Fælles katteregister
Fra : Ukendt

Dato : 27-02-05 17:19

Ifølge et medlemsblad, vi lige har modtaget fra Inges Kattehjem, skulle der
nu ( igen )være et fælles katteregister på vej. Det skulle være klar inden
sommerferien.
Det nye navn bliver " Fællesregisteret for katte ".
Efter starten af det nye fællesregister, vil det ikke længere være gratis,
at registrere katten hos Inges Kattehjem, men i stedet vil der automatisk
blive opkrævet et registreringsgebyr hos dyrlægen på ca. 100 kr.

Bare lidt info til dem, der måtte være interesseret...

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 27-02-05 22:24

> [...]
> blive opkrævet et registreringsgebyr hos dyrlægen på ca. 100 kr.
>
> Bare lidt info til dem, der måtte være interesseret...

Det bliver rart, hvis vi kan nøjes med ét register. Jeg har hen ad vejen
været lidt forvirret over de forskellige muligheder. Begge mine er nu
registreret i Det Danske Katteregister. Men fra starten var Tiggy
registeret i det, som Dansk Dyreværn Århus havde. Det er så blevet lagt
sammen med Det Danske katteregister. Men de havde glemt at få Tiggy
flyttet med over! Så man skal nok lige holde øje med, om ens misser nu
også er kommet med efter sammenlægningen. Det er mange katte, der skal
samles i ét register, så der kan jo let ske fejl undervejs...

Dejligt når nogen kan finde ud af at samarbejde

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-05 10:29

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> også er kommet med efter sammenlægningen. Det er mange katte, der skal
> samles i ét register, så der kan jo let ske fejl undervejs...

Vidste ikke, at Tingskoven også havde haft et register.

Vores 4 katte er ligenu kun registreret hos Inges kattehjem.
Jeg aflæste tatoveringen forkert, da jeg første gang skulle registrere
kattene, så jeg måtte ind og rette det hele.
Det hjalp dog da jeg fandt regningen frem fra dyrlægen, hvor tatoveringen
stod på tryk og ikke med håndskrift. Derudover var det en hjælp, at Inges
kattehjem skrev, at tatoveringen bestod af 3 bogstaver, efterfulgt af 3 tal.
Jeg havde fået lavet et Z om til et 2 tal osv. I dag er det dog blevet nemt,
at aflæse kattenes ører, men man skal nok lige sikre sig, at man får skrevet
det rigtigt ned, når tatoveringen er ny.

> Dejligt når nogen kan finde ud af at samarbejde

Ja det er nemmere med et register. Hunde registreres jo også kun et sted.
Det har været forsøgt for 5 år siden, at samle kattene et sted, men der
opstod vist noget uenighed. Lad os håbe, at det så lykkedes denne gang...

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/