Skridsikker måtte
Fra : Morten Holst

Dato : 27-02-05 19:50

Jeg mangler lidt råd og vejledning til hvad jeg kan gøre for at min hund kan
stå bedre fast i båden.

Jeg havde tænkt mig en slags gummi måtte men problemet med dem er at når
solen står lige på bliver de utrolig varme og skal man have noget der holder
vejer de 10 kg pr m2.

Er der nogen her der har haft samme problem så vil jeg meget gerne høre hvad
i har gjort.

Morten Holst

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 27-02-05 20:57

Har du prøvet at give hunden gummistøvler på ?? Det har jeg set naboernes
hunde bruger når der er salt på vejen. Det ligner dem ungerne bruger til
gymnastik (platsokker)

Nå.... det var bare en "ud af boksen" tanke ....

/Bjarke

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-02-05 13:44

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev

> Har du prøvet at give hunden gummistøvler på ?? Det har jeg set naboernes
> hunde bruger når der er salt på vejen. Det ligner dem ungerne bruger til
> gymnastik (platsokker)

Problemet er bare, hvad sker der, hvis den falder i vandet?

Dels suger "støvlerne" jo vand, og dels har hunden så ingen svømmehud. Når
hunde er i vand, så spredes deres poter jo helt instinktivt (jeg formoder
da, at det sker instinktivt)

Claus

Fra : Morten Holst

Dato : 28-02-05 17:47

Hej Claus.

Jeg tror ikke det har indflydelse på hundens svømme ævne hvis den falder i
vandet for den kan ikke svømme :) Den går til bunds som en sten. Så derfor
har den redningsvest på når den er med..
Jeg har også tænkt på strøsand i malingen med har også set hvordan hundens
poter ser ud efter den har gået på det en hel dag.

Jeg har søgt efter Treadmaster men synes ikke jeg kan finde nogle priser.
Ved du hvad det koster?

Morten Holst

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-02-05 19:28

"Morten Holst" <stigsnaes@tdcadsl.dk> skrev

> [...]
> poter ser ud efter den har gået på det en hel dag.
>
> Jeg har søgt efter Treadmaster men synes ikke jeg kan finde nogle priser.

Ja, for dælen

I alt pr kvadratmeter færdig belægning ca. 780,-

Pr kvadratmeter 528,- og så vidt jeg husker går der omkring 1 kg lim pr
kvadratmeter, så det er altså ca. kr 250,- oveni. Disse priser er fra 2004,
men der må da være priser på masnedø's webside....

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-02-05 19:32

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev

> I alt pr kvadratmeter færdig belægning ca. 780,-

Men det bør så retfærdigvis nævnes, at hvis det er lagt rigtigt på, så
holder det altså utrolig længe. Det er noget, man har i mange år fremover.
Der er ingen tvivl om kvaliteten, jeg synes bare, at det er grimt. Navnlig
den brune!

Claus

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 28-02-05 20:42

> Der er ingen tvivl om kvaliteten, jeg synes bare, at det er grimt. Navnlig
> den brune!

Hvis man venter længe nok, kan det være, det bliver moderne! Som 70'ernes
tøj- og hårmode jo er blevet det =:)

I Brøndby Havn så jeg for et par år siden en brun/beige glasfiberbåd med
brun treadmaster og gardiner. Båden var til salg, men om det lykkedes at
sælge den, ved jeg ikke. Den var i hvert tilfælde brun

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 28-02-05 20:16

Fås i plader af 90*120 cm og koster 528 kr stykket. Med mindre du vil have
dem i hvid, så er prisen 598.

Det løber nok op hvis det er hele dækket der skal have en tur....

/Bjarke

snip

Fra : Calle.

Dato : 03-03-05 10:28

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> svømmehud. Når hunde er i vand, så spredes deres poter jo helt
> instinktivt (jeg formoder da, at det sker instinktivt)

Ja, men dine støvler vil jo udgøre det samme. og de skal selvfølgelig ikke
være så store at der kan være 3L vand i hver. Men så længe støvlen med vand
er i vandet, vil det jo intet veje.
--
Calle.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-02-05 13:40

> [...]

