Pleos toiletvaner
Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 28-02-05 09:46

Er der nogen, som har et godt råd?

Vores kære lille Baby Pleonasme på ½ år har nogle specielle toiletvaner.
Han har meget svært ved at finde ud af at bruge kattebakkerne, og
udsøger sig derfor fortrinsvis nogle bestemte steder i hjørnerne af
stuen og køkkenet og inde bag ved fjernsynet.
Det er ikke særligt lækkert at skulle fjerne pøls hele tiden.

Vi har så forsøgt at holde ham inde på Marthas lille værelse med egen
kattebakke og madskål, og der går det fint, men det er en uholdbar
løsning, og det ender hele tiden med at han kommer ud igen.

Bortset fra dette ikke uvæsentlige problem er han en dejlig lille en,
kælen, venlig og altid i godt humør, og den eneste, som han kan finde på
at knurre ad, er hans søde rare mor, som for øvrigt slet ikke har den
slags problemer.
Faderen er vist nok Helligånden, og han er enebarn.

Han er altså en, som vi meget nødigt ville undvære, men det er noget
være gris.

vh
Bjarne

Fra : Denise

Dato : 28-02-05 10:22

"Bjarne Nielsen (Mozilla)" <bjarne@fjerndettehovedlandet.dk> wrote in
message news:4222d9a4$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> Faderen er vist nok Helligånden, og han er enebarn.
>
> Han er altså en, som vi meget nødigt ville undvære, men det er noget

Hej
Har du prøvet og skifte kattesand ?
Har han altid gjort det, hvis ikke, så måske er kastration nødvendig.

--
Hilsen Denise

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 28-02-05 10:51

Denise wrote:

> Hej
> Har du prøvet og skifte kattesand ?

Vi er faktisk lige ved at prøve noget andet.
Men som sagt, når han er i Marthas værelse, er det godt nok.

> Har han altid gjort det, hvis ikke, så måske er kastration nødvendig.

Ja, han har altid gjort det, moderens opdragelse har ikke afhjulpet det,
og ja, det er et indgreb, som snart skal foretages, men jeg tør næsten
ikke tro på, at det er nok.

Bjarne

Fra : Camilla Baird

Dato : 28-02-05 11:05

Bjarne Nielsen (Mozilla) wrote:

> [...]
> Faderen er vist nok Helligånden, og han er enebarn.
>
> Han er altså en, som vi meget nødigt ville undvære, men det er noget

Er det muligt at sætte en ekstra bakke op til ham?
mvh Camilla

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 28-02-05 12:32

Camilla Baird wrote:

> Er det muligt at sætte en ekstra bakke op til ham?
> mvh Camilla

Hej Camilla.

Det er teoretisk muligt, men det er ikke muligt at undgå, at de andre
benytter den.

vh
Bjarne

Fra : Camilla Baird

Dato : 28-02-05 13:07

Bjarne Nielsen (Mozilla) wrote:

> Hej Camilla.
>
> Det er teoretisk muligt, men det er ikke muligt at undgå, at de andre
> [...]

Nej, det er det selvfølgelig ikke.

Hvor mange katte har I?
Hvor mange kattebakker har I?

mvh Camilla

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 28-02-05 16:58

Camilla Baird wrote:

> Nej, det er det selvfølgelig ikke.
>
> Hvor mange katte har I?
> Hvor mange kattebakker har I?
>
> mvh Camilla

Vi har:
- De to udekatte Mummi og Alice, som kan gå ud via stalden, men Alice er
mest inde i gang/bryggers/bad, og bruger kattebakken der

- Hedwigs værelse. Hun har sit eget værelse,fordi hun får det skidt
ellers, hvis sengen lugter af for mange andre katte. Det er ingen
overdrivelse. Den lille primadonna trives kun, hvis hun har eget
værelse. Desuden bor Dobby der, og det gør jeg også. Her er selvstændig
kattebakke. Hedwig kommer også ud i resten af huset,men Dobby forlader
kun ugerne værelset.

