Prisforskel? Hvor handler I ?
Fra : Morten Lind

Dato : 28-02-05 06:23

Hej

Har jeg overset noget?

Apples 23" Cinema Display HD er kr.: 4000,- billigere i både dollars og
euro, end i kroner.

Så stor en prisforskel har jeg da aldrig set?

M.
(nå, jeg havde lige glemt at opdatere kurserne på euro, men der er
stadig næsten så stort et spring fra USstore til DKstore og 1000,- kr.
forskel på at handle i euro og i kroner)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-03-05 16:57

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Apples 23" Cinema Display HD er kr.: 4000,- billigere i både dollars og
> euro, end i kroner.
>
> Så stor en prisforskel har jeg da aldrig set?

ku' det være moms?

$ priserne på Applestore er angivet uden "taxes" (svartende til moms),
fordi satserne varierer fra delstat til sdelstat i USA. I nogen
delstater betales der ej "taxes"

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Morten Lind

Dato : 05-03-05 18:59

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> ku' det være moms?
>
> $ priserne på Applestore er angivet uden "taxes" (svartende til moms),
> fordi satserne varierer fra delstat til sdelstat i USA. I nogen
> delstater betales der ej "taxes"

Hmm...ja, det melder historien ikke noget om: Apple Store(den nye 23")
1800$ - Tysk Apple Store: 1819¤, og denne pris er inclusive "skat" -
Dansk Apple Store 14500 og her er prisen også inclusive moms.

Og 1800$ = 10216,- kr.

Og 1819¤ = 13540.- kr

Og 14500,- kr. = 14500,- kr.

Det er da vildt - jeg skal vel heller ikke betale dansk moms, hvis jeg
handler med Amerika, skal jeg? Hvis Apple i Amerika overhovedet vil
handle med en fattig dansker De henviser nok til DK......

M.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 05-03-05 19:13

> [...]

> handler med Amerika, skal jeg? Hvis Apple i Amerika overhovedet vil
> handle med en fattig dansker De henviser nok til DK......

Jo, du skal betale dansk moms når du tager den ind i landet, og af hele
beløbet inkl. fragtomkostninger. USA ligger jo endnu udenfor EU.
Apple vil uden tvivl henvise til DK-store; og så er der jo også lige det
med garanti...

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Morten Lind

Dato : 05-03-05 19:57

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
> beløbet inkl. fragtomkostninger. USA ligger jo endnu udenfor EU.
> Apple vil uden tvivl henvise til DK-store; og så er der jo også lige det

Så fra lande udenfor EU betaler man dansk moms, og fra EU-lande betaler
man lokal moms? Så 1000,- kr. sparet i Tyskland. Apples garanti er da
worldwide, så vidt jeg erindrer(?).

Men tak skal du have. Jeg har for en nevø købt et samuraisværd i USA
over nettet, og da betalte vi ikke andet end prisen som den var i
Amerika? Det var i sommer....
M.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 05-03-05 20:46

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Jeg har for en nevø købt et samuraisværd i USA
> over nettet, og da betalte vi ikke andet end prisen som den var i
> Amerika? Det var i sommer....

Skatteunddrager

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Morten Lind

Dato : 05-03-05 23:19

> Skatteunddrager
>
> /Preben

M.

Fra : Christian Bech

Dato : 05-03-05 21:21

In article
<1gsyv70.1my4lac1hj1qhpN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com>,
fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com (Morten Lind) wrote:

> Apples garanti er da
> worldwide, så vidt jeg erindrer(?).

Er det ikke kun på bærbare?

Fra : Morten Lind

Dato : 05-03-05 23:22

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> In article
> <1gsyv70.1my4lac1hj1qhpN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com>,

> Er det ikke kun på bærbare?

det undersøger jeg så - men det ville da være underligt?
M.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-03-05 15:16

> Er det ikke kun på bærbare?

jo ibog, powerbook _OG_ ipod.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Tes

Dato : 07-03-05 17:41

On 2005-03-05 19:57:13 +0100,
fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com (Morten Lind) said:

> [...]
>
> Men tak skal du have. Jeg har for en nevø købt et samuraisværd i USA
> over nettet, og da betalte vi ikke andet end prisen som den var i

Nej - du skal også betale dansk mons ved handel indenfor EU - i hvert
fald såfremt forretningens samhandel med Danmark overstiger et mindre
beløb. Så moms får du svært ved at unddrage dig medmindre du er en
virksomhed - eller er bosat udenfor Danmark... At du har købt et sværd
og at det er røget gennem tolden uden at blive snuppet er bare heldigt
for dig.

Fra : Morten Lind

Dato : 07-03-05 18:14

Tes <tes@nospam.com> wrote:

> [...]
> virksomhed - eller er bosat udenfor Danmark... At du har købt et sværd
> og at det er røget gennem tolden uden at blive snuppet er bare heldigt

Nå- OK, tak - det kan ikke svare sig , så.
M.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 07-03-05 21:01

Tes <tes@nospam.com> wrote:

> [...]
> virksomhed - eller er bosat udenfor Danmark... At du har købt et sværd
> og at det er røget gennem tolden uden at blive snuppet er bare heldigt

Og havde du overhovedet fået udleveret sværdet hvis de havde åbnet
pakken? Der kunne opstå problemer med våbenloven.

"Bagatelgrænsen" for samhandel er på 280.000 kr/år.

Nedenstående er sakset fra:
<http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=137523&vID=200341&i=3#
i137523>

"Køber du en vare eller ydelse via internettet hos en virksomhed i et
andet EU-land, skal du ikke betale told af varen eller ydelsen, men du
skal derimod som udgangspunkt betale moms af den værdi, varen eller
ydelsen har.

Momsen betales til sælgeren med den sats, der gælder i det land, hvor
sælgeren bor, og beløbet vil normalt være en del af den samlede pris,
som sælgeren kræver for varen eller ydelsen. For at være sikker på,
hvilken pris du reelt skal give for en bestemt vare eller ydelse, bør du
være opmærksom på, om den værdi, du finder på internettet, er med eller
uden den udenlandske moms. Husk også at kalkulere med evt.
fragtomkostninger.

I visse tilfælde vil sælgeren kræve dansk moms og evt. dansk
punktafgift. Det gælder bl.a., når hans salg af varer til danske
købere i det løbende eller i det foregående kalenderår overstiger
280.000 kr. pr. år, og han derfor er blevet momsregistreret her i
landet. For alkoholholdige drikkevarer, mineralolieprodukter og
tobaksvarer gælder dog, at sælgeren skal momsregistreres fra første salg
af de pågældende varer."

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Morten Lind

Dato : 08-03-05 07:03

> [...]

> landet. For alkoholholdige drikkevarer, mineralolieprodukter og
> tobaksvarer gælder dog, at sælgeren skal momsregistreres fra første salg

Hej Kaj
Tak for ulejligheden - jeg har i mellemtiden selv været på nævnte
side

Vi har blankvåbentilladelse til vores samling
M.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 05-03-05 20:17

fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com (Morten Lind) writes:

> Det er da vildt - jeg skal vel heller ikke betale dansk moms, hvis jeg
> handler med Amerika, skal jeg? Hvis Apple i Amerika overhovedet vil
> handle med en fattig dansker De henviser nok til DK......

Det vil de sikkert gerne. Bare du betaler fragten...

Det sjove kommer først hvis du gerne vil have en garantireperation.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Lind

Dato : 05-03-05 23:21

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Det vil de sikkert gerne. Bare du betaler fragten...
>
> Det sjove kommer først hvis du gerne vil have en garantireperation.

Nå, OK - der er altså ikke worldwide garanti, forstår jeg. Man ka´ da
få megen fragt for 4000,- danske kroner, men selvfølgelig - hvis momsen
kommer oveni.....
M.