> Jeg havde tænkt mig en slags gummi måtte men problemet med dem er at når
> solen står lige på bliver de utrolig varme og skal man have noget der

Det problem tror jeg du får med alle typer skridsikring, der er mørke og
halvtykke. Men måske du kan bruge en lys Treadmaster. Det er bare hundedyrt!
(og iøvrigt også grimt)

Men selv et almindeligt glasfiber- eller teakdæk bliver jo brandvarmt i
solen. Det er nok svært at undgå.

Hundens trædepuder minder jo ganske meget om menneskers hud under fødderne,
så du skal i hvert fald selv afprøve det, du laver, så du ikke skader
hunden. Muligvis kan du lave noget med sand i maling osv.

Prøv at lave en plade, hvor du kommer sand i malingen, og så tage den med
til din dyrlæge, så han kan vurdere, om det er for belastende for din hunds
trædepoter. Sluttelig tror jeg også, at det er meget forskelligt fra race
til race. Nogle hunde har meget sensible trædepuder, mens andre kan være
ufatteligt hårdføre.

Hvor er det helt præcist på båden, er det dækket, cockpittet eller over det
hele?

Claus

Fra : Morten Holst

Dato : 28-02-05 19:35

Det er jo ikke marmor fliser der skal lægges :)

Ja det var godt nok dyrt. Jeg tror ikke det ska være det der skal i.
Hvad med det der man kan få til badeværelser? Hvis man nu kan få det i en
ens farve og laver det sådan så det kan tages ud når hundnen ikke er med?
Morten

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-02-05 21:45

> [...]

> ens farve og laver det sådan så det kan tages ud når hundnen ikke er med?

Hverken hunden eller jeg er ikke med her

Jeg forstår desværre overhovedet ikke hvad du mener...

Claus

Fra : Morten Holst

Dato : 28-02-05 19:35

Det er forresten en Uttern 5202 så den er ikke så stor.

Fra : Henning

Dato : 28-02-05 21:30

On Sun, 27 Feb 2005 19:50:05 +0100, "Morten Holst"
<stigsnaes@tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg mangler lidt råd og vejledning til hvad jeg kan gøre for at min hund kan
>stå bedre fast i båden.

Hvad med de der billige måtteruller man køber i supermarkeder o.lign?
En rulle indeholder vist 3 meter og er 30 cm bredt - koster ~25,-.
Ikke så forfærdeligt smart, men det fungerer
Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Hans Michael Munkstr~

Dato : 01-03-05 20:41

Prøv af overveje "udendørs" gulvtæppe -- det fåes i grå og lyseblå nuancer
på bagsiden er der nogle gummiknopper, og det kan tåle vand.
Det er ikke særlig dyrt.
Du kan jo rulle det sammen og lægge det væk når "hunden ikke skal bruge det"

M.V.H.

Hans Munkstrøm - Albin 82ms

Fra : Morten Holst

Dato : 01-03-05 21:14

Hvor kan man få det henne?

Morten

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 02-03-05 07:38

Hej Morten

Udendørs tæppe kan du sikkert få i enhver alm. tæppeforretning, jeg købte
det til vores båd ved Hoka Tæpper i Randers.
Det er i øvrigt rigtig behageligt for mennesker også!

Mvh Henning

Fra : Morten Holst

Dato : 02-03-05 16:04

Hej Henning.

Hvordan har i lagt det i jeres båd?
Kan man bare ligge det løst i eller skal det gøres fast på en måde?

Hvad er prisen på sådan noget?

Morten Holst

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 02-03-05 18:24

Hej Morten

Tæppet er skåret til ligesom et væg til vægtæppe, med udskæring af huller
for styrestolene, og når udskæringen ellers passer nogenlunde flytter det
sig ikke. Der er en slags "gummidupper" under, hvilket nok også hjælper.
Tæppet koster ca. 125 - 150 kr. pr. kvm., det ligger så vidt jeg husker i
ruller på 2 meter.

Mvh
Henning

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 02-03-05 18:45

Hej igen Morten

Jeg så lige lidt tilbage i tråden, at det er en Uttern 5202 du har, er det
ikke en af dem med centerstyrepult?
Til den skal du bare lige lave en skabelon, så du kan lægge tæppet ned over
pult og bænk i et stykke, jeg har en kammerat der lavede det sådan i en
lignende båd, det lå bare helt fast.

Mvh
Henning

Fra : Morten Holst

Dato : 02-03-05 19:39

Hej henning.

Jo den har styrepult.

Det lyder som en rigtig god ide. Jeg tror det bliver løsningen.

Tak for rådet.