- Resten af huset. Her huserer Numair, Møjsen, ottO, Ambi og Pleo.
der er et toilet i køkkenet og to ovenpå.
Men det er køkkenet og stuen, Pleo bruger som toilet. Langs hele den ene
væg i stuen og i samme hjørne af køkkenet, hvor kattebakken står, altså
ofte lige ved siden af!

vh
Bjarne

Fra : Birte Christoffersen

Dato : 28-02-05 12:22

Hejza Bjarne
Et råd jeg altid benytter, og som er meget virksomt:
STANIOL med lidt citronsaft på, der hvor mislingen besørger.
vh Birte
www.reersoe.dk

"Bjarne Nielsen (Mozilla)" <bjarne@fjerndettehovedlandet.dk> skrev i en
meddelelse news:4222d9a4$0$169$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Lene Hansen

Dato : 28-02-05 19:23

Det med staniol, det har jeg altså ikke haft held med. Mine katte besørgede
oven på det.
Men det er da værd at prøve. Jeg kan forstå du har mange katte, og det har
jeg også. Og jeg ved af erfaring at når man har mange katte, så vil man
næsten altid støde på én der bliver urenlig og er svær at gøre renlig.
Hvorfor ved jeg ikke præcis.
Jeg havde selv to killinger sidste sommer, som var indekatte som meget små
killinger, men som ellers blev (og er) inde/udekatte. Især den ene af disse
killinger, var en rigtig gris. Det var også alle andre steder end i bakken,
den gjorde sig ren. Det skal så siges at det var killinger jeg fandt og de
havde som små levet en kummerlig tilværelse og var magre, lusebefængte da
jeg forbarmede mig over dem. De levede udendørs. Løsningen på at jeg fik min
renlig, det var altså kastration og at den så begyndte at komme udendørs
også. Til at begynde med den kom ud kunne den godt finde på at gå lige
udefra og ind og sætte sig bag tv´et i stuen, men den fandt hurtigt ud af at
det var altså bedre at besørge ude hvor det kunne graves ned. Nu er begge
katte inde/udendørs katte og der er aldrig urenlighedsproblemer mere.

M.v.h.

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 01-03-05 06:49

Lene Hansen wrote:
> [...]
> det var altså bedre at besørge ude hvor det kunne graves ned. Nu er begge
> katte inde/udendørs katte og der er aldrig urenlighedsproblemer mere.

Hej Lene.
Det med kastration er indiskutabelt, og skal ske snarest.
Vi vil overveje ideen med at gøre Pleonasme til udekat derefter, det er
sikkert rigtigt nok, at han vil glæde sig over at bruge græsset.

vh
Bjarne

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 08-03-05 18:00

Lene Hansen wrote:
> [...]
> det var altså bedre at besørge ude hvor det kunne graves ned. Nu er begge
> katte inde/udendørs katte og der er aldrig urenlighedsproblemer mere.

I morgen kommer Pleo hen til dyrlægen i Øster jølby, og så bliver han
måse udekat derefter.
Den lille stakkel er helt tosset med Hedwig, som hvæser ad ham, når han
bliver nærgående.
Hun er til gengæld forelsket i Møjsen, som desværre allerede har været
hos dyrlægen for længst.
Verden er fuld af uretfærdigheder.

Bjarne

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 01-03-05 06:52

Birte Christoffersen wrote:
> [...]
> Et råd jeg altid benytter, og som er meget virksomt:
> STANIOL med lidt citronsaft på, der hvor mislingen besørger.

Jeg kunne også prøve med lidt citronsaft på husholdningsfilm, det er da
værd at forsøge. Staniolen leger de væk.
Forøvrigt har jeg engang haft in email adresse skrevet direkte som
sigantur lige som du gør, men resultatet blev ondsindet virusspam, så
jeg måtte opgive den adresse.
Jeg ville anbefale at pakke den lidt ind.

vh
Bjarne