Messenger - sende filer
Fra : Ronni Jonassen

Dato : 27-02-05 22:42

Hejsa

Jeg har et problem med at få lov til at sende filer over MS-messenger, det
må vel være OSX's indbyggede firewall... er der nogle der har en løsning på
dette? Kan ik rigtigt finde frem til nogle indstillinger.

På forhånd tak.

Mvh RoJo

Fra : Morten Lind

Dato : 28-02-05 03:45

Ronni Jonassen <rjonassen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> må vel være OSX's indbyggede firewall... er der nogle der har en løsning på
> dette? Kan ik rigtigt finde frem til nogle indstillinger.

Systemindstillinger>Deling>Firewall>Stop
(Hvis det altså er den?)
M.

Fra : Ronni Jonassen

Dato : 28-02-05 07:57

On 28/02/05 3:44, in article
1gsoczk.fatgk01pnx4pxN%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com, "Morten
Lind" <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Systemindstillinger>Deling>Firewall>Stop
> (Hvis det altså er den?)
> M.

Hmmm, det var det så ikke... så må det være noget andet?!

Mvh RoJo

Fra : Jonas Voss

Dato : 28-02-05 10:06

In dk.edb.mac, Ronni Jonassen <rjonassen@hotmail.com> wrote:

> Hmmm, det var det så ikke... så må det være noget andet?!

Du skulle vel ikke sidde bag en router hvor portene evt. kunne være
spæret?

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

   "Only by counting could humans demonstrate
   their independence of computers."

Fra : Morten Lind

Dato : 28-02-05 15:17

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Du skulle vel ikke sidde bag en router hvor portene evt. kunne være
> spæret?

Altså, er det ikke bare fordi MS har lavet modellen således, at lige
præcis den feature ikke virker, når man bruger programmet i en
Macversion?
M.

Fra : Zaphod B

Dato : 28-02-05 15:39

> [...]

> Altså, er det ikke bare fordi MS har lavet modellen således, at lige
> præcis den feature ikke virker, når man bruger programmet i en

Mine døtre bruker MSN relativt intenst kan man si og de sier at det
er store problemer med filoverføring via Mac-MSN. Så du er ikke alene,
om det hjelper. Det gjør det nok ikke...
--
/Z

Fra : Jonas Voss

Dato : 28-02-05 15:39

In dk.edb.mac, Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshudenhintosh.com> wrote:

> Altså, er det ikke bare fordi MS har lavet modellen således, at lige
> præcis den feature ikke virker, når man bruger programmet i en
> Macversion?

Nej, det virker hjemme hos mig, med den seneste version af MSN
Messenger.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

   "The trouble with the Internet is that it's replacing
   masturbation as a leisure activity." -- Patrick Murray.

Fra : Ronni Jonassen

Dato : 28-02-05 17:07

On 28/02/05 15:39, in article c1nbf2-gpd.ln1@zaphod.verture.net, "Jonas
Voss" <voss@null.dk> wrote:

> Nej, det virker hjemme hos mig, med den seneste version af MSN
> Messenger.

Hmmm, virkede det med det samme det blev installeret?
Jeg kan sagtens modtage filer, men den vil ik afsende nogle.

Jeg har også den nyeste version.

Mvh RoJo

Fra : Jonas Voss

Dato : 28-02-05 17:32

In dk.edb.mac, Ronni Jonassen <rjonassen@hotmail.com> wrote:

> Hmmm, virkede det med det samme det blev installeret?
> Jeg kan sagtens modtage filer, men den vil ik afsende nogle.

Nej, jeg mener ikke det virkede ud af boksen, men jeg kan faktisk ikke
huske hvad jeg gjorde.

Personligt bruger jeg aldrig Messenger, i stedet bruger jeg adium
(<http://adiumx.com/>), den kan også snakke MSNsk, og det er en *meget*
lækrere applikation end Messenger.

Jeg kan kun anbefale den.

Filoverførsel er dog temmelig langsom, men i det mindste virker det.

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

Fuzzy logic: How we think at 2:00 AM after the bars close.

Fra : Zaphod B

Dato : 28-02-05 22:34

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Personligt bruger jeg aldrig Messenger, i stedet bruger jeg adium
> (<http://adiumx.com/>), den kan også snakke MSNsk, og det er en *meget*
> lækrere applikation end Messenger.

Jeg har ikke fått den til å spille mot MSN, bare mot AIM/iChat. OG der
har jeg jo iChat fra før. HAr du noen hemmeligheter å avsløre?

Jeg sitter med PB 12", 10.3.8, 768 MB RAM, på en ADSL med AirPort
Express, ingen firewall, NAT i AirPort.
--
/Z

Fra : Jonas Voss

Dato : 01-03-05 00:10

In dk.edb.mac, Zaphod B <NOT.diskworld@mac.com.invalid> wrote:

> Jeg har ikke fått den til å spille mot MSN, bare mot AIM/iChat. OG der
> har jeg jo iChat fra før. HAr du noen hemmeligheter å avsløre?

Ikke så vidt jeg ved. Hvilken version af Adium bruger du? Her virker det
bare.

> Jeg sitter med PB 12", 10.3.8, 768 MB RAM, på en ADSL med AirPort
> Express, ingen firewall, NAT i AirPort.

Nærmest samme setup her: PB 12", 10.3.7, 640MB RAM, ADSL med Linksys
WRT54G med NAT, hvor jeg forwarder port 6891-6900. Jeg er ikke sikker på
at man behøver det, har vist aldrig testet uden. Firewall er slået til,
men åbnet på de samme porte (altså 6891-6900).

--
| Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://blog.verture.net/> |

Audaces fortuna iuvat

Fra : Zaphod B

Dato : 01-03-05 07:39

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Ikke så vidt jeg ved. Hvilken version af Adium bruger du? Her virker det
> bare.

0.77

> [...]
> at man behøver det, har vist aldrig testet uden. Firewall er slået til,
> men åbnet på de samme porte (altså 6891-6900).

Jeg skal se om det trengs - men hvis det er de vanlige MSN-porter, så
burde det ikke det. Det fungerer nemlig utmerket med MSNs egen klient
her også til vanlig chat. (Men jeg tror rett nok at filoverføring via
MSN er litt 'spotty').
--
/Z

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 01-03-05 08:23

> [...]

> må vel være OSX's indbyggede firewall... er der nogle der har en løsning på
> dette? Kan ik rigtigt finde frem til nogle indstillinger.

Til hvilken application ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling