
så ville jeg kontakte dyrlægen og høre ham/hende ad omkring mad og
drikke. Men umiddelbart lyder det for mig ikke som om, at du behøver at
bekymre dig.

Tillykke med familieforøgelsen *S*

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Malene

Dato : 25-05-01 17:46

Hej Hedda.

Tillykke med jeres dejlige misling

Jeg har selv en dejlig Norsk og tro mig han snakker MEGET, dvs. stort set
konstant imens jeg er hjemme også gerne når jeg sover!!!!! eller i hvert
fald når jeg lige vover at liste det ene øje op, for at se hvor han er
I starten var jeg overbevidst om at han havde ondt et eller andet sted, for
han har bare den lyseste stemme, indtil jeg fik afvide at hans far lyder
lige sådan hi hi
Så nu nyyyyyyyyyyyder jeg bare at han snakker så meget, og vi får os da
nogle gode diskussioner ud af det!!!! hmmmm hvem siger at
"katte-mennesker" er tossede?!!!

Mange hilsner Malene

Fra : Ann K.

Dato : 25-05-01 19:27

Hejsa.

>I morges blev jeg mødt at et kodac-moment. Gemalen lå ikke i sengen
ved siden af mig, så jeg listede ud i køkkenet. Det lå han på gulvet
og sov, med hovedet på en medbragt pude og en hånd i Chanel's kurv.
<> årrhhh - hvor sødt! Kan lige se det for mig.... Og Chanel har sikkert
sat pris på det

>Nu går det meget bedre. Hun er stadig lidt sky, men har tillid til os.
Hun vil gerne kæles og spindeværket fungerer også fint.
<>Jamen så er I jo godt på vej...

Ang mad og drikke... Ro på... det skal nok komme! Stil nogle skåle med vand
forskellige steder i huset, så hun nemt kan komme til dem... efter et par
dage kan I sikkert fjerne dem igen... Så skulle hun gerne være tryg nok til
at turde komme frem ...

>En anden ting er, at hun snakker stadig virkelig meget. Det lyder ikke
som om, at der er nogen "desperat" klang i hendes kald, men har i
nogen idé om, hvor længe hun vil gå og kalde ?
<> Som Fie også siger kan hun jo faktisk kalde på jer??!!
Det lover da godt for fremtiden!

>Hun er en Norsk Skovkat, og de er da ikke blandt de mest snakkesalige
- som voksne, ihvertfald....
<> Lov mig én ting - fortæl _aldrig_ dét til min Aske!!!!!!
Ævle, bævle om alt og alle er hans speciale... og det er nu så hyggeligt at
sidde og snakke med ham om... hmmm - tja jeg kan jo ikke miavsk, så jeg aner
det ikke, men hyggeligt er det altså *grin*

>Tja, det var jo en hel masse på én gang - undskyld, men jeg er nok
lidt pylret. But better safe than sorry, that's what I say !
<> Nå ja, du adskiller dig vist ikke fra flertallet af denne ng's deltagere

Velkommen til....

Mvh Ann - og potedask fra Aske, Tjalfe og Ranje... Saga syn's at det med at
være venlig er ligegyldigt